בספרד קוראים להרחיק את הרוסיות מאירופה. צפו במהומות

שוטר בבילבאו נפצע על ידי אוהדי ספרטק
שוטר בבילבאו נפצע על ידי אוהדי ספרטק | מסך

בבילבאו בהלם ממותו של השוטר בעימות עם אוהדי ספרטק מוסקבה: "האם הכדורגל שמתעסק בברבריות שווה את זה?". יו"ר הליגה הספרדית: "הזהרתי את אופ"א ופיפ"א ואני מצטער שצדקתי"

(גודל טקסט)
בילבאו עדיין בהלם ממותו של איגנסיו אריאס גרסיה, שוטר מקומי בן 50 שהיה שייך למשמר האזרחי המקומי ומת מדום לב אחרי שהתעמת עם החוליגנים הרוסים אתמול לפני המשחק בין אתלטיק לספרטק מוסקבה. לפני שריקת הפתיחה למשחק, נפגשו מחנות האוהדים ברחוב הסמוך לאצטדיון "סן מאמס" ומספר חוליגנים רוסים שהגיעו העירה החלו במתקפה פראית נגד האוהדים הבאסקים.
 

בבית החולים המקומי אליו הגיע השוטר ניסו להחיות אותו במשך שעה ללא הצלחה. ראש עיריית בילבאו, חואן מארי אבורטו, אמר שיש לחקור בדיוק מה היו האירועים ולפי חבריו של השוטר הוא כנראה מת מפחד. אופ"א הודיעה על הקמת חקירה ומסוק הוזנק במהלך המשחק עצמו כדי לזהות חוליגנים משני הצדדים ביציעים. חמישה נעצרו, ארבעה מהם רוסים ושלושה נפצעו בתקרית. 
 

יו"ר הנהלת הליגה הספרדית חביאר טבס אמר: "אסור לתת לחוליגנים הרוסים לטוס עם הקבוצה שלהם. זה היה טירוף. היו צריכים למנוע את זה בכל מחיר בגלל שקרה הרע מכל ואדם מת. הזהרתי שוב ושב את אופ"א ופיפ"א מהתוצאות שיכולות להיות ואני מצטער מאוד שצדקתי. אסור לנו להיכנע לכל החוליגנים האלה". 

PORTADA de AS (23/02/2018): "Barbarie y muerte" https://t.co/GZ4pEwbkXr

— El Bernabéu (@elbernabeucom) February 22, 2018

העיתון "אס" העניק למאורעות את השער עם הכותרת: "ברבריות ומוות". העיתון קרא להעניש את הקבוצות הרוסיות והזכיר: "האנגליות הורחקו בעבר לחמש שנים מגביעי אירופה וזה עזר". במאמר מערכת כתב העיתון: "האם הכדורגל שמתעסק בברבריות שווה את כל זה? לפני המשחק הרחובות נסגרו, תלמידים לא הלכו ללמוד אתמול מחשש לאלימות ברחובות, חנויות ומסעדות נסגרו, אנשים חששו לחייהם. האם כל זה שווה משחק כדורגל? משפחה אחת תבכה בגלל אדם שמת עקב המהומות".


Crazy scenes at Athletic Bilbao vs Spartak Moscow tonight pic.twitter.com/Q1OQ7UOSgk

— Away Days Videos (@AwayDaysVideos) February 22, 2018

This is Bilbao tonight. One member of the Basque Police has died. What a disgrace. This is not sport. This is not football… This is delicuency and it shouldn't be allowed. Never. #EuropaLeague#Footballpic.twitter.com/nTo3Hwj6KS

— Pilar Fernandez (@pilaraymara) February 22, 2018



סגן שר ההגנה הבאסקי חוסו זוביאגה, אמר לתוכנית "טרנזיסטור" שאין הוכחות כי מעשה אלים גרם להתקף הלב של השוטר, אבל הפרשה נחקרת. ראשי לה ליגה קראו להעיף את החוליגנים מהכדורגל משני הצדדים. ב"סאן מאמאס" היתה שתיקה ברוב המשחק כאשר היה מתח גדול באוויר ושמחה מאופקת על עליית בילבאו לשלב הבא.
 

מאמן ספרטק, האיטלקי, מאסימו קאררה אמר: "כדורגל חייב להיות נקי בלי אלימות ופחד. צריכים לעשות משהו, אבל זה לא הג'וב שלי. אנחנו רק שמחים על הניצחון 1:2 למרות שלא העפלנו לשלב הבא". 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי