דשון תומאס: היו דברים שלא התחברו, אבל נלחמנו

דשון תומאס
דשון תומאס | אתר היורוליג

פורוורד מכבי תל אביב התייחס להפסד 87:84 לכוכב האדום בלגרד, שהיה השני של הצהובים ביורוליג העונה. ספאחיה: "אני חושב שנתנו להם המון, בעיקר ריבאונד הגנה ואיבודי כדור"

(גודל טקסט)

תחושת פספוס גדולה שררה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אמש (חמישי) 87:84 לכוכב האדום בלגרד. הצהובים הציגו כדורסל איכותי וכבר הוליכו ביתרון דו ספרתי במחצית הראשונה, אך אז הגיעה נפילה גדולה ברבע השלישי ממנה האורחים לא הצליחו לחזור. במועדון מבינים שהיתה להם הזדמנות לצאת עם מקדמה בדמות ניצחון חשוב במבצר הסרבי, אך היא חמקה להם מהידיים והמחיר שהם ספגו היה הפסד שני בשלושה ימים, שהוריד את המאזן שלהם ביורוליג ל-2:2.

המאמן נבן ספאחיה גער בשחקניו על היכולת שהפגינו ברבע השלישי. דווקא אחרי שהראו שיפור בהתקפה כשקלעו ארבע שלשות כבר ברבע הראשון, (אחת יותר משקלעו לאורך כל המשחק נגד אולימפיאקוס) וסיימו את המחצית הראשונה עם כמות אסיסטים דו ספרתית, ברבע השלישי הכל התהפך כשהצהובים זנחו את תכנית המשחק וחזרו למבצעי יחיד בתוספות רכות הגנתית שהובילו להפסד.

"הרבע השלישי היה אסון", הודה המאמן, "לפעמים נראה לי שיש קבוצה אחרת על המגרש. אנחנו לא מצליחים לשחק באופן עקבי למשך ארבעים דקות וזו הבעיה הגדולה ביותר שלנו עכשיו. ננסה לתקן ולהמשיך לשחק עם היכולת שהצגנו במחצית הראשונה. עם כל הכבוד לכוכב האדום ולטיילור רוצ'סטי, אני חושב שנתנו להם המון, בעיקר ריבאונד הגנה ואיבודי כדור".


שחקני הכוכב האדום חוגגים. ידעו לנצל את הטעויות (אתר היורוליג)

הצהובים התרגלו כבר לאקסים שחוגגים עליהם, והפעם זה היה כאמור, היה זה תורו של טיילור רוצ'סטי. הרכז המתאזרח השתלט על העניינים במחצית השניה וסיים את המשחק עם 22 נקודות ו-5 אסיסטים, כשבדקות הסיום הוא היה המוציא לפועל העיקרי של הסרבים ועם מספר פעולות גדולות הביא להם את הניצחון. מנגד, יכולת גבוהה של דשון תומאס שלהט עם שיא קריירה של 28 נקודות לא הועילה ושלשה גורלית שלו בדקה האחרונה יצאה החוצה והכריעה את המשחק.

"זה היה משחק קשה. היינו צריכים את הניצחון הזה, אבל היו לנו כמה דברים שלא התחברו", אמר תומאס בתסכול, "בסופו של דבר, אני חושב שנלחמנו. היינו צריכים את הדברים הקטנים האלה כדי לנצח. אנחנו משחקים טוב בהגנה וקולעים טוב. אלה היו כדורים אבודים שהכריעו את המשחק". על ההופעה הגדולה שלו וההחטאה הדרמטית בסיום הוסיף הפורוורד: "מגיע קרדיט לחברים שלי שמסרו לי את הכדור במקומות הנכונים כדי שיהיה לי ערב התקפי טוב. כל הכדורים נכנסו לי פנימה במהלך המשחק אבל הזריקה הזאת יצאה".

היה זה גם מפגש הבכורה של ג'ונה בולדן מול הקבוצה בה חתם בקיץ האחרון, לפני שעזב אותה בעסקת משולשת לצהובים. האוסטרלי סיפק את התרומה הכי טובה שלו עד כה עם 11 נקודות וחמישה ריבאונדים, אולם היה מאוכזב בסיום. "זה היה המשחק הטוב ביותר שלי עד כה, אבל לא הצלחנו להשיג את הניצחון וחבל. זה לא היה משחק מיוחד עבורי בגלל הכוכב האדום. היו הרבה דיבורים על זה לפני המשחק אבל הגעתי למשחק באותו קו מחשבה.


בולדן. המשחק הכי פורה שלו עד כה (אתר היורוליג)

"אני חושב שההבדל בין המחציות נבע מהעובדה שספגנו כמעט 50 נקודות בחצי השני וגם איבדנו כדורים ואפשרנו להם לקחת ריבאונדים בהתקפה", הוסיף בולדן. "רוב השחקנים שלנו כבר שיחקו ביורוליג וחלקם גם שיחק באולם הזה. הם ידעו על האווירה ועל האוהדים של הכוכב האדום וידעו מה מחכה להם פה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי