קטש אחרי ההגרלה: "כמו שזה נראה, אפספס את היורובאסקט"

לאחר שישראל שובצה לבית ד' באליפות אירופה, המאמן הלאומי דיבר ב-103FM על הסיכוי שידריך את הנבחרת ("מקווה שיסתדר ויתאפשר לי להיות חלק"), הציפיות ("רגילים שבארץ הן גבוהות ממה שאנחנו שווים") ועוד. האזינו

(גודל טקסט)

לאחר שהוגרלה לבית ד' ביורובאסקט 2022 וגילתה מי יהיו יריבותיה, נבחרת ישראל מתחילה להתכונן לקראת אליפות אירופה שתיערך בסוף הקיץ הבא. נכון לעכשיו, המאמן הלאומי הוא עדיין עודד קטש, שבמקביל מדריך גם את פנאתינייקוס היוונית ולכן ייתכן שייאלץ לוותר על משרתו בנבחרת. הערב (חמישי) קטש התראיין לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על הסיכויים והציפיות באליפות אירופה, כמו על הפועל ירושלים, תמיר בלאט ומכבי תל אביב, בין השאר.

האזינו לראיון המלא

קטש פתח ודיבר על הנבחרת: "אני יכול להבין למה אומרים שההגרלה שקיבלנו נוחה. זה בהחלט נראה כמו בית אפשרי, אבל זה לא שהייתי מזלזל בנבחרות כמו צ'כיה ופולין, שהגיעו לרבע הגמר באליפות העולם האחרונה. אנחנו פשוט לא רגילים לכך שיש שמות כמו פינלנד שהן היום נבחרות טובות. אין ספק שזה בית אפשרי, פחות בגלל הנבחרות האחרות, אלא בעיקר בזכות הנבחרת שלנו. היום כשאתה מסתכל על נבחרת ישראל, אתה מבין שבהחלט אפשר לעשות את זה".

הציפיות: "אנחנו בישראל, הציפיות הן תמיד יותר גבוהות ממה שאנחנו שווים, אנחנו כבר רגילים לזה. מעבר לכך, אפשר להתגאות בדרך שעשינו עד האליפות. צריך לחכות ולראות איזה סגלים יגיעו עם הנבחרות, וגם אצלנו צריך לראות איזה סגל נעמיד לטורניר. אם כל הנבחרות מביאות את כל שחקני ה-NBA שלהן אז מדובר פה בסיפור שונה לחלוטין".

עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראל | Germán Vidal/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

הסיכויים והשאיפות: "לשאוף תמיד אפשר, אבל הכל מתחיל בלעבור קודם כל את השלב הראשון. זה השלב הקריטי, הוא זה שיוצר מומנטום. פעם, כשעוד הייתי עוזר מאמן של אריק שיבק, הפסדנו בתחילת הטורניר לבריטניה ואז כל האליפות התברברה לנו. באותה מידה, אם היינו קולעים קצת יותר מקו העונשין אז היינו מעפילים מהבית הזה. זה עניין של מומנטום וקצת מזל, כי צריך לתפוס את המשחק הנכון ביום הנכון. מעל הכל, צריך גם יכולת גבוהה, ואת זה יש לנו בנבחרת".

האם הוא יאמן את הנבחרת ביורובאסקט: "אני עוד לא יודע, אני מקווה שהדברים יסתדרו וזה יוכל לצאת לפועל. אני חייב להגיד שכאשר ראיתי את ההגרלה בשידור חי, לא חשבתי שאתרגש כל כך, כי בדרך כלל אני אדיש לדברים האלה, אבל הפעם מאוד התרגשתי. זה מרגש, הדרך שעשינו בארבע השנים האחרונות, התגבשה לה נבחרת נהדרת וזה כיף גדול. הלוואי שיקרה משהו ואני אוכל לאמן את הנבחרת. כמו שזה נראה כרגע אני אפספס את זה, אבל אם יתאפשר לי להיות חלק מהדבר הזה אני יותר מאשמח".

הפועל ירושלים: "כמובן שאני אוהד אותם, בשלוש שנים האחרונות זה היה הבית שלי. השנה אני גם מרגיש אחריות לסיטואציה ולמצב של הקבוצה. בדיוק היום סיימתי שיחה עם יותם הלפרין ויונתן אלון, אני מאוד מחובר אליהם ומאוד רוצה בהצלחתם. הליגה השנה מאוד פתוחה, קח לדוגמה את ראשון לציון, לפני כמה שנים הם סיימו את העונה הסדירה במקום השישי ולקחו אליפות. מאז הקורונה, הכל נהיה משוגע. כולל העונה הזאת, אתה לא יכול לתכנן שבוע קדימה. בנינו קבוצה שהייתה מסוגלת להתחרות על כל התארים. מאז הכל התבלגן, כולל זה שההנהלה נלחמה על חזרת הכדורסל למרות שזה לא שירת את טובת המועדון. זה גרם לנו לקחת החלטות מאוד מהירות ופזיזות בקיץ בבניית הקבוצה, היו ענייני תקציב, נפלנו למלכודת ידועה מראש. ידענו שאם ננסה להחזיר את הקבוצה של לפני הקורונה זה קשה מאוד רגשית. הטרגדיה הספורטיבית הייתה כל כך גדולה שאי אפשר להחזיר את זה למצב שבו היינו, אבל קשה להגיד לא. זאת מן מלכודת כזאת שאתה הולך אליה, וזה לא עבד. אבל זה היה בלתי נמנע".

"מרגיש אחראי לסיטואציה". קטש בירושלים | ברני ארדוב

תמיר בלאט: "אין שום סיבה שהוא לא ישחק באלבה ברלין בעונה הבאה.יש לו חוזה, ממה שאני יודע הוא יעבור אליה בסוף השנה. אני לא חושב שתמיר אמור ליהנות מזה שג'ייקובן בראון פצוע, יש מקום לשניהם. הם חברים טובים מאוד ויש להם כימיה מדהימה ביחד".

מכבי תל אביב: "קודם כל מבחינת הישראלים, זה שמכבי רוצה את הכי טובים אצלה זה לא חדש, וגם די הגיוני למען האמת. אם היו יכולים, כולם היו רוצים. אני מקווה שלא יהיו שם יותר מדי כי בסוף זה יכול לפגוע בפגרות של הנבחרת. לגבי אם יעשו שינוי גדול או לא, מהניסיון שלי זה גם עניין רגשי, זה תלוי באיך העונה הזאת תסתיים. אם הם ידרסו את הליגה, ייקחו אליפות בקלות וייכנסו לאופוריה יכול להיות שזה ישפיע על קבלת ההחלטות. קבלת ההחלטות עשויה להיות אמוציונלית. חשוב לנקות רעשים ולדעת לקבל החלטות הגיוניות שקשורות לדרך ולא להתחשב ברעשים מבחוץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי