ההפסד הטכני בוטל, חולון וגלבוע/גליל ייפגשו למשחק חוזר בשבת

שחקני גלבוע/גליל זורקים בחושך | לילך וייס

באיגוד דנו בערעור של הסגולים וביטלו את העונש, אך הגדילו את הקנס: 50 אלף ש"ח, בנוסף להפחתת 2 נק' על תנאי. המשחק נדחה לשבת ב-21:15 וייערך בגן נר, לאחר אישור המשטרה והסכמת חולון. הגמר יחל בשני או שלישי

(גודל טקסט)

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל התכנס הבוקר (שישי) על מנת לדון בערעורה של הפועל חולון על ההפסד הטכני שניתן לה במשחק נגד גלבוע/גליל שלשום – ופסק כי ייערך משחק חוזר. הפארסה הארוכה נמשכה, והמשחק החוזר, שהיה אמור להתקיים היום ב-16:00, נדחה למחר ב-21:15.

תחילה נקבע כי הקבוצות ישחקו בהיכל רוממה שבחיפה, זאת מכיוון שהאולם בגן נר שנפסל לשימוש על ידי משטרת העמקים אתמול, אלא שבשעות הערב המשטרה הסירה את צו הסגירה על מגרשה הביתי של גלבוע ולאחר שחולון הביעה את הסכמתה ובירכה על האפשרות לשמור על הביתיות למען הרוח הספורטיבית אותה ביקשה לשמור גם ביום רביעי, מנהלת הליגה עדכנה כי המשחק כן ייערך בגן נר בסופו של דבר.

כמו כן, משחק שלישי, אם יהיה צורך באחד כזה, ייערך ביום ראשון בהיכל טוטו חולון. במידה שהתמודדות תגיע למשחק שלישי, סדרת הגמר תחל ביום שלישי הקרוב. אם גלבוע/גליל תנצח מחר ותעלה לגמר, הסדרה מול מכבי תל אביב תחל ביום שני.

המשחק החוזר ייערך מתחילתו ולא במצב של 55:60 לגלבוע/גליל, כפי שנעצר המשחק הקודם. בית הדין הגדיר את המקרה כקשה וקבע שחולון ושחקניה לא נהגו כרוח הספורט. בצד השני, גלבוע לא הכינה מגרש כראוי. הקנס של חולון עלה ל-50,000 ש"ח, והקבוצה קיבלה עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי.

שחקני הפועל חולון | לילך וייס

בפסק הדין נכתב: "לפנינו מקרה קשה, מקרה שיש בו יותר מפתרון סביר אחד. האחריות של חולון לא ניתנת לערעור. הפנקסנות בעניין דקות ההפסקה, וכיצד קיבלו השופטים את ההחלטה לא קשורה. שחקני חולון לא צייתו להחלטת השופטים ולא נהגו ברוח הספורט. הם נענשים והעונש צריך לכלול הפסד טכני, אבל אי אפשר להתעלם שהתנאים שהעמידו גלבוע לא היה תקניים, גם אם לא מופיע בתקנון הופעת גנרטור. יש לקחת בחשבון את תרומת גלבוע לתוצאה הקשה. ההפרה של חולון היא קשה יותר. אי אפשר לקבל שחקנים יעשו דין לעצמם. זה לא ספורטיבי ולא חוקי. לא בכדי התקנון קובע עונש אוטומטי. נראה לנו שצודק יותר שהעניין יוכרע על המגרש. מבטלים את הרכיב של הפסד טכני ומורים על משחק חוזר".

מהגלבוע נמסר כי "הפועל גלבוע/גליל תתייצב לכל משחק שנקבע, מכוון שאנו איננו מאמינים בצעדים כוחניים הנוגדים את רוח הספורט! דווקא בימים בהם חשוב להוקיע את הכוחניות והאלימות מכל זירה והשפעה, קשה להשתחרר מהתחושה שלא ערכי הצדק, ההוגנות וההגינות, הובילו היום את בית הדין העליון של איגוד הכדורסל".

במהלך הדיון, בו נכחו נציגי מנהלת הליגה, הפועל חולון, גלבוע/גליל ואיגוד הכדורסל, העלו בחולון טענות כלפי התנאים והציגו גם את צו הסגירה שהוצא לאולם בגן נר. בנוסף, עו"ד חולון, רועי רוזן, אמר כי יש טווח ענישה וכי מדובר בנסיבות מיוחדות וניסה להציג מדוע אלו נסיבות מיוחדות. עו"ד אור הציג את פסק הדין, ומדוע לא מדובר בנסיבות מיוחדות, בגלבוע תמכו בטענותיו. "אם לא היה ליקוי, אז לא היינו כאן. אילו הפועל חולון מארחת את המשחק בלי גנרטור במינוס 30 הפרש, והייתה מחליטה לא לשחק בגלל החלטת שופט שהרגיז אותה, ברור שזה הפסד טכני. אבל כשמסתכלים על כל הנסיבות, מה יותר מנסיבות להחליט שזה נסיבות מיוחדות. בית הדין צריך להפעיל את שיקול דעתו", אמר רועי רוזן.

כזכור, בית הדין של איגוד הכדורסל החליט אתמול להרשיע את חולון בהפסקת המשחק ביום רביעי בערב, וזאת לאחר שניתנה לקבוצה ולמנהלת הליגה ארכה כדי לנסות ולשכנע את גלבוע/גליל לקיים משחק חוזר. בגלבוע סירבו לכך, ובית הדין הרשיע את הסגולים, עד שההחלטה בוטלה היום.

אוהדי הפועל חולון | לילך וייס

כשעה לאחר ההחלטה של בית הדין אתמול יצאה הודעה מטעם משטרת העמקים כי בעקבות הפסקת החשמל במשחק, והתקלות שהתגלו באולם, הוחלט לסגור את האולם בגן נר עד לתיקון התקלות. לדברי המועצה האזורית הגלבוע, הבעלים של האולם, "התייחסות המשטרה הערב היא בבחינת נוהל שבשגרה. על פי הנדרש, היו לנו את כל האישורים הרלוונטיים, שהעידו על תקינות האולם והגנרטור בבוקר יום המשחק. לצד זה, אנו פועלים להצגת כל האישורים הרלוונטיים להמשך פעילותו הסדורה של האולם, ביממה הקרובה וכחלק מהיערכותנו למשחקי הגמר".

במקביל הודיעו אמש אוהדי הפועל חולון כי החליטו להגיש תביעה ייצוגית בסך 100 אלף שקלים נגד גלבוע/גליל, מנהלי האולם בגן נר ומנהלת הליגה בגין רכישת 600 כרטיסים, הוצאות דלק, אוכל וחופש מהעבודה אם לא יוכרז על משחק חוזר. "האוהדים רכשו כרטיסים במיטב כספם ויצאו מוקדם מהעבודה בגלל המרחק, בזבזו אוכל בחוץ ובסופו של דבר האירוע הופסק באמצע ולא הגיע לסיומו! כמו כן נדהמנו לגלות שמשטרת ישראל סגרה את האולם שבו התקיים האירוע מה שאומר שהיה כאן מחדל שיכל להיגמר בצורה אחרת לגמרי (במיוחד לאור האסונות שראינו במירון ופסגת זאב)", נכתב בהודעת אוהדי חולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי