איפה הם היום? גיבורי הניצחון האחרון של יובנטוס על ברצלונה

דני אלבס , ניימאר | Shaun Botterill/Getty Images

לפני כשלוש שנים וחצי, ברבע הגמר של ליגת האלופות הגברת הזקנה הביסה 0:3 את ברצלונה ומסי מצמד אדיר של דיבאלה. הכוכבים הארגנטינאים עדיין כאן, אבל הרבה דברים השתנו מאז

(גודל טקסט)

הערב (רביעי, 22:00) ייערך אחד המשחקים המסקרנים בשנים האחרונות בשלב הבתים של ליגת האלופות בין יובנטוס לברצלונה, למה שהיה גם אמור להיות גם המפגש הראשון של ליאו מסי מול כריסטיאנו רונאלדו בשלב הבתים, אך בשביל זה נצטרך להמתין סיבוב אחד נוסף, מכיוון שהכוכב הפורטוגלי עדיין חיובי לקורונה.

שתי האימפריות האירופיות נפגשו לאורך ההיסטוריה 14 פעמים, והמאזן שווה לחלוטין – ברצלונה ויובנטוס גברו אחת על השנייה חמש פעמים ונפרדו בארבע תוצאות תיקו – כעת יש להן אפשרות לצאת לדרך חדשה אחרי רצף של תוצאות מאכזבות בליגה. לכבוד המשחק בטורינו, החלטנו לחזור אחורה בזמן ולבדוק היכן נמצאים היום כל השחקנים ששותפו בניצחון האחרון של הגברת הזקנה על הקטאלונים, לפני כשלוש וחצי שנים. אז יובנטוס השיגה 0:3 מוחץ ברבע גמר ליגת האלופות מצמד של פאולו דיבאלה וכיבוש נוסף של ג'ורג'ו קייליני.

יובנטוס

מאמן: מסימיליאנו אלגרי
שוער: ג'אנלואיג'י בופון
מספר הופעות בקבוצה: 672
קבוצה נוכחית: יובנטוס
בקיץ 2018 השוער האגדי החליט במפתיע לעזוב את הגברת הזקנה אחרי 17 שנים לפריז סן ז'רמן במטרה לזכות לראשונה בחייו בליגת האלופות. אחרי עונה בבירת צרפת בו נע בין ההרכב לספסל והודח בשמינית הגמר על ידי מנצ'סטר יונייטד, שב בופון לעונת פרישה ביובה ובעקבות הקורונה החליט להאריך את חוזהו.

מגן ימני: דני אלבס
מספר הופעות בקבוצה: 33
קבוצה נוכחית: סאו פאולו
פחות משנה אחרי ששוחרר מברצלונה, המגן הימני קיבל הזדמנות לנקום בה עם הדחה בליגת האלופות. אולם, הקדנציה ביובנטוס נמשכה רק עונה אחת, בשל אכזבה קשה מההפסד בגמר לריאל מדריד. מאז הספיק לזכות בשתי אליפויות עם פ.ס.ז' ולשוב לברזיל.

דני אלבס
דני אלבס. חזר למולדת | NELSON ALMEIDA/AFP/Getty Image

בלם: ג'ורג'ו קייליני
מספר הופעות בקבוצה: 513
קבוצה נוכחית: יובנטוס
השחקן היחיד שזכה בכל תשע האליפויות הרצופות של יובנטוס לא עזב לשום מקום. אך בשתי העונות האחרונות ממעט לשחק בשל פציעה והוא בעיקר עסוק בכתיבת ספרים.

בלם: לאונרדו בונוצ'י
מספר הופעות בקבוצה: 412
קבוצה נוכחית: יובנטוס
בקיץ 2017 בונוצ'י היה אחראי לאחד המעבירים הכי שנויים במחלוקת בעשור האחרון, כאשר בחר לחתום בפרויקט השאפתני של מילאן. בתום שנה מאכזבת במיוחד מבחינה מקצועית, הבעלים הסיני החדש הוביל את הרוסונרי לפשיטת רגל והבלם חזר עם הזנב בין הרגליים ליובנטוס.

מגן שמאלי: אלכס סנדרו
מספר הופעות בקבוצה: 198
קבוצה נוכחית: יובנטוס
לא השתנה הרבה מאז עבור הברזילאי. המגן השמאלי ממשיך לשמור על חולצת ההרכב באופן קבוע עד היום ונחשב בעיני רבים לאחד הטובים בעולם בעמדתו.

קשר: סמי חדירה
מספר הופעות בקבוצה: 145
קבוצה נוכחית: יובנטוס
עדיין בקבוצה, אך נמצא על תקן ניצב תקופה לא קצרה. בשנתו האחרונה של מסימיליאנו אלגרי נדחק לקצה הרוטציה, אצל מאוריציו סארי שיחק אפילו פחות וגם העונה אצל פירלו עדיין לא זכה להזדמנות.

ג'אנלואיג'י בופון, ג'ורג'יו קייליני | VALERY HACHE/AFP via Getty Images

קשר: מיראלם פיאניץ'
מספר הופעות בקבוצה: 178
קבוצה נוכחית: ברצלונה
הבוסני הגיע באותה עונה מרומא והצליח להפוך לשחקן הקישור החשוב ביותר של יובנטוס. אחרי מיצוי הדדי וחלום בלתי ממומש של פיאניץ' לשחק בברצלונה, עזב לבירת קטאלוניה בטרייד תמורת ארתור והערב הוא יפגוש את האקסית לראשונה.

קשר התקפי: פאולו דיבאלה
מספר הופעות בקבוצה: 230
קבוצה נוכחית: יובנטוס
גם כשהוא מתקרב לגיל 27, עדיין אין תמימות דעים לגבי העמדה הטבעית שלו במגרש. לפעמים הוא משחק בכנף, פעם אחרת הוא הופך לחלוץ שני או שהוא משחק לבדו בחוד. נגד ברצלונה הוא נתן את ההופעה שהכניסה אותו לתודעה כששימש כשחקן חופשי וסיים את המשחק כמצטיין עם צמד בלתי נשכח.

כנף ימין: חואן קוואדראדו
מספר הופעות בקבוצה: 131
קבוצה נוכחית: יובנטוס
עוד לפני שהוסט לעמדת המגן הימני, הקולומביאני שעדיין היה שייך לצ'לסי הצליח לתפוס מקום של קבע בעמדת הכנף. על השינוי בתפקוד היה אחראי סארי, שרצה את קוואדראדו בהרכב, אך גם לא היה מוכן לוותר על פאולו דיבאלה, כריסטאינו רונאלדו וגונסאלו היגוואין.

כנף שמאל: מריו מנדז'וקיץ'
מספר הופעות בקבוצה: 162
קבוצה נוכחית: שחקן חופשי
העברה של הקרואטי הענק לעמדת הכנף, התגלתה כהברקה הטקטית הגדולה ביותר של אלגרי באותה עונה. למרות שכמות הכיבושים ירדה, מנדז'וקיץ' הוסיף קשיחות והגנה שסייעו למשחק הלחץ ובגמר נגד ריאל מדריד היה אחראי לאחד השערים הכי יפים בתולדות המפעל. עם הגעתו של סארי, הפסיק החלוץ לשחק, נשלח לא-דוחייל הקטארית, ממנה שוחרר בקיץ האחרון ולמרות שמועו תרבות מאז עדיין לא חתם בקבוצה חדשה.

חלוץ: גונסאלו היגוואין
מספר הופעות בקבוצה: 149
קבוצה נוכחית: אינטר מיאמי
אחרי עונת שיא בנאפולי, נרכש על ידי יובנטוס בסכום שיא של 90 מיליון יורו ולמרות שלא מעט הרימו גבה, סיפק עונת בכורה מצוינת של 24 גולים בליגה ועוד חמישה בליגת האלופות. לאחר מכן המספרים ירדו, הושאל למילאן ולצ'לסי, קיבל הזדמנות אחרונה תחת סארי ובקיץ עזב ל-MLS.

היגוואין ודיבאלה
היגוואין ודיבאלה. רק אחד נשאר | Gettyimages

עלו מהספסל:
מריו למינה (פולהאם), תומאס רינקון (טורינו), אנדראה ברצאלי (פרש)

ברצלונה

מאמן: לואיס אנריקה
שוער: מארק-אנדרה טר שטגן
מספר הופעות בקבוצה: 236
קבוצה נוכחית: ברצלונה
בעונתו השלישית בברצלונה, קיבל הגרמני סוף סוף את אפודת השוער הראשון גם בליגה לאחר שקלאודיו בראבו נמכר למנצ'סטר סיטי. מאז הפך לשחקן השני הכי חשוב בקבוצה ולאחד השוערים הטובים בעולם – אך עדיין נותר השוער המחליף בנבחרתו.

מסי ולואיס אנריקה. אין ראיית עולם ברורה כמו שיש לדייגו סימאונה
לואיס אנריקה וליאו מסי | צילום: Gettyimages

מגן ימני: סרג'י רוברטו
מספר הופעות בקבוצה: 289
קבוצה נוכחית: ברצלונה
גיבור ה-1:6 על פריז סן ז'רמן, פתח את עונתו ה-11 בבוגרים של ברצלונה, למרות שאף אחד עדיין לא בטוח אם הוא צריך לשחק כמגן או כקשר ובסך הכל אחראי על עשרה שערים בכל המסגרות.

בלם: ג'רארד פיקה
מספר הופעות בקבוצה: 549
קבוצה נוכחית: ברצלונה
כבר מזמן לא בשיאו ומסומן בדרך כלל כשעיר לעזאזל כשברצלונה מפסידה, ועדיין פיקה ממשיך לשמור על מקומו בהרכב, הצליח לאחרונה לעלות למקום השישי בטבלת ההופעות של המועדון בכל הזמנים ואף האריך השבוע את חוזהו עד 2024.

בלם: סמואל אומטיטי
מספר הופעות בקבוצה: 549
קבוצה נוכחית: ברצלונה
כמו כמעט כל צרפתי שהגיע לרוסיה, גם הבלם הפציע חווה נסיגה משמעותית ביכולת מאז הזכייה של הטריקולור במונדיאל 2018. בתחילת דרכו בקטאלוניה נחשב אומטיטי לגניבה ענקית לאחר שנרכש מליון תמורת 25 מיליון יורו בלבד – ברצלונה של היום תתפשר על מחצית מהסכום כדי למצוא לו בית חדש.

מגן שמאלי: ז'רמי מתייה
מספר הופעות בקבוצה: 91
קבוצה נוכחית: פרש
זו לא טעות, גם בשלב כה קריטי של העונה מתייה פתח בעמדת המגן השמאלי בעונתו האחרונה בקבוצה וכדי להבין כמה המצב היה חמור, הוא היה היחיד שהוחלף. את ספרד עזב בקיץ 2017 לספורטינג ליסבון וכעבור שלוש שנים, הצרפתי תלה את הנעליים.

ז'רמי מתייה
ז'רמי מתייה. גם הוא היה שם | צילום: Gettyimages

קשר אחורי: חאבייר מסצ'ראנו
מספר הופעות בקבוצה: 334
קבוצה נוכחית: אסטודיאנטס
בברצלונה עבר לעמדת הבלם כבר מזמן, אך דווקא נגד יובנטוס עלה כקשר אחורי והניסיון של לואיס אנריקה לבלבל את אלגרי, הניסוי לא צלח. בשנת 2018 עזב לחביי צ'יינה הסינית ולפני כשנה החליט לחזור לארגנטינה אחרי 14 וחצי שנים לקבוצה שאותה אימן אקס נוסף של ברצלונה, גבריאל מיליטו.

קשר: אנדרס אינייסטה  
מספר הופעות בקבוצה: 674
קבוצה נוכחית: ויסל קובה
אחד הקשרים הטובים בכל הזמנים וחלק מתור הזהב של ברצלונה ונבחרת ספרד בעשור הקודם, נפרד מקבוצת נעוריו אחרי 22 שנים כדי לסיים את הקריירה ביפן ומאז בארסה כבר לא אותה קבוצה.

קשר: איבן ראקיטיץ'  
מספר הופעות בקבוצה: 310
קבוצה נוכחית: סביליה
למי שלא זוכר, שנתיים קודם לכן בגמר ליגת האלופות של 2015, ראקיטיץ' היה זה שכבש את השער הראשון מול יובנטוס וגם בשלב הבתים ב-2017, מצא את הרשת מול הגברת הזקנה, אך באותו ערב כלום לא ממש הצליח לקשר הקרואטי. בקיץ האחרון, היה אחד מאותם שחקנים ששילמו את המחיר מתוך רצון להצעיר את הסגל וחזר לסביליה בסכום מצחיק – 1.5 מיליון יורו.

אנדרס אינייסטה, חאבייר מסצ'ראנו
אינייסטה ומסצ'ראנו. בברצלונה מתגעגעים | David Ramos/Getty Images

כנף ימין: ליאו מסי
מספר הופעות בקבוצה: 737
קבוצה נוכחית: ברצלונה
מאז 2009 הקפטן לא פספס שום משחק ברבע הגמר, אבל בשלב הזה כבש רק נגד מנצ'סטר יונייטד בשבע העונות האחרונות. מול יובנטוס, היה כהרגלו הבולט בשורות ברצלונה, אך ארבע הבעיטות ושלוש מסירות המפתח לא תורגמו לשער או לבישול.

כנף שמאל: ניימאר
מספר הופעות בקבוצה: 186
קבוצה נוכחית: פריז סן ז'רמן
כארבעה חודשים לפני שעזב לפריז סן ז'רמן ו-34 ימים אחרי שהצטיין ב-1:6 מול הצרפתים עם צמד ושני בישולים, השחקן היקר בהיסטוריה לא הצליח להתמודד מול הגנת הברזל של יובנטוס וירד מהמגרש בדמעות, כשהתמונה שלו מחובק ע"י דני אלבס עדיין זכורה. גם בזירה המקומית ספג אכזבה עם איבוד תואר האליפות לריאל מדריד. וכידוע, בתום העונה עבר ליעד חדש תמורת סכום שיא של 222 מיליון יורו.

חלוץ: לואיס סוארס
מספר הופעות בקבוצה: 283
קבוצה נוכחית: אתלטיקו מדריד
למרות שנמצא במקום השלישי בטבלת הכובשים של ברצלונה בכל הזמנים, סוארס עדיין נמצא בבוצרת חסרת תקדים של למעלה מחמש שנים ללא גול חוץ בליגת האלופות, לכן לא הועיל גם מול האלופה האיטלקית. בקיץ הנוכחי, לאחר חרושת שמועות בלתי פוסקת, המאמן רונאלד קומאן הודיע לחלוץ שאינו בתוכניות בשיחת טלפון, והחלוץ מצא בית חם במועדון של דייגו סימאונה.

עלה מהספסל: אנדרה גומש (אברטון)

מסי, סוארס, ניימאר
מסי ניימאר וסוארס. היו ימים | Denis Doyle/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי