מסי קיבל ציון 6, קוטיניו שוב איכזב. "ברצלונה התאבדה בקאדיס"

רונלד קומאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

הקטלונים רחוקים 12 נקודות מהפסגה אחרי ההפסד, לקומאן אין תשובות: "צריך להודות שעשינו צעד אחורה בכל הנוגע למאבק האליפות". קוטיניו ומינגסה חטפו, בוסקטס: "טעויות אישיות עולות לנו יותר מדי"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מי היה מאמין שאחרי 10 משחקים העונה ב"לה ליגה", ברצלונה תמצא את עצמה עם מספר ניצחונות זהה למספר ההפסדים – ארבעה הפסדים כבר סופרים הקטלונים, שנמצאים בפיגור 12 נקודות מהמוליכה אתלטיקו מדריד והם יותר קרובים לקו האדום מאשר לפסגה, לאחר שנכנעו גם לקאדיס הקטנה והמפתיעה 2:1.

ברצלונה אמנם חזרה מפיגור מוקדם הודות לשער עצמי, אבל החזיקה מעמד שש דקות בלבד עד שספגה מרגלי אלברו נגרדו שרק עלה מהספסל שניות קודם לכן וניצל אי הבנה בין ג'ורדי אלבה לקלמן לנגלה כדי לגלגל לשערו של מארק אנדרה טר שטגן.

"ברצלונה זורקת את הליגה", הייתה הכותרת הבוקר באתר "ספורט" ובמהדורה המודפסת היו עדינים יותר ובחרו בכותרת: "איזו טעות!". גם ב"מונדו דפורטיבו" עשו קצת הנחות לברצלונה ובחרו בכותרת "טעויות אדירות" ורק ב"אס", שמתפרסם במדריד ומזוהה עם ריאל, לא חששו לכתוב: "ברצלונה התאבדה בקאדיס".

שער העיתון "ספורט" | צילום מסך מתוך האתר הרשמי

רונאלד קומאן, מאמן ברצלונה, לא מצא הסברים לטעויות שבצעה ההגנה: "קשה מאוד להסביר את השערים שספגנו. אולי היינו חסרי ריכוז, לא היינו אגרסיביים בלי הכדור. זה לא פשוט להסביר איך ספגנו את השער השני".

כשנשאל המאמן אם ברצלונה יכולה לשלוח מאליפות, אמר: "עשינו צעד ענק אחורה בכל הנוגע למאבק האליפות, צריך להודות בכך אחרי תוצאה כזו. אנחנו בפער 12 נקודות וזה המון, אבל עלינו להמשיך להילחם. בכל מקרה, אם לא נשפר את העליות והירידות ביכולת שלנו, אז אין על מה לדבר".

רונאלד קומאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images)

אם השחקנים אשמים: "לא, אנחנו מנצחים ומפסידים ביחד. כולנו ביחד כאן עבור ברצלונה ולצערי לא ניצחנו הפעם. צריך לקבל את זה שהפסדנו".

אפילו ליאו מסי, שקיבל את הציון 6 בלבד ב"ספורט", רשם הופעה שלא ירצה לזכור ועליה נכתב: "היו לו הזדמנויות לתת את המסירה הנכונה או למצוא את השטחים הפנויים בין קווי ההגנה והוא שחקן שיודע לקרוא את המשחק בהתקפה, אבל הוא לא היה מדויק מספיק ולא הצליח לנצל את המצבים המכריעים ליד הרחבה".

ליאו מסי | Antonio Pozo/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

מי שספגו לא מעט ביקורות היו פיליפה קוטיניו ואוסקר מינגסה הצעיר, שניים שהוחלפו במחצית. מינגסה בן ה-21, בוגר "לה מאסיה" שהוקפץ להרכב בעקבות מכת הפציעות במרכז ההגנה, ניסה להרחיק כדור קרן וסידר שער יתרון קליל לקאדיס. "הוא גילה את הצד המריר של הכדורגל במשחק הזה. הוא לא הרגיש בנוח כבר בפתיחה, סבל מהפיזית של התקפת קאדיס והפסיד להם בקרבות רבים ואפילו הקריאה שלו לעבירה שבוצעה עליו בשער לא זכתה להתייחסות. דה יונג החליף אותו כבלם וזה יהיה משחק שיהיה לו קשה לשכוח".

הסיפור של קוטיניו הוא גדול יותר, מכיוון שהברזילאי חתם בברצלונה רק בינואר 2018 תמורת כ-165 מיליון יורו, אולם לא מצליח להטביע חותם. כזכור, הוא כבר יצא להשאלה בבאיירן מינכן וחזר הקיץ בלית ברירה, אבל הוא ממש לא מצליח להזכיר את השחקן שהיה בשיאו רק לפני כשלוש שנים באנפילד ואפילו לא את הקשר שבלט בבוואריה. "הוא לא מצליח לאזן את הקבוצה, לא הולך לו", נכתב על הקשר שהוחלף גם הוא במחצית אמש על ידי קומאן, "הוא לא יכול לשחק בתור ווינגר וכל פעם שהוא משחק שם, ברצלונה מפסידה. כשהוא שיחק מתחת לחלוץ ברצלונה נראתה טוב יותר וניצחה".

שחקני קאדיס חוגגים ניצחון על ברצלונה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

הקשר סרחיו בוסקטס אמר דברים דומים לאלו של מאמנו: "בליגת האלופות אנחנו נראים אחרת ואני לא יודע להסביר את ההבדל. אני פשוט לא יודע למה, אם היו לנו את התשובות מה קורה לנו בליגה אז היינו דואגים שזה לא יקרה שוב. אנחנו מבצעים שגיאות קשות כשהיריב ליד השער שלנו ואז קשה לנו להפוך את המשחק. טעויות אישיות עולות לנו ביותר מדי נקודות וזה ברור שאנחנו חייבים להשתפר אם אנחנו רוצים שתהיה לנו הזדמנות לשוב להיאבק על האליפות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי