רונאלדו הפך לגדול הכובשים בהיסטוריה, מילאן שבה לפסגה

כריסטיאנו רונאלדו | Stefano Guidi/Getty Images

אגדה: הפנומן הפורטוגלי עקף את פלה עם צמד ב-1:4 של יובנטוס על סמפדוריה. הרוסונרי גברו 0:2 על בנבנטו ב-10 שחקנים. 1:4 לנאפולי, 1:5 לאטאלנטה על ססואולו. פודגוראנו ישב על הספסל ב-0:1 של רומא

(גודל טקסט)

אחרי שאינטר פתחה את המחזור ה-15 בליגה האיטלקית עם 2:6 אדיר על קרוטונה, כלל המשחקים הושלמו הערב (ראשון). במוקד, יובנטוס גברה 1:4 על אודינזה – אך סיפור המשחק היה שוב כריסטיאנו רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי כבש צמד, עקף את פלה והפך לגדול כובשי הכדורגל אי פעם.

בנוסף, מילאן ניצחה 0:2 את בנבנטו ושמרה על הפסגה. עוד קודם לכן, נאפולי גברה על קליארי, אטאלנטה התפוצצה על ססואולו, רומא ניצחה את סמפדוריה, לאציו נפרדה ב-1:1 מגנואה וטורינו סוף סוף ניצחה. את הערב תנעל יובנטוס במשחק הבית נגד אודינזה.

יובנטוס – אודינזה 1:4

הגברת הזקנה חזרה לנצח אחרי ההפסד הנוראי 3:0 לפיורנטינה, עלתה למקום החמישי, רחוקה 10 נקודות מהפסגה עם משחק חסר – אך כל זה ממש לא הסיפור של הערב. מי ששוב במוקד הוא האחד והיחיד, כריסטיאנו רונאלדו. השחקן הבלתי נגמר הזה, האגדה המהלכת, כבש צמד ובכך עקף את פלה, הגיע ל-758 כיבושים בקריירה והפך לגדול המבקיעים אי פעם בענף.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | Stefano Guidi/Getty Images

כן, עוד שיא מדהים רשום על שמו של CR7, ובוודאי אחד הגדולים שלו מבין הרבים והגדולים. בנוסף, רונאלדו, שיחגוג בחודש הבא את הולדתו ה-36, עלה לראש טבלת מבקיעי הסרייה A העונה עם 14 כיבושים ב-11 הופעות בלבד.

הוא זה שהתחיל את החגיגה עם שער בדקה ה-31 בביצוע נהדר, כאשר חתך מהאגף השמאלי למרכז ושיגר כדור אל הרשת – מה שהשווה אותו לפלה. ההצגה של הכוכב נמשכה עם בישול מצוין לפדריקו קייזה בדקה ה-49, והאחרון כבש 0:2 ממצב של אחד על אחד מול השוער. בדקה ה-70 הגיע הרגע הגדול של רונאלדו, שכבש בעצמו ממצב של אחד על אחד, השלים צמד והפך לגדול הכובשים בהיסטוריה. מרווין זגלאר צימק בדקה ה-90, פאולו דיבאלה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-93 עם סיומת קלילה מול השוער.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

בנבנטו – מילאן 2:0

בתחילת היום אינטר טיפסה זמנית לפסגה לאחר 2:6 אדיר על קוטרונה ובשעות הערב אלו היו הרוסונרי שפגשו עולה חדשה נוספת כאשר התארחו אצל בנוונטו, וגם הם כמו היריבה העירונית עמדו בלחץ ושבו למקום הראשון בזכות ניצחון חלק.

למרות פתיחה חזקה של מילאן שעלתה ליתרון מוקדם מפנדל של פרנק קסיי בדקה ה-15, הרוסונרי חטפו מכה אנושה בדקה ה-34 בעקבות כרטיס אדום של הקשר סנדרו טונאלי. האורחת המשיכה להיות הטובה במגרש גם לאחר החיסרון המספרי וכבשה את השני לאחר צ'יפ נדיר של רפאל לאו בדקה ה-49.

העולה החדשה שנוצחה לראשונה אחרי שני ניצחונות רצופים ושלושה ללא הפסד הייתה יכולה לצמק את התוצאה אחרי שקיבלה פנדל בדקה ה-61, אבל ג'אנלוקה קפרארי החמיץ וקבוצתו של פליפו אינזאגי נותרה במקום העשירי.

רפאל לאו | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

נאפולי – קליארי 1:4

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, הקבוצה של ג'נארו גאטוסו השיגה שלוש נקודות וטיפסה למקום הרביעי. לעומתה, האורחת עם הפסד שני ברציפות ומשחק שמיני ברצף ללא ניצחון ליגה. פיוטר ז'ילינסקי העלה את נאפולי ליתרון בדקה ה-25, עם שער נהדר מקצה הרחבה. ז'ואאו פדרו קבע 1:1 בדקה ה-60, אך שתי דקות בלבד עברו וז'ילינסקי השלים צמד שהחזיר את היתרון לפרטינופיי עם שער נאה נוסף. הירבינג לוסאנו כבש את השלישי בדקה ה-75, לורנצו אינסינייה חתם עם פנדל מדויק בדקה ה-86.

פיוטר ז'ילינסקי חוגג עם מריו רוי | Enrico Locci/Getty Images

רומא – סמפדוריה 0:1

ניצחון שני ברציפות לג'אלורוסי, שטיפסו למקום השלישי ורחוקים רק שש נקודות מאינטר. הנציג הישראלי בסרייה A, סוף פודגוראנו בן ה-18, נכלל בסגל המנצחת, אך ישב על הספסל במשך 90 דקות וימשיך להמתין להופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת. סמפדוריה רשמה הפסד שני ברציפות. מי שכבש את השער היחיד במשחק היה אדין דז'קו, שמצא את הרשת בדקה ה-72.

אטאלנטה – ססואולו 1:5

אחרי ה-2:2 מול בולוניה במחזור הקודם, הקבוצה של ג'אן פיירו גאספריני חזרה לנצח – ובגדול, כאשר התפוצצה על הירוקים. דובאן ספאטה החל את החגיגה בדקה ה-11 ובדקה ה-45 זה כבר היה 0:2 משער של מתאו פסינה אחרי בישול יפה של יוסיף איליצ'יץ'. בדקה ה-49 ספאטה השלים צמד עם שער קל מקרוב, ושמונה דקות לאחר מכן מצא את רובין גוסנס, שבמבצע אישי גדול סיים עם כדור שהלך למשקוף ופנימה וקבע 0:4. לואיס מוריאל כבש את החמישי בדקה ה-68, ולאד קיריקש רק צימק בדקה ה-75.

שחקני אטאלנטה חוגגים | Pier Marco Tacca/Getty Images

גנואה – לאציו 1:1

אחרי שיצאה לפגרה עם הפסד 3:2 דרמטי למילאן, לאציו מעדה גם נגד הקבוצה מהמקום הלפני-אחרון וירדה למקום התשיעי בטבלה. המארחת אמנם סגרה משחק שני רצוף מבלי להפסיד, אך עדיין מתחת לקו האדום. צ'ירו אימובילה כבש בפנדל בדקה ה-15 והעלה את מאזנו ל-10 שערים העונה, מה שהבטיח לו עונה חמישית רצופה בספרות כפולות. לצערו, מתיאה דסטרו הצליח להשוות בדקה ה-58.

פארמה – טורינו 3:0

אנחת רווחה גדולה מאוד שחררו היום בקבוצה עם מדי הארגמן, שקטעה רצף של שמונה מחזורים ללא ניצחון וניצלה את ההפסדים של קרוטונה וספציה והתיקו של גנואה כדי לעלות מהמקום האחרון אל מעל הקו האדום. האורחת, מצדה, סופרת שישה משחקי ליגה רצופים מבלי לנצח ומדורגת במקום ה-16 בסכנה ממשית. ווילפרד סינגו העלה את טורינו ליתרון בדקה השמינית, ארמנדו איצו הבטיח את שלוש הנקודות בדקה ה-88 ואמר גויאק חתם בדקה ה-90+5.

ארמנדו איצו חוגג | Alessandro Sabattini/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי