בירושלים הרגיעו לקראת הגמר: "לא נגיע עם הראש למעלה, אין פייבוריטים"

עידן זלמנסון ושחקני הפועל ירושלים חוגגים
עידן זלמנסון ושחקני הפועל ירושלים חוגגים | דני מרון

הניצחון על ראשל"צ השאיר את האדומים במרחק 40 דקות מגביע שני רצוף, קטש: "הוכחנו שבמשחקים הגדולים אנחנו לא נופלים". זלמנסון: "בחיים לא ראיתי שחקנים כל כך ממוקדים"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הגיעה לשבוע ההכרעה של גביע המדינה כמועמדת הבכירה להגן על התואר בו זכתה שנה שעברה, ולפחות בחצי הגמר אתמול (שני) נגד מכבי ראשון לציון, היא בהחלט שיחקה כמו פייבוריטית. הקבוצה מהבירה התחילה את המשחק הכי חזק שהייתה יכולה ולאט לאט הגבירה, בדרך ל-78:90 שהעניק לה את הכרטיס לקרב על התואר, בו תפגוש את עירוני נהריה.

"אני גאה באיך ששיחקנו. כשקהל מגיע ככה, אין ברירה אלא לתת 100%. התחלנו מצוין בהתקפה, בדיוק איך שתכננו, ושתי ריצות שבאו דרך ההגנה הרגו את המשחק לטובתנו", סיכם עודד קטש. את הניצחון המשכנע. עידן זלמנסון, שבתשע דקות בלבד הספיק לקלוע שמונה נקודות ולאסוף שישה ריבאונדים, דיבר על הנחישות איתה הגיעה מחזיקת הגביע למשחק: "באימון המסכם אמרתי שבחיים לא ראיתי שחקנים כל כך ממוקדים. גם בדקות שפחות הלך לנו, ראו את זה בעיניים של כולם. כיף לצאת ככה למלחמה".

אמנם בזירה האירופית האדומים סגרו את שלב הבתים עם ארבעה ניצחונות רצופים, אך בליגה הדברים הלכו פחות חלק עבורם ובשבועות האחרונים הגיעו הפסדים לגלבוע/גליל ולמכבי חיפה, שחשפו לא מעט ליקויים ביכולת ההגנתית של הקבוצה. אתמול, כפי שציין קטש, ההגנה עשתה את ההבדל. הירושלמים היו אגרסיביים ולא נתנו ליריבה להשיג שום דבר בקלות, כשהיחיד בצד הכתום שהצליח להתמודד עם הפיזיות היה דריל מונרו.


"בחיים לא ראיתי שחקנים כל כך ממוקדים". זלמנסון ובריימו (דני מרון)

"המשימות באירופה לקחו קצת את הפוקוס מההכנות לליגה", הסביר המאמן, "לא התכוננו לליגה כפי שהתכוננו לשבוע הזה. כשמשחקים פעמיים בשבוע במסגרות שונות, יש הרכבים שונים וגם קצת עומס, זה גם משפיע. השנה הוכחנו שבמשחקים החשובים אנחנו לא נופלים. התפקיד שלנו הוא לגרום לשחקנים לבוא ככה לכל משחק, עד כמה שזה קשה". זלמנסון התייחס לדריכות במחנה האדום: "זה מעמד מחייב. כשמגיעים למשחק על תואר, אתה לא רוצה לתת מקום למזל או לעשות טעויות, אלא לשחק חכם ועם אנרגיות. אני שמח שכך עשינו".

גם לפני שמונה חודשים, כשהקבוצות נפגשו בחצי גמר הפיינל פור, ירושלים פתחה פער דו ספרתי אך איבדה אותו ברבע האחרון כשראשון לציון עשתה ריצה שהביאה לה את הניצחון. אתמול הכתומים צימקו הפרש שהגיע ל-15 נקודות והתקרבו למינוס ארבע בלבד ברבע השלישי, אבל החבורה מהבירה חזרה מפסק זמן עם ריצת 2:14 שהוציאה ליריבה את האוויר מהמפרשים ומאותו רגע לא הסתכלה לאחור.

"כמאמן, אתה תמיד בפרנויה. עד סוף המשחק לא הרגשתי שאנחנו בטוחים. ברבע השני הם הורידו לשמונה והמשיכו במומנטום לתוך הרבע השלישי, זה הלחיץ אותנו קצת והתקשינו להוציא לפועל", אמר קטש וסיפר כיצד עצר את הסחף: "עברתי להרכב עם שלושה גארדים, שזה תמיד עוזר לנו התקפית, בוודאי כשזה גארדים שמאוד קשה לשמור עליהם. החזרנו את הביטחון דרך ההתקפה".


"הוכחנו שבמשחקים הגדולים אנחנו לא נופלים". עודד קטש (דני מרון)

ביום חמישי הירושלמים יתייצבו לגמר ה-14 בתולדות המועדון, שוב כפייבוריטים ברורים מול נהריה, שלא הופיעה מעולם במעמד – מה שאולי שם את הלחץ דווקא על האדומים. זלמנסון דווקא חושב אחרת: "אנחנו עוד לא חוגגים. לא נגיע עם הראש למעלה. כשזה נוקאאוט, אין פייבוריטים". קטש הסיר גם הוא את החששות: "אני סומך על השחקנים שהם מבינים את הסיטואציה. בשנים האחרונות הגענו למעמדים וזכינו בתארים. לא תמיד זה הסתיים בתואר ולא ניצחנו כל משחק גדול, אבל כשמפסידים ועוברים חוויות קשות, זה מוסיף לניסיון שלנו כקבוצה. זה נותן לנו יתרון מסוים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי