רשמית: אורי דהן חתם במכבי חיפה לארבע שנים

אורי דהן |

שחר שוחח עם שרצקי והתעקשותו של הבלם לעזוב עשתה את שלה. השחקן בן ה-21 מצטרף לירוקים עם אופציה לשנה נוספת, חבשי סיכם בק"ש לשנתיים. "שמח לעבור למועדון מוביל בישראל", אמר הרכש של האלופה

(גודל טקסט)

אחרי החתמת שון גולדברג ועלי מוחמד, האלופה מכבי חיפה חיזקה היום (רביעי) את הסגל שלה בשחקן נוסף: אורי דהן, בלמה של הפועל קריית שמונה, חתם בשורות הירוקים לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת וימריא עם הקבוצה למחנה האימונים בהולנד ביום ראשון הקרוב. בק"ש השלימו לפי מספר חודשים עם עזיבתו של עידן נחמיאס שכידוע חתם במכבי ת"א, ולא ציפו לאבד עוד בלם בכיר, אלא שדהן התעקש לעזוב ולא ניתן היה להשאירו בניגוד לרצונו.

בשיחה שנערכה בין נשיא מכבי חיפה יעקב שחר לבין בעלי קריית שמונה איזי שרצקי, הצליחו השניים להגיע לסיכום. בשעות הבוקר עוד התנגד שרצקי למעבר, שכן הוא לא אהב את ההתנהלות של הירוקים ודרש לקבל את עאיד חבשי בתמורה, כדי שיהיה מחליפו של דהן. תחילה נראה היה כי העסקה תצא לפועל ללא חבשי, אלא שבהמשך הסוגיה עלתה מחדש והמועדונים מצאו מתווה שבמסגרתו בלם הירוקים סיכם בקריית שמונה, כאשר מחר הוא יעבור בדיקות רפואיות ויחתום על חוזה לשנתיים, עם אופציה לעונה נוספת.

במסגרת ההסכם בין המועדונים מכבי חיפה תעביר לק"ש 650,000 יורו עבור מחצית מכרטיסו של דהן, כאשר כל קבוצה תחזיק ב-50% מהכרטיסים שלו ושל חבשי. באשר ליהאב אבו אלשיך ומאור לוי, שהוזכרו כמועמדים לעבור בהשאלה לקבוצה של עמיר נוסבאום במסגרת העסקה, שני הצעירים יישארו בשלב זה בסגל האלופה.

כפי שפרסמנו לראשונה בספורט1 כבר בחודש מרץ, אורי דהן זכה למעקב של מכבי חיפה וקבוצות הצמרת בישראל. לפני כשבועיים חשפנו בנוסף כי מכבי חיפה תציע כ-600 אלף יורו להפועל קריית שמונה עבור דהן, סכום שאליו יתווספו מספר שחקנים שיעברו מהכרמל לקבוצתו של איזי שרצקי.

איזי שרצקי, יעקב שחר
שרצקי ושחר. ק"ש מצפה לתמורה הולמת | עדי אבישי

השחקן בן ה-21, המתנשא לגובה 1.92 מ', יצטרף לאימוני האלופה כבר מחר. דהן, שגדל בראש פינה והתפתח במחלקת הנוער של קריית שמונה, ערך 48 הופעות במדי הקבוצה מהצפון מאז שעלה לבוגרים ב-2018. לאחר החתימה במכבי חיפה אמר: "שמח להגיע למועדון מוביל בישראל. רצון של כל שחקן להגיע לקבוצה עם שאיפות ומטרות כמו מכבי חיפה. מצפה כבר למפגש עם הקהל המדהים בסמי עופר".

באשר לחבשי, במכבי חיפה הבהירו לו כי יסכימו להעבירו רק לקריית שמונה ולא לבני סכנין, שכבר סיכמה את התנאים מול השחקן והייתה אמורה לצרפו. "הוא לא רצה להיפגע כלכלית ומקצועית", אמרו בסביבתו.

בקריית שמונה גם סיפרו כי בין הבלמים שהוזכרו כמועמדים עלה שמו של איתן טיבי, שכידוע עזב את הקבוצה לטובת מכבי תל אביב ב-2012, אולם בשלב זה הבלם אינו מעוניין לחזור לקבוצה ומנהל מו"מ עם מכבי ת"א על חידוש חוזהו. גם הפועל באר שבע בדקה את האפשרות לצרפו.

טיבי. לא רוצה לחזור לק"ש, לפחות כרגע | אריאל שלום
עוד באותו נושא: אורי דהן, איתן טיבי, עאיד חבשי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי