יוקיץ', גינזבורג ומרקאנן: הכירו את יריבות הנבחרת ביורובאסקט

ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ' | FIBA

ישראל הוגרלה לבית ד' במסגרת אליפות אירופה 2022, שם היא צפויה לפגוש לא מעט שחקני NBA בראשם הכוכב הסרבי של דנבר נאגטס. גם פינלנד וצ'כיה מציגות סגלים מרשימים, ומי הנבחרת החלשה בבית?

(גודל טקסט)

לאחר שהמתינה לראות מי יהיו יריבותיה ביורובאסקט 2022, נבחרת ישראל גילתה היום (חמישי) מול מי תתמודד בסוף הקיץ הבא על מנת להעפיל לשלבי הנוקאאוט. בתום הגרלה ארוכה ומסובכת, הכחולים-לבנים התבשרו כי הם הוגרלו לבית ד' של הטורניר, בו ישחקו נבחרות סרביה, צ'כיה, פולין, פינלנד והולנד. כעת, נבין מי הן הנבחרות הללו והאם לנבחרת בכחול לבן יש סיכוי ממשי לחלום על עלייה לשלב הבא.

נבחרת סרביה

לאחר שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת ריו 2016 וסיימה כסגנית אלופת אירופה ביורובאסקט 2017, סרביה רוצה לעשות צעד נוסף ולהניף את הגביע בברלין במשחק הגמר שייערך ב-18 בספטמבר. ה-כוכב של הסרבים הוא ניקולה יוקיץ' כמובן, שרושם עונת שיא ב-NBA ומוביל את קבוצתו דנבר נאגטס למאזן נהדר ולמקום בפלייאוף, והוא נחשב כמועמד לגיטימי לזכות בתואר ה-MVP של העונה הסדירה בליגה הטובה בעולם. מלבד ה"ג'וקר", לסרבים יש סוללת כוכבים בלתי נגמרת: בובאן מריאנוביץ' הענק (2.24 מטר) שמשחק בדאלאס מאבריקס, בוגדן בוגדנוביץ' מאטלנטה הוקס ונמניה בייליצה ממיאמי היט הם רק חלק מהרשימה.

בובאן מריאנוביץ' | Ashley Landis-Pool/Getty Images

נבחרת צ'כיה

הנבחרת אותה מאמן ננו גינזבורג הישראלי, שגם תארח את משחקי בית ד', נחשבת לאיכותית מאוד והיא מועמדת מובילה לעלות לשלב הבא יחד עם סרביה. השחקנים הבולטים ביותר בשורות הצ'כים הם יאן וסלי הוותיק מפנרבחצ'ה ותומאש סטורנסקי משיקגו בולס, כאשר באליפות העולם האחרונה שנערכה ב-2019 צ'כיה הגיעה עד לשלב רבע הגמר המכובד והודחה רק לאחר הפסד לאוסטרליה החזקה.

ננו גינזבורג
ננו גינזבורג | HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images

נבחרת פולין

רק בנובמבר האחרון נבחרת ישראל פגשה את הפולנים, וגם ידעה לנצח אותה בפעם השנייה תוך פחות משנה במסגרת מוקדמות היורובאסקט. לאחר ששוב הוגרלו יחדיו, החבורה בכחול לבן מבינה כי אם ברצונה לרשום הישג בקמפיין הנוכחי עליה לנצח את הנבחרת ממזרח אירופה. השחקנים הבולטים בסגל הפולנים הם מתיאוש פונטיקה מזניט סנט פטרסבורג ואקס פנאתינייקוס וכוכב גראן קנאריה בהווה, איי ג'יי סלוטר.

מתיאוש פונטיקה
מתיאוש פונטיקה | אתר היורוליג

נבחרת פינלנד

הסקנדינבים החביבים יהיו ככל הנראה אלה שיאבקו עם ישראל על העלייה לשלב הבא, ובסגל שלהם ניתן למצוא כמה שמות מוכרים למדי. הבולט שבהם הוא שחקן שיקגו בולס לאורי מרקאנן, כאשר גם פטרי קופונן לו עבר בברצלונה, חימקי מוסקבה ובאיירן מינכן מהווה פרצוף מוכר לחובבי הכדורסל. למי שלא יודע, נזכיר כי באליפות אירופה האחרונה ב-2017 הפינים העפילו לשמינית הגמר לאחר ניצחונות מרשימים על צרפת ופולין בשלב הבתים, והודחו בשלב הנוקאאוט מול איטליה.

לאורי מרקאנן | Jeff Haynes/NBAE via Getty Images

נבחרת הולנד

לאחר שלא שיחקה ביורובאסקט הקודם, האורנג' חוזרים לטורניר בתום שבע שנות היעדרות. למרות זאת, מדובר בנבחרת החלשה בבית אותה ישראל חייבת לנצח על מנת להעפיל לשמינית הגמר. הישג השיא של ההולנדים הוא המקום הרביעי באליפות אירופה שנערכה ב-1983, ובסגל השחקנים הנוכחי שלה לא ניתן למצוא שמות מוכרים, כאשר אולי הבולט ביותר הוא צ'רלון קלוף שמשחק באומנספור הטורקית ולו עבר בליגה הספרדית הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי