בשני: הפועל ת"א תחפש ניצחון שלישי רצוף, אשדוד תנסה לנצח בחוץ לראשונה

לטביוס וויליאמס, ג'ורדן המילטון
ג'ורדן המילטון | עדי אבישי

אדומים יוצאים לאילת במטרה להמשיך במגמה החיובית, באולם שבו המאזן שלהם לא מעודד. הדרומיים ינסו להתאושש מהפסד לראשון לציון. נהריה תארח את ה"דולפינים", שעדיין לא ניצחו מחוץ לאולמם העונה

(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בליגת העל יימשך מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. הפועל אילת תנסה לרשום ניצחון בית רביעי ברציפות נגד הפועל תל אביב המשתפרת, בעוד עירוני נהריה תנסה לשפר את מאזנה הביתי נגד הקבוצה החלשה ביותר בליגה עד כה – מכבי אשדוד.

הפועל אילת – הפועל תל אביב
הדרומיים ירדו בשבוע שעבר למאזן 5:3 לאחר שהפסידו 80:74 למכבי ראשון לציון ונותרו ללא ניצחון חוץ העונה, אך בהיכל בגין הם ניצחו את שלושת משחקי הליגה שאירחו עד כה. עוד נתון מעודד מבחינת אילת, הוא המאזן הביתי שלה נגד הפועל תל אביב בכל הזמנים: 16 ניצחונות מתוך 19 משחקים בעונה הסדירה ובפלייאוף. יהונתן שולדבראנד יפגוש את קבוצתו לשעבר אחרי שהציג יכולת טובה נגד הכתומים, עם 21 נקודות. רפי מנקו, שגם הוא היה מצוין נגד ראשון לציון עם דאבל-דאבל של 14 נקודות ו-13 ריבאונדים, יתמודד גם הוא נגד קבוצתו לשעבר, ממנה שוחרר בסיטואציה לא ממש נעימה באמצע העונה הקודמת.

האדומים יגיעו למפגש במגמת עלייה, אחרי שני ניצחונות רצופים בשבוע שעבר – 97:102 על הפועל באר שבע בתום הארכה ו-81:88 על מכבי חיפה, ששיפרו מעט את פתיחת העונה הנוראית שלהם. לטאביוס וויליאמס, שנראה מצוין מאז שהצטרף להפועל תל אביב ורשם 20.5 נקודות ו-16.5 כדורים חוזרים בשני המשחקים האחרונים, ינסה לתקן את החוויה הקודמת שלו מאילת, אחרי שהפסיד לה במדי הפועל חולון במחזור החמישי. לנזל סמית' ג'וניור יפגוש את הקבוצה שבמדיה כיכב בעונה הקודמת, לפני שנפצע ושוחרר במהלך העונה.

נראה מצוין מאז שהגיע להפועל ת
נראה מצוין מאז שהגיע להפועל ת"א. וויליאמס מטביע (עדי אבישי)

עירוני נהריה – מכבי אשדוד
דווקא לאחר ההעפלה לחצי גמר גביע המדינה, נהריה נקלעה לתקופה רעה והפסידה בשלושת משחקיה האחרונים, כולם באולמה הביתי. את נקודת האור בתוך אותו רצף שלילי היווה איתי שגב, שקלע שיא עונתי של 15 נקודות בהפסד 109:95 להפועל חולון ולאחר מכן הוסיף שיא קריירה, כשקלע 17 בהפסד 89:62 למכבי תל אביב. בכל אחד משני המשחקים הללו הוא גם הוריד תשעה כדורים חוזרים, בעוד בזריקות מהשדה הוא דייק ב-13/21.

ה"דולפינים", מנגד, עומדים על רצף ההפסדים הפעיל הכי ארוך בליגה: שישה משחקים. בשבוע שעבר הם נוצחו פעמיים בבית, 84:69 נגד הפועל ירושלים ו-93:69 נגד עירוני נס ציונה. אשדוד היא אחת משלוש קבוצות שטרם ניצחו משחק חוץ העונה במסגרת הליגה, בעוד הסגולים מהצפון חולקים איתה את מאזן הבית הכי חלש: ניצחון אחד בחמישה משחקים.



ליאור אליהו. אשדוד תשיג ניצחון חוץ ראשון? (לירון מולדובן)
ליאור אליהו. אשדוד תשיג ניצחון חוץ ראשון? (לירון מולדובן)

מנהלת הליגה הגיבה לסוגיית המדבקות
סערה גדולה התפתחה בשבוע האחרון סביב מדבקות הפרסום, שמופיעות על הפרקט בכל מגרש בליגה. סכנת ההחלקה על אותן מדבקות עוררה בהלה גדולה אינספור פעמים. בשבוע שעבר, שחקנה של מכבי תל אביב אלייז'ה בראיינט צייץ בטוויטר סרטון, שבו נראים ארבעה שחקנים מחליקים על המדבקה במהלך מאבק על כדור.

מנהלת הליגה פרסמה היום את תגובתה בנושא: "המנהלת דואגת להזמין את מדבקות הפרקט האיכותיות ביותר. עם זאת, וכדי להבטיח את בריאות השחקנים, המנהלת רוכשת בימים אלה עבור הקבוצות משטח מיוחד אשר באמצעותו יוכלו השחקנים לייבש ולנקות את סוליות הנעליים לפני העלייה לפרקט. במקביל תדרוש המנהלת מהקבוצות יתר הקפדה על נוכחות מנגבי פרקט וכן הקפדה על ניגוב הפרקט בסיום כל רבע".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי