"דני אבדיה לא אחד שיהפוך לשחקן משמעותי ב-NBA"

דני אבדיה
דני אבדיה | דני מרון

האם הכוכב הצעיר של מכבי ת"א חווה ירידה במעמדו לקראת הדראפט? לפי ג'ון הולינגר, בעברו בממפיס וכיום פרשן "האתלטיק", הוא צפוי להיבחר רק במקום ה-16. מנגד, ב"יאהו" החמיאו

(גודל טקסט)

ירידה במעמדו של דני אבדיה לקראת הדראפט? נכון, אמנם עוד אין תאריך רשמי מתי ייערך אירוע בחירת השחקנים הצעירים שנרשמו לדראפט ה-NBA, בשלב זה כלל לא ברור מתי וכיצד תתחדש עונת 2019/20 בליגה, אבל באתר "בליצ'ר ריפורט", שעורך על בסיס יומי את התחזית שלו לדראפט, הסווינגמן של מכבי תל אביב כבר לא מסומן כאחד שייבחר באחד מחמשת המקומות הראשונים.

"קשה מאוד למצוא תחזית דראפט שלא כוללת את אבדיה בין 10 הבחירות הראשונות, בתחזיות רבות הוא בין חמשת המקומות הראשונים, אבל לא כל הממליצים מאמינים בתחזית הזו", נכתב באתר ושם צירפו את התחזית של ג'ון הולינגר, בעברו אחד המגייסים של ממפיס גריזליס וכיום פרשן האתר "האתלטיק", שעל פיו אבדיה ייבחר במקום ה-16 בדראפט. עדיין מכובד, אבל מחוץ לטופ-10.

"ראיתי את אבדיה באופן אישי במחנה "כדורסל ללא גבולות" לפני שנה והוא מאוד הזכיר לי את הימים שצפיתי בקרואטי הצעיר דריו שאריץ' ששיחק במולדתו. כמו שאריץ', גם אבדיה הראה יכולות של שחקן צעיר שיודע להוביל הכדור ולמסור, אבל הוא כנראה לא מישהו שיכול להפוך לשחקן משמעותי בקבוצת NBA".


מחוץ לטופ 10? אבדיה (עדי אבישי)

שאריץ' משחק כבר ארבע שנים ב-NBA, בשלוש השנים הראשונות בפילדלפיה ולאחר מכן במינסוטה ובפיניקס, אבל רק בעונה אחת מספריו היו מעל הממוצע, מה שמצפים כמובן משחקנים שנבחרים במקומות גבוהים בדראפט, והוא ידוע כשחקן עם קליעה טובה יותר משל אבדיה – כך שזו זו מחמאה מצד הולינגר, שכאמור בחר את אבדיה במקום ה-16.

מנגד, בתחזית באתר "יאהו" אתמול, אבדיה שוב הוכרז בתור השחקן הטוב ביותר שמגיע לדראפט מחוץ לארצות הברית והזכירו את הניסיון הרב שלו על במות משמעויות, כמו היורוליג עם מכבי תל אביב וכמובן העובדה שהוביל את נבחרת העתודה של ישראל לשתי אליפויות אירופה רצופות. לפי "יאהו", הקבוצות המתאימות ביותר לאבדיה הן גולדן סטייט ווריורס שעל פי הפרסומים תכננה לשלוח נציג לישראל כדי לצפות באדבדיה וכן קליבלנד קאבלירס.


בעונה הבאה אצל סטיב קר? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי