קרויף שלל מעבר לספרד. ייני: "לא יקרה כלום אם כל הליגה תידחה בשבוע"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

ההולנדי שעמד על הקווים מול קבוצה ספרדית שלל מחשבות על מעבר. מקורביו: "המטרה שלו היא להישאר, אך תכניות משתנות". הקפטן הצהוב התייחס ליום כיפור וגם לשיר צדק: "שלחתי הודעת תמיכה, מאמין בו"

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

 אחרי התצוגה המרשימה מול מכבי חיפה בתחילת השבוע, מכבי תל אביב רשמה תיקו 0:0 נוסף תיקו 0:0 שני ברציפות מול ויאריאל בליגה האירופית, כשהציגה שוב יכולת טובה ושמרה על עוד רשת נקייה.

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף נשאל בסיום אם לאחר שהספרדים ראו אותו בעמדת המאמן, קיימת אפשרות שיגיע בתום העונה לברצלונה או לליגה הספרדית. ההולנדי מצידו השיב שלא תכנן להראות במשחק נגד ויאריאל את יכולות האימון שלו ושלמרות ששפת האם שלו היא ספרדית, אין לו מחשבות על אימון ברצלונה או מועדון אחר בספרד.

אז מה התוכניות של קרויף לעתיד הקרוב? על השאלה המסקרנת השיב גורם במכבי תל אביב המקורב למאמן: "השאיפה של ג'ורדי היא אחת, יחידה וברורה: להוביל את מכבי תל אביב לאליפות ולהגיע לשלב הבתים בליגת האלופות, ושם לצבור ולו ניצחון אחד או אפילו נקודה אחת כי לדוגמה בבית עם ריאל מדריד, רומא ובאייר לברקוזן זה יהיה הישג. אין לג'ורדי מחשבות להגיע בשנה שנתיים הקרובות לשום מועדון ספרדי. אבל כפי שאמר שאין לו רצון להיות מאמן וזה קרה, יש תוכניות אשר משתנות".


קרויף. לא חושב על ספרד (דני מרון)

אחד השחקנים הבולטים במגרש בעמדת הקשר האחורי היה הקפטן שרן ייני, שאמר אחרי המשחק: "למכבי תל אביב יש קבוצה עם ישראלים טובים ושחקנים זרים מעולים שיוצרים קליקה מצויינת בינם ובינינו. אנחנו נכנסים לרצף של משחקים עם יכולת טובה לאחר משחקים פחות טובים בהתחלה ורוצים להביא בהמשך יותר נקודות בליגה ובאירופה".

היכולת של הקבוצה: "נכון שלא כבשנו שערים נגד מכבי חיפה, אבל זה היה משחק בו שלטנו בכול הפרמטרים. יהיה בהמשך משחק אחד לכמה משחקים שלא ננצח אבל נאבק על כול התארים. אנחנו לא רוצים רק מחמאות והמשחק נגד ויאריאל הביא תוצאה לא רעה בה אנחנו יכולים לשמור על העניינים קרוב לסלביה פראג, שהיא עכשיו המתחרה שלנו ואנחנו רוצים לעלות שלב".

המשחק של מכבי נגד הפועל אשקלון ביום שאחרי יום כיפור: "צריכים יום יומיים להתאושש ויש אצלנו זרים שלא צמים. לא יקרה כלום אם ידחו את כל הליגה בשבוע".


"נכנסים לרצף של משחקים עם יכולת טובה" (דני מרון)

מדוע הקבוצה כן משחקת אחרי הצום, בניגוד להפועל באר שבע: "בדקתי את הנושא והפועל באר שבע מבצעת שזרוע דשא ומבחינתם זה בסדר. אנחנו בחוץ נגד הפועל אשקלון, שהסבירה שהיא לא יכולה לדחות את שזרוע הדשא למועד אחר. פנו אל מכבי תל אביב והיו ניסיונות לקבוע מועד אחר, אך זה לא צלח".

האוהדים שתומכים בקבוצה: "האוהדים שלנו נותנים הצגות וקיימת הרגשה שהקהל חוזר להנות מתצוגות יותר טובות. הם מחזירים לנו וכך נוכל להיאבק על תארים. בנושא היכולת שלי, אני לא קורא מה שכותבים. פתחתי עצמי לביקורת כי יש לי מאמן וצוות מקצועי לביקורת והם נותנים לי ביטחון שהולך ומשתפר".

שיר צדק: "שלחתי לשיר צדק הודעת תמיכה ואני מאמין באופי שלו. יכול להיות שהפרשה היא לא באשמתו וצריך לתת לו תמיכה. המסר לאחר פרשת מהראן לאלה ושיר צדק לשחקנים הוא לא לקחת כלום גם מרופאים, אפילו לא תרופה הומאופטית מחוץ למועדון, כי זה עשוי לפגוע בקריירה. לקחת רק מה שהצוות במועדון נותן כי יכול להיות מחוץ למערכת מוצר שכתוב עליו שהוא חוקי ואינו חוקי".


צדק. ייני תומך (דני מרון)

הבלם ז'אן סילבאן באבין אמר: "אני מכיר את יום כיפור ואני לא צם. אני שמח להגיע לישראל ולמכבי תל אביב. ויאריאל קבוצה טובה שאני מכיר, אבל לא אחת שיכולה לזכות באליפות עכשיו באיטליה, גרמניה או צרפת". הצרפתי גם פירגן לבלם טל בן חיים: "טל הוא בלם מצוין ואני אוהב לשחק לצדו. הוא משחק בהקרבה ובהמון שאפתנות. בן חיים מכוון אותי ואני משחק בסגנון שלו וזה דבר טוב".

מכבי תל אביב תקיים הבוקר (שיש ) אימון בקריית שלום ותשוב לאימון נוסף ביום ראשון בבוקר המשחק נגד הפועל אשקלון. המגן הימני אלי דסה שב מטיפול מיוחד שני במרפאה בצרפת שם שהה מספר ימים.

המאמן הלאומי אלישע לוי, שאמור לפרסם היום את סגל נבחרת ישראל למשחקים נגד ליכטנשטיין וספרד, שוקל לזמן מלבד טל בן חיים, גם את איתן טיבי, אבי ריקן ואופיר דוידזאדה, כמו גם את יובל שפונגין, עומר אצילי ושרן ייני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי