זוסמן: "אחרי ירושלים היה לי קשה, אבל אסור להוריד את הראש"

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

הגארד הישראלי חזר לעצמו והצטיין נגד וילרבאן: "כל הצוות והחברים לקבוצה עזרו לי, מקווה להמשיך להוכיח את עצמי". ספרופולוס: "חוסר היציבות שלו נורמלי". וולטרס על קלויארו: "סיפק לנו ניצוץ שהיינו צריכים"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים, שעצרו את הריצה שלה ביורוליג והביאו להדחתה מגביע המדינה, מכבי תל אביב הייתה זקוקה לניצחון כדי ליצור מומנטום חיובי חדש ולמזלה, היריבה שהתייצבה מולה אמש (חמישי) הגיעה בדיוק בזמן הנכון. וילרבאן חזרה העונה ליורוליג לאחר היעדרות בת עשר שנים ואמנם השיגה ניצחונות ביתיים מרשימים על צסק"א מוסקבה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס ובאסקוניה, אך היא מתקשה מחוץ לאולמה הביתי ומחזיקה בסגל חסר ניסיון יחסית. הצהובים ניצלו זאת כדי לטייל לניצחון 62:93 מוחץ, תוך כדי שחזרו להציג את ההגנה שעזרה להם לרשום שישה ניצחונות רצופים באירופה עד השבוע שעבר.

"זה ניצחון חשוב שיחזיר לנו את הביטחון", סיכם המאמן יאניס ספרופולוס, "חזרנו לסגנון האופייני לנו בשני הצדדים של המגרש. אני שמח על הדרך שבה השחקנים הגיבו אחרי שלושה הפסדים, כולם נתנו את הלב עבור הקבוצה וזה הדבר הכי חשוב".

אחד הדברים שהטרידו את המאמן יאניס ספרופולוס בסיום המשחק הוא לוח הזמנים של הצהובים בליגה המקומית. האלופה תתארח במוצאי השבת הקרובה אצל מכבי חיפה וביום שלישי תיסע צפונה למפגש עם עירוני נהריה, במשחק שהוקדם מהמחזור ה-13. בעקבות כך, היווני העביר ביקורת נוקבת על מנהלת הליגה וטען לחוסר התחשבות בנציגות הישראליות במפעלים האירופאים.

ספרופולוס.
ספרופולוס. "הליגה היחידה שלא עוזרת לנציגות שלה באירופה" (עדי אבישי)

"אני חושב שזו הליגה היחידה שלא עוזרת לקבוצות שמשחקות באירופה", אמר ספרופולוס, "אני לא מדבר רק על מכבי תל אביב, אלא גם על הפועל ירושלים ועל הקבוצות שמשחקות בליגת האלופות או ביורוקאפ. בכל היבשת, הליגה המקומית עוזרת לנציגות באירופה עד כמה שניתן, כאן זה לא קורה וזה מאכזב".

המאמן המשיך ונתן שתי דוגמאות ממקומות בהם עבד בעבר: "ביוון, כשלוח הזמנים של היורוליג מתפרסם, הליגה שואלת את אולימפיאקוס ופנאתינייקוס אם הן רוצות לשחק בשבת או ראשון. ואף פעם אין שני משחקי ליגה בין מחזורי יורוליג. ברוסיה יש קבוצה סיבירית, שנמצאת במרחק שש שעות טיסה ממוסקבה. אז כדי למנוע מצסק"א לנסוע לשם תוך כדי עונת היורוליג, המפגשים בין הקבוצות תמיד מתקיימים במחזור הראשון של העונה, לפני שהיורוליג מתחילה. כאן אני לא רואה שנותנים את הכבוד הזה לקבוצות שמייצגות את ישראל באירופה, וזה מאוד מצער".

במשחק עצמו, המנטרה במכבי תל אביב לא משתנה לאורך כל העונה – הכל מתחיל ונגמר בהגנה. ואחרי שכל אחת מהיריבות שלה בשלושת המשחקים האחרונים קלעה יותר מ-90 נקודות, היווני שמח על כך שקבוצתו חזרה להציג את היכולת שהתרגלנו לראות ממנה בצד שבו שומרים: "זה מה שאני רוצה לראות. עצם זה שהם קלעו 28 נקודות במחצית השנייה ואנחנו 50 מראה שדרך ההגנה הטובה, הצלחנו לספק תפוקה גדולה בהתקפה. זו הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק, עם הנעת כדור טובה בהתקפה ויציאה להתקפות מעבר שמגיעות מהגנה טובה".

וולטרס.
וולטרס. "קבוצות התחילו להרגיש בנוח נגנדנו" (עדי אבישי)

"רצינו לחזור לעקרונות שלנו, ללחוץ על הכדור ולעשות חיים קשה ליריבה דרך ההגנה", הוסיף נייט וולטרס, "קבוצות התחילו להרגיש בנוח נגדינו וגם שיחקנו נגד יריבות טובות התקפית, אנחנו רק צריכים להישאר מרוכזים בהגנה וזה יעזור לנו גם בהתקפה. כיף לשחק בדרך הזו, כשאתה משיג עצירות אתה יכול לרוץ".

מי שחזר לעצמו אתמול היה יובל זוסמן. הגארד/פורוורד הישראלי הפגין יכולת חלשה מאוד במשחקים האחרונים ונראה חסר ביטחון, אך נגד וילרבאן הוא הראה אסרטיביות מהרגע שעלה מהספסל. זוסמן לא היסס לחפש את הסל, נכנס מהר לעניינים עם שתי קליעות מוצלחות לשלוש ובהמשך הוסיף גם חטיפה אופיינית שהובילה לדאנק של קלויארו ולמומנטום חיובי של הקבוצה. את הערב סיים מספר 50 עם כמות האסיסטים הגבוהה ביותר במכבי תל אביב, חמישה בסך הכל.

כשנשאל מה גרם להתאוששות, זוסמן השיב: "התמדה, אסור להוריד את הראש ברגעים קשים. אחרי המשחק נגד ירושלים היה לי מאוד קשה עם עצמי, חברים לקבוצה עזרו לי, דיברו איתי וניסו לרומם לי את מצב הרוח. המשכתי לעבוד קשה, היה נראה כאילו הייתה לי תקופה לא טובה. קיבלתי את הביטחון מכולם, מכל הצוות ואני מקווה להוכיח את עצמי כל פעם מחדש".

קלויארו.
קלויארו. "מעכשיו הוא אחד משלנו" (עדי אבישי)

ספרופולוס סיפר כיצד טיפלו במועדון בסיטואציה של זוסמן: "אנחנו עוזרים לכל שחקן וגם ליובל, כי אנחנו מאמינים בכולם וביכולת שלהם לעזור לנו לנצח משחקים ולזכות בתארים, זו הסיבה שהם כאן. הדבר היחיד שאנחנו עושים עם כל השחקנים זה לתת להם ביטחון ולהראות להם שאנחנו סומכים עליהם. זה נורמלי ששחקן לא יהיה יציב לאורך 10 חודשים. זוסמן התחיל טוב מאוד, בהמשך הייתה לו תקופה שבה ירד ביכולתו ועכשיו הוא חוזר לעצמו. זה נורמלי, כי שחקנים הם בני אדם ולא מכונות, הם לא יכולים לתפקד באותה רמה כל הזמן".

מכבי תל אביב החליטה מוקדם השבוע לרשום את אנג'לו קלויארו ליורוליג, לאור הפציעות שפקדו אותה לאחרונה. הקהל בהיכל 'מנורה' קיבל את הפורוורד באהבה גדולה וזה השיב בלחימה ובאגרסיביות האופייניים לו, בדרך לתשע נקודות וחמישה ריבאונדים בסיום הערב. המאמן התייחס לכך: "הוא עזר המון לקבוצה, זו הייתה תוספת חשובה עבורנו ואני מודה להנהלה שנתנה לי את האפשרות להשתמש בו. הוא מכיר אותנו ואנחנו אותו, יש לו איכויות והוא עבד כל התקופה הזו בצניעות. הוא לא שיחק, לא התאמן הרבה עם הקבוצה והערב הוא הראה שיש לו לב גדול. מעכשיו הוא אחד משלנו. הוא רוצה להישאר ואנחנו רוצים שיישאר, זה נותן לי נשק נוסף ליורוליג".

גם וולטרס שמח לקבל את קלויארו בחזרה לסגל: "היו פציעות וזה חלק מהמשחק, העונה ארוכה ואנחנו צריכים שכולם יהיו מוכנים להתעלות. הוא לא שיחק המון זמן וזה מרשים שהוא הצליח לשמור על חדות, הוא מוסר מצוין וכיף לשחק איתו. הוא נתן לנו המון אנרגיות וסיפק ניצוץ שהיינו צריכים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי