מזרחי: "היינו צריכים לרדת מהמגרש. אפעל לקיום הדרבי ללא קהל אורח"

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | עדי אבישי

יו"ר מכבי ת"א דיבר ב-103FM והפיק לקח מאירועי האלימות בדרבי: "אף אחד בהפועל לא אמר לאוהדים להפסיק". על רגב פנאן: "הוא פגוע בנפשו". על ההפקרה מצד האיגוד: "בלתי נסבל"

(גודל טקסט)

בפעם המי יודע כמה, אירועי אלימות והתפרעויות ביציעים העיבו על הדרבי התל אביבי בכדורסל אתמול (ראשון). על אף נוכחותם של 95 שוטרים ו-235 סדרנים בהיכל 'מנורה מבטחים', שוב סבלו יושבי היציעים מהשלכת חפצים לעברם מכיוון אוהדי הפועל תל אביב, והשיא הגיע כשמיד לאחר טקס ההוקרה לכבוד קובי בראיינט, הקהל האדום פצח בשירה בגנותו של יו"ר הצהובים שמעון מזרחי: "למה שמעון לא טס עם קובי?". היום התראיין מזרחי ל-103FM והתייחס לאירועים.

היו"ר הוותיק דיבר על הלקח העיקרי שהופק מאותו אירוע – לנטוש את הפרקט כשדבר כזה קורה: "לגבי הקריאות, אני לא יכול להוסיף שום דבר מעבר לרגשות שכבר תוארו. אני בעצמי התלבטתי האם להוריד את הקבוצה מהמגרש. הואיל וזה היה קשור בי, לא רציתי לתת הוראה כזו. אבל כל בעלי הקבוצות שהיו במגרש, אמרו שהיה צריך לרדת. החפצים שנזרקו מלמעלה ופגעו בראש של ילדה מביאים אותי למסקנה שהסוף לא יהיה טוב. זה לא ייגמר רק באלימות מילולית, זריקת חפצים או איומים. זה לא נסבל, אנחנו באים לכדורסל, שאנחנו משקיעים בו מיטב משאבינו. למה שזה יגיע לכזה דבר?"

מזרחי הסכים עם הקביעה שראשי הקבוצות צריכים לפעול יחדיו נגד התנהגויות שכאלה: "אתם יודעים שהתקבל תיקון בתקנון האיגוד שאפשר לתבוע אישית אוהד שצולם, והיום הכל מתועד במצלמות. אבל מי עושה את זה? אחר כך אוהדים כותבים לך מכתב ומתנצלים – 'טעיתי, תרחם עליי'. אנשים מתנהגים בברוטליות ואח"כ מתחננים על נפשם. יש גבול, אנשים באים למגרש עם ילדיהם ונשארים בפה פעור. אתה יודע כמה טלפונים קיבלתי היום?"


"היינו צריכים לרדת מהמגרש". שמעון מזרחי (עדי אבישי)

לא רק יו"ר מכבי תל אביב ספג את מעשי השנאה, אלא גם מאמן הכושר רגב פנאן, ששומע מדי מפגש עם היריבה העירונית שירי נאצה על אביו המנוח. מזרחי התייחס לכך שפנאן מופקר על ידי איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה, שלא נוקטות בפעולות ענישה מתאימות כלפי אותה התנהגות: "זה דבר בלתי נסבל. אתם לא יודעים כמה הוא פגוע בנפשו, אני מרגיש את זה זה על עצמי, שאני מסביר לנכדיי וילדיי למה אני סופג קריאות כאלה אחרי 50 שנה. אני פשוט רואה את הכתובת על הקיר, אם לא ינקטו ביד קשה, אוי ואבוי למה שמצפה לנו. החפצים שנזרקו הושמו בזמן אמת על שולחנו של המשקיף. עד עכשיו הוא לא הגיש את הדו"ח שלו".

האם איזשהו גורם בהפועל תל אביב התנצל כלפיו? ""אפילו לא אחד ביקש לקחת את המיקרופון ולהגיד להם להפסיק".

על כך שצריך לקיים משחקי דרבי ללא קהל אורח: "אני מסכים. אבדוק משפטית אם לפי התקנון זה יכול להיות ואולי זה מה שצריך לקרות. אבל מי יינזק? הכדורסל יינזק".


"אתם לא יודעים כמה הוא פגוע בנפשו". רגב פנאן (דני מרון)

למה המשטרה לא מסלקת את המתפרעים מהיציע: "אם תעיינו בחוק הספורט ותראו את השינויים שנערכו בשנים האחרונות בפסקי דין, אז הקריאות האלה מנוגדות לחוק ולתקנונים של המנהלת. יש להם כוח התערבות רק אם חס ושלום יש תגרה אלימה או משהו דומה".

לסיום, מזרחי, המשמש גם כממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, התבקש לנקוט בפעולה דומה למה שנעשה במשחקי הכדורגל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, שהתקיימו
ללא קהל אורח, והבטיח: "אני אנקוט בפעולה הזו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי