מתיחות בין ההתאחדות לבית"ר, שטוענת: הכספים לרכש יוזרמו עוד השבוע

גורם בהתאחדות טוען כי "אם בן ח'ליפה לא יספק מסמכים, לא נאשר את העסקה". השייח' בודק אפשרות לצרף את איתיחאד אירווייז כספונסרית. במועדון לא פוסלים ערעור לביה"מ ומבטיחים: "כסף יגיע תוך 48 שעות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עם כל הכבוד למאבקים על כר הדשא, לבית"ר ירושלים מצפים ימים לא קלים לקראת ההחלטה של הוועדה לאישור זכויות בעניין השותפות החדשה של משה חוגג. הבעלים, שכעס בסיום המשחק מול הפועל חיפה ונראה עצבני ביציע, עסוק כעת לא רק בעניינים מקצועיים. בסביבתו טוענים כי דרישות הוועדה להעברת זכויות, שם מבקשים על פי "דה מרקר" מסמכים נוספים בעקבות חשיפת חברת החקירות ששכרה ההתאחדות, לפיה לחמד בן ח'ליפה אין את ההון הנדרש – "מופרכות מיסודן".

צפו בחוגג מתעצבן

בבית"ר ירושלים טוענים כי עד סוף השבוע הנוכחי יועברו כל המסמכים של בן ח'ליפה לטובת המועדון, כולל מסמכים המעידים על היעדר רישום פלילי וכן מסמכים המאשרים העברת כספים ראשונה מהשייח', בסך שלושה מיליון יורו, לטובת רכש בינואר. ייתכן ובשלב הראשון הכסף שיועבר יירשם כתמיכה, עד לאישור הבעלים החדש. "תוך 48 שעות כל הכסף יגיע", אמרו.

בבית"ר טוענים כי "בוועדה מנסים לעשות שרירים ולהפגין כוח, אבל הם יודעים את האמת. בן ח'ליפה יהיה בקרוב הבעלים של בית"ר", בעוד שבוועדה חושבים אחרת. גורם בהתאחדות, המקורב לעניינים בתוך הוועדה, אמר אתמול כי "הוועדה לא מושפעת מלחצים חיצוניים. היא עושה את תפקידה – לבקש הבהרות ולקבל מסמכים. בלי זה, לא נאשר שום בעלות על אף מועדון". על השאלה מה יקרה אם בן ח'ליפה לא ירצה לספק אותם אמר אותו גורם: "הוא לא חייב, אבל הוועדה לא חייבת לאשר אותו".

המתווך בעסקה נאום כהן אמר לספורט1 כי "הדיבורים סביב השייח' יכולים להלחיץ". אתמול, בראיון לאתר, הוסיף כהן: "חברת החקירות נכנסה לחשבון הבנק שלו? יש לה מידע על חשבון בנק באמירויות? המערכת פה סגורה. אלו שקרים. השייח' דיבר איתי היום. כולנו בני אדם, אבל הם ממשיכים לכתוב ולכתוב, מה רוצים ממני? למה נכנסים בי? גם לי יש עסקים וחברות. אבל יש לי חשבון בנק פרטי עם איקס כסף, אבל חברות ענק. אם יש לי ביטקוין, זה לא ערבות? למה לאדם לחתום הסכם אם הוא לא קונה בסוף? מה הוא רוצה, פרסום?".

עוד התברר הלילה, כי בשיחה בין חוגג לבין השייח', הבטיח האחרון לבדוק אפשרות לצרף את איתיחאד איירווייז כספונסרית למועדון. "השייח סיפר שהוא קשור אליה ושהוא יכול לרתום אותה לטובת בית"ר", אמרו בסביבתו של חוגג.

חמד בן ח'ליפה חותם על ההסכם עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה כי הבדיקה שעורכת ההתאחדות בנושא ההסכם בין חוגג לאיש העסקים רועי חיון, עברה לידי התובע, ושם שוקלים האם להרשיע את חוגג בעבירה על התקנות למרות שההסכם לא נחתם. כזכור, בהתאחדות קיבלו מסמכים לפיהם חוגג הוא זה שחתם על ההסכם ושם טוענים כי במידה ויוחלט להעניש את חוגג, הוא יורחק מפעילות לזמן קצוב או לחלופין ייקנס. ההערכה היא שבסופו של דבר, אם ייענש, ההתאחדות תקנוס אותו.

אחד החשדות שנבדקים הוא שאיש קש עומד לכאורה מאחורי בן ח'ליפה. בוועדה לא פוסלים אפשרות שמדובר באיש עסקים שאינו בהכרח מאיחוד האמירויות, אך בשלב זה מדובר בחשדות בלבד. "עוד שבוע, כולם ידברו אחרת", אמרו אתמול בבית"ר.

ב"דה מרקר" טוענים (ראו ידיעה נפרדת) כי בתי המגורים של בן חליפה בדובאי ובאבו דאבי מוערכים בענף הנדל"ן ב-8-5 מיליון דולר, פחות ממחצית מההערכה שהציג בהצהרת ההון. בחשבון הבנק, כך נטען, יש לו פחות מ-4 מיליון דולר. כעת נותר לראות מה תכריע הוועדה. בבית"ר לא פוסלים אפשרות לערער לבית המשפט במקרה שבו הוועדה לא תקבל את הרוכש המיועד.

משה חוגג עם השייח' חמד בן ח'ליפה | בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי