"צחקו עליי כשאמרתי שיובל זוסמן יהיה טוב מטל בורשטיין"

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

הארכת חוזהו של ספרופולוס ("אי אפשר לבקש ממאמן יותר"), אופיו ("בן אדם שיודע להתנהל"), ארון ג'קסון ("לא בטוח שזה יתחבר"), פיינל-פור ("מכבי צריכה להיות בין חמש הראשונות"). פיני גרשון בראיון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

"לא הופתעתי מכך שמכבי תל אביב האריכה את חוזהו של יאניס ספרופולוס, זה הגיע לו והוא הרוויח את זה בכבוד. הוא קיבל את הקבוצה בעונה שעברה במצב לא סימפטי והצליח לייצב את החולה. כיום, החולה כבר מתלוצץ עם רופאיו". הדובר הוא פיני גרשון, מגדולי המאמנים בתולדות הצהובים, שהתראיין הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס להמשך ההתקשרות עם המאמן היווני, הרכש החדש ארון ג'קסון והסיכויים להתברג בפיינל-פור.

גרשון הוסיף: "ראשית, הוא יודע להתנהל. יאניס עבד שנים במועדון לא פשוט כמו אולימפיאקוס. רואים איך הוא מתנהל מול התקשורת, האוהדים והמועדון – זה בן אדם שיודע להתנהל בלי שום קשר לכדורסל. במועדון כמו מכבי ת"א אתה צריך לדעת להתנהל. גם הקהל מאוד אוהב אותו. הוא לא מהדרג הראשון באירופה? יש מעט מאוד מאמנים בשורה הראשונה והם יקרים מאוד. יאניס מתאים למכבי, הוא מזוהה עם המועדון, מחובר אליו והשחקנים נותנים בו אמון. הקשר שלו עם הקהל ועם ההנהלה מצוין. עם הטראומה שהייתה למכבי תל אביב עם חמישה מאמנים בעונה, ההחתמה הזו נותנת ביטחון ועושה רק טוב לכולם".

האם ספרופולוס יסיים את חוזהו במכבי תל אביב: "יכול מאוד להיות שמשהו בהתנהלות של מכבי תל אביב השתנה. אני לא חשוב שלקחו את יאניס בגלל שהוא הצליח ביורוליג או איבד את הגביע, הם רואים את החיבור שלו עם כולם והחליטו שהוא מתאים לזהות של מכבי. יכול להיות שהוא יפסיד אליפות ויישאר".

שיתוף הישראלים: "חלק מכך שהנהלת מכבי והקהל מזדהים מאוד עם יאניס, זה בגלל שהישראלים מקבלים דקות ולא בגארבג' טיים. אפילו דור סהר קיבל חמש דקות בדרבי, שזה המשחק החשוב ביותר עבור המועדון הזה. על זוסמן כבר אמרתי בעבר שהוא יהיה שחקן כדורסל יותר טוב מטל בורשטיי, וצחקו עליי. הוא משחק נפלא עכשיו. גם דני אבדיה מקבל דקות. אי אפשר לבקש ממאמן יותר מזה".


"אי אפשר לבקש ממאמן יותר" (מכבי תל אביב)

הסיכויים להעפיל לפיינל-פור: "מעולם לא שמעתי במכבי שהעפלה לטופ8 זו המטרה, עם הקבוצה הנוכחית הם צריכים לשאוף לפיינל-פור. עברו 13-14 משחקים ורואים שהקבוצה נמצאת שם. אם מכבי לא תעפיל לפלייאוף, זה יהיה כישלון גדול. ריאל תהיה בפיינל-פור. לגבי פנרבחצ'ה, אני לא בטוח, יש שם עייפות חומר. צסק"א לדעתי גם תעפיל. צסק"א, ריאל, אנאדולו, ברצלונה ומכבי הן הקבוצות שיתמודדו על ארבעת הכרטיסים. תמיד יש סוס שחור, לפעמים זה היינו אנחנו, אני חושב שהשנה זה מכבי. בהרכב מלא, מכבי צריכה להיות בין חמש הראשונות ביורוליג".

על מצבת הפצועים: "זה דבר שקורה בכל קבוצות היורוליג, יש המון טיסות ועומס. שחקנים שלא עבדו בעצימות כזו לפני שהגיעו לקבוצת יורוליג, הם אלה שבדרך כלל נפצעים. על המזל של מכבי נפלו לה ארבעה שחקנים בו זמנית. הפציעה של דיברתולומאו, למשל, היא לא תלויה במשהו. זה קורה. יש פציעות שהן כתוצאה מעומס או מעבודה לא נכונה, זה לא המקרה".

החתמתו של ארון ג'קסון: "זה השחקן הכי טוב שמכבי תל אביב הייתה יכולה להחתים בסיטואציה הקיימת. אין שחקנים בשוק. לקבל שחקן עם ניסיון יורוליג יותר טוב משלו, אתה לא יכול. רק העובדה שהוא יסתובב על המגרש, זה יסדר למכבי את המשחק. אם הוא יתאים לשיטה שמכבי משחקת, בזה אני לא בטוח. זה לוקח לפחות חודש להשתלב בשיטה. החתימו אותו יחסית מהר כדי לא להפסיד משחקים ביורוליג, הליגה לא חשובה. אתה משחק היום מול זניט בלי רכז, זו בעיה. הבעיה שלי עם ארון היא התאמתו לשיטה. לא בטוח שזה יתחבר. אם כן, זה יהיה בינגו. סין? שם אתה רץ הלוך וחזור בין החבילות של הירוקים". 

 


הכי טוב שמכבי הייתה יכולה להחתים בסיטואציה הקיימת (מכבי תל אביב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי