פוגבה הגיב על התקרית עם רודיגר, שבחים לאמבפה: "מסמל את צרפת כולה"

בתקשורת תקפו על כך שרודיגר לא ספג אפילו צהוב: "עשה כמו סוארס", אך הקשר אמר: "לא רציתי שיושעה". קשר צרפת זכה למחמאות על יכולתו: "הופעה מסנוורת". דשאן על ההתקפה: "שלישיית החוד הקריבה למען הקולקטיב"

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת לא הבריקה וניתן לומר אפילו ששלישיית החוד הקטלנית די אכזבה, אך אלופת העולם פתחה את היורו ברגל ימין כשניצחה 0:1 את גרמניה בזכות שער עצמי של מאטס הומלס. למעשה, היה זה השער העצמי הרביעי ממנו נהנתה הנבחרת השנה – יותר מכל נבחרת אחרת. כשהטריקולור כובשים ראשונים ביורו – הם בדרך כלל מנצחים. ההפסד היחיד של צרפת לאחר יתרון היה איי שם ביורו 2000 נגד הולנד (3:2) במשחק די חסר חשיבות עבורה.

"כמו ב-2018", הייתה הכותרת ב"לאקיפ" שם נכתב על החוזק של הנבחרת. "צרפת גברה על יריבה ישירה לתואר. למרות שזה לא היה פשוט, הוגו לוריס לא נאלץ לבצע שום הצלה". צמד המצטיינים בהם בחר העיתון הם פול פוגבה שאכן היה ה-MVP וכן רפאל וראן כששניהם קיבלו את הציון 8. "הופעה מסנוורת שלו", נכתב על קשר מנצ'סטר יונייטד בעיתון אחר בצרפת פוגבה ניצח ב-13 מאבקים, סחט ארבע עבירות והשיג 12 כדורים חוזרים – יותר מכל אחד אחר.

ומה עם החלק הקדמי? "ההתקפה עדיין חסרת ניצוץ", נכתב ב"לה פריזיאן". אנחנו מרגישים שהשלישייה הזו מסוגלת להרבה יותר, אם כי זו הפעם השלישית שהם שיחקו יחד". עוד נכתב: "ולמרות זאת, לא היה חסר הרבה כדי שהם יכבשו. בנזמה כבר חגג עם האוהדים אבל הבין שהשער נפסל. הוא יצטרך לחכות עוד קצת כדי שהקאמבק יהיה מושלם". שחקן העבר וילי סניול ניתח: "הנבחרת חזקה ויציבה כמו אז. ההתקפה לא הייתה בשיאה אבל ההגנה, ובעיקר שלישיית מרכז השדה – עשתה משחק מעולה, כל אחד מקריב מעצמו ויש לשלושה האלה משמעת טקטית גדולה".

אמבפה ובנזמה. השער נפסל, ההתקפה מסוגלת ליותר | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

בכל מקרה, מעבר ליכולת המקצועית, פוגבה עלה לכותרות בשל תקרית שלא באשמתו. בצרפת תקפו על כך שהשופט התעלם מכך שאנטוניו רודיגר נשך אותו. "רודיגר הכריז לפני המשחק שלעתים צריך להיות מלוכלך. האם זה היה רמז? הוא ממש הזכיר את לואיס סוארס", נכתב ב"לה פריזיאן". פוגבה עצמו אמר: "אנחנו מכירים הרבה זמן ואנחנו חברים. זה לא היה דבר גדול. הכל נגמר וזה שייך לעבר. אני לא בוכה אם אין צהוב או אדום על דברים כאלה. הוא נגע בי קצת, הרגשתי את זה ואמרתי לשופט שקיבל את ההחלטה. אני חושב שעדיף ככה. לא רציתי שהוא יושעה בגלל דבר כזה". הקשר היה מרוצה לאחר המשחק ואמר גם כי הנבחרת "סיפקה הופעה שתפחיד את היריבות".

דשאן אמר: "גרמניה נבחרת נהדרת שגרמה לנו לסבול, זה כן. היינו יעילים בהגנה ויכולנו להיות יותר טובים בחלק הקדמי. זה היה קרב טיטאנים. הצגנו את הגישה הנכונה גם אם יכולנו לעשות יותר עם הכדור. אתה לא יכול לנצח משחקים כשאתה בא לעשות רק הגנה". על כך שההתקפה לא בלטה: "אני יודע למה אנחנו מסוגלים לעשות. לא היה לי חשש. השלישייה הייתה יכולה לכבוש שערים אבל הם בוטלו (שערים של בנזמה ואמבפה נפסלו בגלל נבדל). והם נתנו הרבה למען הקולקטיב. כדורגל זה להיות יעיל משני הצדדים".

אותו הרעב כמו במונדיאל והאם הנבחרת מוכנה בפן הפיזי: "הנבחרת יודעת מה לעשות, אלה הרגלים, אמוציות, מחויבות. הנבחרת הייתה מוכנה וידעתי שזה יקרה וכעת עלינו לשמור על האינטנסיביות מעבר לכישרון שיש לנו. עלינו להיות יותר מדויקים ולעשות יותר תנועה. אנגולו קאנטה ופול פוגבה שומרים על הכדור נהדר ויוצאים קדימה, הם מאזנים אחד את השני. רפאל וראן במצב טוב מאוד והשילוב עם פרנסל קימפמבה עובד. הם מבינים זה את זה יחד עם המגנים".

דידייה דשאן, רפאל וראן | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

עורך "לה פרייאן" כתב כי אמבפה, גם אם לא הבקיע, "תמיד נמצא במרכז, רוצה לעשות הכל. הוא דיבר עם התקשורת על המקרה עם אוליבייה ז'ירו כי זה בער בו. הוא הסמל של הספורט הצרפתי, אולי של צרפת כולה. הוא עושה הכל. והוא בסך הכל בן 22, למרות שהוא שונא שאומרים לו את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי