גביע האש: ליברפול וצ'לסי באות לסופר-קאפ האירופי עם לא מעט חששות

יורגן קלופ, פרנק למפארד
יורגן קלופ, פרנק למפארד | Michael Regan, OLI SCARFF/Gettyimages

לראשונה אי פעם שתי קבוצות אנגליות ייאבקו על התואר, אבל למפארד נאבק בביקורות על האסטרטגיה שלו נגד יונייטד וקלופ עסוק בדאגה לאליסון. ואיך אפשר לא להזכיר את החזרה של אלופת אירופה לאיסטנבול, 14 שנים אחרי

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

"בכל הקשור למה שנאמר על שחקנים בלתי מנוסים – אני בוחר את השחקנים הטובים ביותר שברשותי כדי לנצח משחקים. הגיל שלהם לא מעניין אותי". זו הייתה התגובה התוקפנית משהו של מאמן צ'לסי פרנק למפארד, שעמד בימים האחרונים תחת מתקפה בשל ההרכב הצעיר שבחר במחזור הראשון באולד טראפורד והובס 4:0 על ידי מנצ'סטר יונייטד.

צ'לסי, זוכת הליגה האירופית בעונה שעברה, תפגוש הערב (רביעי) את אלופת אירופה ליברפול במגרשה של בשיקטאש באיסטנבול והשתיים יקיימו את משחק הסופר-קאפ האירופי הכל-אנגלי הראשון בהיסטוריה. "אני חושב שמה שחשוב הוא שהקבוצה תחרותית – ואם שחקנים צעירים מראים שמגיעה להם הזדמנות, כפי שהוכיח מייסון מאונט, אני לחלוטין לא חושש לתת להם את ההזדמנות. הם רק צריכים להוכיח שהיא מגיעה להם".

המגננה של למפארד על השחקנים באה לאחר המתקפה התקשורתית על הקבוצה שלו, ששיחקה לא רע אבל נראתה נאיבית וחסרת שיניים בקישור האחורי ובהגנה.

למפארד. מאמין בצעירים שלו (Julian Finney/Getty Images)
למפארד. מאמין בצעירים שלו (Julian Finney/Getty Images)

למפארד עצמו זכה לשלל ביקורות מהפרשנים באנגליה, ראשית בשל ההסכמה שלו למכור את דויד לואיז לארסנל ביום האחרון של מועד ההעברות ולהישאר ללא בלם בכיר ומנוסה בסגל, למעט אנטוניו רודיגר. יתר הביקורות נגעו גם בניהול המשחק במנצ'סטר, שם הוא הואשם בבחירת סגל צעיר מדי, בחוסר נכונות לדחוף להרכב שחקנים חשובים שכשירותם מוטלת בספק (וויליאן וקאנטה) ובשילובו של קאנטה בשלב האחרון של המשחק, כשזהות המנצחת הייתה כבר ברורה. "ליברפול קבוצה מעולה, אבל במשחק מולה אין תירוצים. אני אופטימי ובמועדו כולו מבינים את החשיבות שבזכייה בתואר כזה".

מול הכחולים תתייצב אלופת אירופה במצב רוח מוזר במקצת. מצד אחד, הניצחון 1:4 על נוריץ' במחזור הבכורה של הפרמיירליג נתן הרבה סיבות לביטחון עבור המאמן יורגן קלופ, אבל הפציעה של השוער אליסון – שבליברפול מגדירים אותה כ'פציעה של כמה שבועות' – הותירה לא מעט אוהדים ומקורבים בקבוצה בחשש מפני איבוד נקודות בקרב האליפות מול מנצ'סטר סיטי. אתמול אף פורסם בכלי התקשורת באיטליה כי ליברפול נמצאת בשיחות עם רומא ועשויה למכור לה את בלמה דיאן לוברן, מה שעשוי להשאיר את הסגל של האדומים חסר מעט בחוליה ההגנתית.

"אני יודע כמה איסטנבול מיוחדת עבור אוהדי ליברפול", אמר אתמול קלופ במסיבת העיתונאים והזכיר את הזכייה הסנסציונית של המועדון בליגת האלופות בגמר שנערך בעיר בשנת 2005. "היום אנחנו אנשים שונים וקבוצה שונה – אבל טובה לא פחות. יש קהילה גדולה של אוהדי ליברפול בטורקיה, אנחנו רעננים ורוצים להפוך את העיר הזו למיוחדת גם עבור הקבוצה של עונת 19/20".

קלופ. רוצה לתת לאוהדים עוד עונה מלהיבה (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
קלופ. רוצה לתת לאוהדים עוד עונה מלהיבה (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי