לא נוח נגדו: קלויארו זכה למחמאות אחרי הניצחון על ברצלונה

קלויארו
קלויארו | עדי אבישי

הפורוורד יישם על מירוטיץ' את מה שהמנהלים המקצועיים ביורוליג אמרו על מכבי ת"א: "לא יודע מה היינו עושים בלעדיו", הודה ווילבקין. ספרופולוס הרגיע: "אם נסתכל על הטבלה, נקבל סחרחורת"

(גודל טקסט)

בסקר אמצע העונה שפורסם השבוע באתר היורוליג, בחרו המנהלים המקצועיים של כל אחת מהקבוצות את מכבי תל אביב כזו ש"הכי לא נוח נגדה". ומי שחוותה זאת על בשרה אתמול (שלישי) הייתה ברצלונה, אשר נגדה הצהובים השיגו את ניצחונם התשיעי העונה ביד אליהו, 85:92 גדול על ברצלונה, ושמרו על מאזן מושלם באולמם הביתי. יאניס ספרופולוס אמר לפני המפגש שגם המשחקים נגד צסק"א ופנרבחצ'ה היו משחקים גדולים, אלא שהפעם לא רק גברה אלופת ישראל על עוד אחת מקבוצות העלית של היבשת, היא גם ניצחה בפעם הראשונה יריבה שהגיעה למשחק כשהיא מדורגת באחד מארבעת המקומות הראשונים בטבלה.

אם יש שחקן במכבי תל אביב שבהחלט לא נוח נגדו, זהו אנג'לו קלויארו. אפשר לשאול את ניקולה מירוטיץ', כוכב ברצלונה וכנראה השחקן הטוב ביורוליג, שהפורוורד הצהוב פשוט הוציא אותו מהכלים עם הגנה חונקת ברבע האחרון, שבמהלכו קלויארו היה בכל מקום על הפרקט ותרם גם תשע נקודות משמעותיות מאוד, מתוך ה-12 שלו במשחק כולו. מי זוכר שלולא הפציעה של עומרי כספי, קרוב לוודאי שהוא כבר מזמן לא היה כאן.

"אני לא יודע מה היינו עושים עכשיו אם לא היה לנו את אנג'לו", הודה סקוטי ווילבקין לאחר הניצחון, "הוא חלק משמעותי מהקבוצה והערב הוא כנראה היה השחקן הכי חשוב. הוא נלחם, קלע שלשות, עשה הגנה. כיף לשחק איתו". ספרופולוס הוסיף: "אני מרוצה מאיך שהוא משחק, הוא עוזר לנו מאוד ולא רק היום. הוא תמיד חיובי, מוכן להתלכלך בשביל הקבוצה, תורם בריבאונד, מקריב עבירות ומחבר את ההגנה. הוא נותן לנו אקסטרה כוח, שמחים שיש לנו אותו".


קלויארו. לא נוח נגדו (עדי אבישי)

אחת הסיבות העיקריות שלא נוח ליריבות לפגוש את מכבי תל אביב העונה, היא שכמעט כל שחקן בסגל יכול לתפוס פיקוד ולהוביל את הקבוצה לניצחון. הפעם זה היה תורו של טיילר דורסי, שהפגין פעם נוספת כישורי קליעה ברמת טופ יורוליג. שתי שלשות, ליי-אפ, אסיסט וחטיפה של הגארד עזרו לצהובים להפוך פיגור שבע נקודות ליתרון ברבע השני, ורצץ של שלוש קליעות שלו מחוץ לקשת בין סיום הרבע השלישי לתחילת הרביעי פתחו פער דו ספרתי שממנו האורחת כבר לא הצליחה לחזור. את הערב הוא סיים כקלע המוביל של מכבי תל אביב, עם 19 נקודות ו-5/9 לשלוש.

"מההתחלה אמרתי שאני מאמין בכולם. זו המשמעות של קבוצה, אנחנו משפחה", אמר ספרופולוס בתום המשחק בהתייחס לעומק הסגל שלו. "כולם שמחים כאשר בכל פעם שחקן אחר סוחף את הקבוצה לניצחון. זו המנטליות שהעוזרים שלי ואני מנסים להקנות לשחקנים. זה לא קל לשחקן להיות יציב לאורך כל העונה. אם הוא צריך להיות טוב בכל משחק כדי שהקבוצה תנצח, הלחץ עליו יהיה גדול. אבל אם החברים שלו יכולים להתעלות ולעזור לו כשהוא לא טוב, זה מצוין. וזה מה שקורה במכבי".

דורסי. הפעם הוא תפס פיקוד (עדי אבישי)
דורסי. הפעם הוא תפס פיקוד (עדי אבישי)

לאורך העונה, בקבוצה דיברו לא מעט פעמים על הרצון ללמוד "לסגור חזק" ולנצח משחקים צמודים, בייחוד אחרי כאלו שברחו בדקות האחרונות (למשל בקובנה לפני שבועיים) או משחקים בהן הצהובים שמטו יתרון גדול. נגד ברצלונה, אלופת המדינה סגרה את הרבע השני עם ריצת 2:12 ואת השלישי בריצת 1:9. ברבע האחרון, כשמירוטיץ' ומלקולם דילייני קיזזו את הפרש מ-12 ל-3 במאני טיים, ווילבקין היה שם כדי לקבור שלשה מכרעת ואחריו הגיע אות'לו האנטר, שסגר עניין מקו העונשין.

קלויארו דיבר על היכולת של קבוצתו לעמוד בלחץ: "זה משהו שאנחנו רוצים להיות טובים בו, לנצח משחקים צמודים ולהוציא לפועל טוב לא רק כשאנחנו מביסים את היריבה, אלא כשהמשחק צמוד ואנו נקלעים לפיגור מוקדם. המשכנו להילחם, ביצענו היטב בהתקפה והשגנו את ניצחון".

ניצחון ראשון על יריבה מהרביעייה העליונה. שחקני מכבי ת
ניצחון ראשון על יריבה מהרביעייה העליונה. שחקני מכבי ת"א (עדי אבישי)

כפי שקרה גם לאחר הניצחונות על צסק"א מוסקבה ופנאתינייקוס ועל אף שמכבי תל אביב שמרה על מאזן ביתי נקי מהפסדים גם נגד יריבה מהצמרת כמו ברצלונה, ספרופולוס סירב להצהיר על שאיפה להשיג יתרון ביתיות בשלב ההצלבה: "אני לא מסתכל על הטבלה. אם נעשה את זה, נקבל סחרחורת וניפול ולא יהיה לנו זמן לקום בחזרה. המיקום שלנו בטבלה לא חשוב, מוקדם לעשות חישובים ולהסתכל על מה שיקרה בעתיד. צריך לשכוח מהניצחון הזה מהר ולהתמקד במשחק הבא, נגד קבוצה טובה מאוד שהפסידה הלילה ותבוא עם רעב גדול להתאושש".

היווני התכוון כמובן לאולימפיה מילאנו, שבסיבוב הראשון הכניעה את הצהובים באיטליה 88:92 בתום משחק צמוד ואתמול ספגה תבוסה ב-20 הפרש מהמוליכה אנדולו אפס, 66:86. בין אם היא מצהירה על כך או לא, ניצחון נוסף יסגור שבוע מושלם מבחינת מכבי תל אביב וישאיר אותה חזק בתחרות על מקומות 3-4.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי