יש מאמן חדש: אלישע לוי חתם בהפועל חיפה לעונה וחצי

לאחר הפרידה מסילבס, במועדון האדום מהכרמל בחרו במאמן הוותיק שפוטר העונה מבני יהודה והפועל כפ"ס. ימשיך גם ב-2021/22 אם הקבוצה תישאר בליגה. בשני יעביר את אימון הבכורה. המבחן הראשון: הפועל ת"א בשבת

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה ספגה אמש (ראשון) את הפסדה ה-11 העונה כאשר נכנעה 3:1 בבית לבני יהודה, במשחק אשר חרץ את גורלו של המאמן חיים סילבס בתפקיד במהלך שעות הלילה המאוחרות. למעשה, בגלל הפנים של סילבס במהלך הדקות האחרונות במשחק והעובדה שהיה הראשון לרדת לחדר ההלבשה עם השריקה האחרונה, היה אפשר להבין כי גם המאמן עצמו הבין שכנראה תמה דרכו במועדון האדום מהכרמל. הבוקר (שני), כפי שפורסם בספורט1, מונה אלישע לוי במקומו.

בשבועות האחרונים חלה ירידה גדולה בכושר של הקבוצה, אשר סיימה את העונה ללא הכרטיס לפלייאוף העליון ועם טעם מר של אכזבה. בכל זאת, הבעלים יואב כץ שמר אמונים למאמן שהוביל אותו אשתקד לשישייה הראשונה, אך בשל החשש שקיים כעת כי הקבוצה עשויה להסתבך במאבקי ירידה, הוחלט על פרידה מסילבס לאחר כשנתיים. "היו לנו שנתיים יפות עם חיים אבל לצערי הדברים לא הסתדרו" נכתב במכתב הפרידה של כץ.

לאחר המשחק עמדה בפני כץ דילמה האם למנות את עוזרו של סילבס, מאיר בן מרגי, כמאמן עד תום העונה ובקיץ לקבל החלטה לגבי זהות המאמן וחלק מגורמי המועדון רצו בכך. לבסוף נבחר המאמן הוותיק (63) שפוטר העונה מבני יהודה והפועל כפ"ס כאשר היה מאמן הקבוצה מהשרון עד לפני שבועיים. אם ישאיר את הקבוצה בליגה הוא ימשיך גם לעונה הבאה. מחר יוצג רשמית ויעביר את אימון הבכורה. היריבה הראשונה שלו תהיה הפועל תל אביב באצטדיון בלומפילד כבר בשבת. גם שמותיהם של ניסו אביטן ועמיר תורג'מן נפסלו.

חיים סילבס, מאיר בן מרגי
סילבס לצד מרגי. העוזר יאמן עד תום העונה? | עדי אבישי

לוי החל את דרכו בהפועל בית שאן שם אימן בין 1989 עד 1995, הגיע עם מ.ס אשדוד למקום הרביעי ב-2002 ופוטר ב-2004. הוא עשה עונה נהדרת עם בני סכנין העולה החדשה (2007/08) ואז מונה למאמן מכבי חיפה עמה זכה בשתי אליפויות, הגיע לליגת האלופות ב-2009/10 וכן הוליך אותה פעמיים לגמר הגביע שם נכנעה להפועל ת"א. כמו כן, לוי אימן את נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018.

ובחזרה למשחק המאכזב אמש. "כמו שכולם זוכרים אז גם סילבס הגיע לקראת סיום העונה וכבר החל לבנות עונה שלאחר מכן" אמרו בכרמל. מעבר לכך, הבעלים כץ גם לא חסך מביקורת על היכולת של השחקנים ואמר: "כרגע קשה לי להסביר מה קורה לנו ואין לי פתרון אבל זה נראה איום ונורא". בנושא אחר, החלוץ עדן בן בסט כבש אתמול את שערו ה-60 בהפועל חיפה ועלה למקום השלישי בטבלת מבקיעי המועדון. בן בסט גם נפצע בתחילת המחצית השנייה והוחלף. כעת הוא נמצא בספק למשחק הקרוב מול הפועל תל אביב.

אבישי כהן, עדן בן בסט | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי