אלישע לוי הוצג: "הפועל חיפה – משש הקבוצות הטובות בארץ"

המאמן החדש של הקבוצה מהכרמל במסיבת עיתונאים ראשונה: "שמח שהפיטורים מכפ"ס לא פגעו בשמי הטוב. מאמן זה לא קוסם. אאמן בעונה הבאה רק אם נשרוד בליגה. שחקנים צריכים לדעת לתפקד תחת הלחץ של מאבקי הירידה"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה יצאה היום (שלישי) לעידן חדש תחת המאמן אלישע לוי, שהעביר אימון בכורה. כזכור ביום ראשון בלילה לאחר ההפסד הביתי 3:1 על בני יהודה בפתיחת הפלייאוף התחתון החליט בעלי המועדון יואב כץ לזעזע את המערכת והודיע על פרידה מחיים סילבס. עוד לפני המשחק מול הכתומים ומהחשש מהפסד בסביבתו של כץ תהו האם לבצע את הזעזוע כבר עכשיו או לחכות לסוף העונה וכץ קיבל את ההחלטה להיפרד מהחשש כי תחת סילבס לא יהיה מי שיעצור את כדור השלג והקבוצה עוד תרד לליגה הלאומית.

בכל מקרה, פחות מיממה לאחר הפרידה ממאמנו הקודם כבר הודיעו בצד האדום של הכרמל על מינויו של אלישע לוי למאמן החדש של הקבוצה, והוא הוצג היום במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה לפני האימון. "בשנה הזו נקלעתי לסיטואציה כזו שהתחלתי את העונה בבני יהודה, מאוד נהניתי שם והייתה לנו עונה טובה לפני כן. עזבתי מיוזמתי ואחר כך הגעתי להפועל כפר סבא", אמר אלישע לוי. "זה היה לא מזמן, פוטרתי לפני שלושה שבועות. קודם כל אני למד שהכדורגל הוא מאוד דינמי. אתה לא יכול לדעת מה יוליד יום וזה קורה. אני, כאחד שהוא מקצוען, תמיד מסתכל קדימה ושמח למרות הפיטורים שלי מכפ"ס. יש לי שם טוב ומוניטין וזה לא פגע בי. אני שמח מאוד שיואב כץ בחר בי. אעשה הכל לטובת הפועל חיפה כדי קודם כל להשאיר את הקבוצה בליגה".

למה החליט לבוא: "אני חושב שבמועדון כזה, עם קהל כזה ועם בעלים כזה, אפשר לעשות דברים טובים. אני רואה את הפועל חיפה כאחת מ-5-6 הקבוצות הטובות בארץ. צריך קודם כל להישאר וזה לא יהיה פשוט. אחרי זה נסתכל קדימה".

אלישע לוי | מאור אלקסלסי

איך הוא מנתח את מאבקי התחתית: "כשבאים לפלייאוף, בטח פלייאוף תחתון, אתה אף פעם לא יודע מה יהיה. כל משחק הוא מאוד קשה. מהניסיון שלי, יכול שזה יהיה לא רק בני יהודה והפועל כפ"ס, אלא עוד 2-3 קבוצות. כל מחזור יכול לשנות את התמונה. בדרך כלל קבוצות תחתית בסוף העונה לוקחות יותר נקודות, אבל לא צריך לעשות חשבון. זה מתיש. צריך לבוא ולנסות להביא 6-7 נקודות וקודם כל להישאר. זה היעד שלנו, לשם כך באתי. לא יהיה פשוט. מאמן כדורגל זה לא קוסם. אני חושב שבעזרת חומר השחקנים שיש כאן, אם נדע להתפקס ולעשות מה שצריך אז נצליח במשימה. זו תהיה עבודת צוות".

מה הביא את הפועל חיפה למצב הזה: "אם אני מסתכל על הנתונים, מאוד ברור שיש פער בין משחק ההגנה לבין משחק ההתקפה. זה עניין של מומנטום וזה עניין שמשתנה. אם לפני שבועיים או שלושה הקבוצה ידעה לכבוש שערים, עכשיו פתאום יש איבוד ביטחון כללי וקושי לכבוש כשמהצד השני סופגים. אלה בעיות שיש לכל קבוצות בלחץ כזה של פלייאוף ומלחמה נגד הירידה. החכמה זה לדאוג שיהיה סגל בריא לגמרי ושהשחקנים ידעו לתפקד תחת הלחץ הזה. אם נדע לעשות את זה אז נממש את הפוטנציאל שיש כאן. ראינו שהפועל חיפה יודעת לכבוש, אבל נצטרך לעשות הכל כדי לתקן את משחק ההגנה. אני לאו דווקא מדבר על החוליה האחורית, אלא על משחק ההגנה הקבוצתי".

לקראת הפועל תל אביב בשבת: "אני אשאר בהפועל חיפה בעונה הבאה רק אם הקבוצה תישאר בליגה. אני מאמין בקבוצה הזו ובמועדון הזה. אני מקווה שזה מה שנעשה. באתי לכאן עם סיכון, אבל הסיכוי להישאר הוא מאוד גבוה. בפלייאוף כזה צריך תמיד להיזהר ותמיד לחשוש".

אלישע לוי | מאור אלקסלסי

איך הוא פותר את העניין המנטלי: "הכל מאוד נזיל ודינמי. קבוצה, מלבד העניין המקצועי, יש גם צד מנטלי כמובן. צריך לדעת להתמודד ולתפקד תחת לחץ כזה, שהוא לא פשוט. חרב ירידה עומדת לך מעל הראש ואתה צריך לדעת לתפקד. אבוא ואביא את כל הניסיון שיש לי כדי להביא את הקבוצה הזו למקום אחר, למצב מנטלי יותר טוב שניקח נקודות. אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. אנחנו מתמודדים מול קבוצות מאוד מנוסות. זו תהיה משימה קשה, אבל נצטרך להיות מאוד מפוקסים ונצליח".

האם יצליח להחזיר לתלם את עדן בן בסט ושאר הוותיקים: "ניסיון זה דבר חשוב, לא רק בתחתית, אלא גם בצמרת ובכלל בכל קבוצה תחרותית. ניסיון זה דבר שלא יסולא בפז. עוד לא דיברתי עם השחקנים, אפגוש אותם היום פעם ראשונה. עדן עשה גול יפה מאוד מול בני יהודה והוא תולדה גם של ניסיון וגם של כישרון. נצטרך במאבק הזה כל אחד – את עדן, את גל אראל, את ניסו קפילוטו וכל אחד משחקני הסגל. צריכים להתפקס ולהיות נחושים כדי להצליח במשימה".

הבעיות בהגנה: "אני יודע את המספרים. הקבוצה ספגה הרבה שערים, אבל היא גם כבשה הרבה ביחס לקבוצה שנמצאת במקום הזה. נצטרך לראות באיזה מערך, באיזה מבנה ובאיזה שיטה נשחק כדי להיות קבוצה קצת יותר קומפקטית וקשה. אנחנו רוצים למצוא איזון בין היכולת לספוג פחות וגם כדי להמשיך לכבוש".

אלישע לוי | מאור אלקסלסי

בהפועל חיפה סיפרו כי לוי היה המועמד הראשון אליו פנה כץ שלאחר השיחה עמו החליט כי רוצה בשירותיו. "השיחה בין כץ לאלישע הייתה טובה ובה ראה יואב שיש למאמן את התשוקה והכוח שהוא מחפש בכדי להבטיח הישארות", אמרו בחיפה. כאמור, לוי חתם לעונה וחצי במקרה שיצליח להשאיר את האדומים בליגה הראשונה. בקבוצה רוצים להבטיח את ההישארות מוקדם ככל שניתן כאשר כבר בשבת מצפה להם משחק חוץ נגד הפועל תל אביב.

מעבר למאמן, במועדון מביעים ביקורת חריפה כנגד השחקנים מתוך הבנה ברורה שכבר בקיץ יתבצע חריש עמוק בסגל. "יש כאן שחקנים שנכשלו העונה ומבינים שיעזבו בקיץ, אבל יותר חשוב שיבינו שבשביל לקבל חוזה בעונה הבאה גם בקבוצה אחרת עדיף להם לסיים את העונה כמה שיותר טוב", אמר גורם במועדון. היום השחקנים ייפגשו לראשונה עם לוי ובמהלך האימון ייבדק החלוץ עדן בן בסט שנפצע במשחק האחרון מול בני יהודה.

שחקני הפועל חיפה. ספגו ביקורות | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי