פערים בין מכבי חיפה לצ'יבוטה, תוגש לק"ש הצעה מפתה עבור דהן

אורי דהן | מאור אלקסלסי

אחרי שבכר חתם על חוזהו לעונה הבאה, הירוקים מאיצים את ההכנות: נמשך המו"מ עם חלוץ לודוגורץ, שעשויה להסכים להשאילו עם אופציית רכישה. הבלם עשוי להצטרף תמורת כ-600 אלף יורו ושחקנים שיעשו את הדרך ההפוכה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

"זה היה משא ומתן מעט ארוך, אבל עם סוף טוב": כך הצהיר הבוקר (רביעי) גורם במכבי חיפה לאחר שהמאמן ברק בכר חתם על חוזה לעונה נוספת.

כפי שפורסם לראשונה בספורט1, לאחר שהביא אליפות בתום עשור, דרש המאמן שדרוג משמעותי בשכרו והצדדים נכנסו למשא ומתן שארך ימים ארוכים, אולם בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה כעת יקדם בכר משמעותית את בניית הסגל לעונה הבאה. אגב, גם שאר אנשי הצוות המקצועי של בכר צפויים לחתום לעונה הקרובה בימים הקרובים.

ביום שלישי הבא אמורה הקבוצה לפתוח את אימוניה ובמועדון רוצים להגיע עם סגל מקסימלי ככל שניתן למחנה האימונים בהולנד (שייפתח ב-27.6) ובעיקר למשחקי מוקדמות ליגת האלופות שיחלו כעשרה ימים אחר כך (6/7.7). הנושא העיקרי יהיה סביב שחקני רכש, כשהכוונה היא להתחזק מיידית במגן ימני לאור עזיבתו של ארנסט מאבוקה והמועמד העיקרי היה הספרדי חואנחו נייטו, אלא שהספרדי בשלב זה לא ממהר לעבור לישראל לאור העובדה שהוא מחזיק בהצעות מהליגה הראשונה בספרד וגם מפני שמשפחתו חוששת להגיע לישראל. קשר מכבי חיפה, חוסה רודריגס, מנסה לשכנעו להגיע ובכל מקרה בחיפה כבר בוחנים מועמדים נוספים.

בעמדת הבלם האחורי יש כוונה מצד הירוקים להחתים את אורי דהן מהפועל קריית שמונה והירוקים עשויים להציע לאיזי שרצקי סכום כסף נכבד של כ-600 אלף יורו ושחקנים שייעשו את הדרך מהכרמל לקריית שמונה. בחלק ההתקפי יש כוונה להתחזק בישראלי בכיר ובראש הרשימה נמצא מאוויס צ'יבוטה, אך קבוצתו, לודוגורץ הבולגרית, דורשת עליו כמיליון יורו וחצי והירוקים מתכוונים להציע לבולגרים השאלה לעונה הקרובה עם אופציה לרכוש אותו בקיץ הבא. בנוסף ישנם פערים בין חיפה לבין דרישותיו הכספיות של צ'יבוטה. חלוץ נוסף שנמצא על הפרק הוא דין דוד ממועדון ספורט אשדוד.

מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה | מאור אלקסלסי

במכבי חיפה גם מתכוונים לקבל תשובות סופיות משחקני הסגל לגבי עתידם והכוונה היא בעיקר לצמד הקשאם שנמצאים עם נבחרת ישראל בימים אלו, מוחמד אבו פאני ונטע לביא. אבו פאני מעוניין לצאת כבר הקיץ לאירופה והוצע למספר קבוצות בליגה האיטלקית ובליגה הטורקית. לגבי לביא, בחיפה מבינים כי השדרוג שעבר השחקן בעונה האחרונה עשוי להוביל להצעה טובה מאירופה, כפי שקרה בחודש ינואר עם צסק"א מוסקבה.

בכרמל שואפים עד סוף החודש להבין מי מהשחקנים יישאר ומי לא וכבר החלו לבחון חלופות אפשריות למקרה של עזיבות. בין השאר נעשו גישושים אצל גבי קניקובסקי, אבל קשר מכבי נתניה מעוניין לצאת לחו"ל. גם שמו של עדן שמיר עלה ועלויתיו ייבדקו מול סטנדרד ליאז'.

עדן שמיר | Vincent Kalut / Photonews via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי