בראשון: האלופה תארח את ראשל"צ, מחזיקת הגביע את נס ציונה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

מכבי תל אביב תפגוש ביד אליהו את הקבוצה שהפסידה לה בגמר הפיינל פור האחרון, עודד קטש ושחקניו ינסו להימנע מנפילת מתח אחרי חגיגות הזכייה בתואר. אילת תצא לנהריה, באר שבע וגלבוע ינסו לקטוע רצף הפסדים

(גודל טקסט)

אחד מרגעי השיא של העונה בכדורסל הישראלי כבר מאחורינו, ואחרי זכייתה של הפועל ירושלים בגביע המדינה בפעם השנייה ברציפות, ארבעה משחקים ייערכו מחר (ראשון) במסגרת המחזור ה-19 בליגת העל. מחזיקת הגביע תארח את נס ציונה, מכבי ראשון לציון תחזור ליד אליהו לשחזור גמר הפיינל פור האחרון, עירוני נהריה תקווה להתאושש מההפסד ביום חמישי האחרון כשתפגוש בביתה את אילת והפועל באר שבע תנסה לקטוע רצף הפסדים על חשבונה של גלבוע/גליל.

הפועל ירושלים – עירוני נס ציונה (19:20)
חגיגה גדולה הייתה במועדון מהבירה בסוף השבוע האחרון לאחר הזכייה בתואר שני העונה, אולם אסור לשכוח שעודד קטש ושחקניו הפסידו את שני המשחקים האחרונים שלהם בליגה ומחר הם ינסו להימנע מנפילת מתח אחרי ההצלחה בגביע, כשיארחו את החבורה של נדב זילברשטיין. הכתומים מגיעים במומנטום רע מאוד, לאחר שנוצחו בשמונה מ-10 המשחקים האחרונים בכל המפעלים ובליגה רשמו שלושה הפסדים רצופים. הפועל ירושלים גברה על עירוני נס ציונה ב-13 מתוך 14 מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות ועומדת על מאזן ביתי מושלם מול הכתומים (0:6).

מכבי תל אביב – מכבי ראשון לציון (21:05)
האלופה זכתה לחמישה ימי מנוחה יקרים מאז הניצחון שלה על הפועל באר שבע ביום שלישי האחרון, שבו אמארה סטודמאייר סיפק את ההופעה הטובה ביותר שלו מאז שהצטרף. הצהובים יקוו לראות את הסנטר ממשיך בהצלחה את השתלבותו בקבוצה לקראת משחק החוץ נגד ולנסיה ביורוליג, ביום שישי הקרוב. ראשון לציון נחלה אכזבה כשהודחה בחצי גמר הגביע על ידי הפועל ירושלים, אבל בליגה היא ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים והיא מבוססת חזק במקום השלישי, כך ששחקניו של יאניס ספרופולוס לא צפויים ליהנות מחיים קלים נגדה.

מכבי תל אביב ניצחה את כל 13 משחקי העונה הסדירה האחרונים נגד ראשון לציון בהפרש ממוצע של 10.3 נקודות. במפגשי העונה הרגילה, המאזן של הצהובים בבית מול החבורה מעיר היין עומד על 2:32 לזכותה.

שחקני הפועל ירושלים. ינסו להימנע מנפילת מתח (דני מרון)
שחקני הפועל ירושלים. ינסו להימנע מנפילת מתח (דני מרון)

עירוני נהריה – הפועל אילת (19:00)
הסגולים אמנם יצאו בידיים ריקות מגמר הגביע, אך ללא ספק נתנו הופעה מעוררת כבוד. דני פרנקו יקווה שלשחקנים שלו נותרו אנרגיות אחרי שבוע עמוס שבו היו חסרים את טרוויס ווריק הפצוע, זאת בנוסף לכך שדיימון סימפסון סבל ממחלה. שתי הקבוצות מגיעות עם רצף של שני ניצחונות בליגה, כאשר הדרומיים, שצמודים להפועל תל אביב במאבק על המקום השמיני, הנחילו למכבי תל אביב הפסד ראשון בליגה במחזור האחרון.

נייט מייסון צפוי לערוך הופעת בכורה בשורות אילת, גילברט בראון לא נרשם למשחק. המאזן בין הקבוצות עד היום בעונה הרגילה עומד על שוויון 10:10, כאשר רק שישה מעשרים המפגשים הסתיימו בניצחונות חוץ, כולל בסיבוב הראשון העונה: 61:63 לנהריה בבגין.

הפועל באר שבע – הפועל גלבוע/גליל (19:10)
היכל הקונכייה יארח מפגש בין שתי קבוצות שנואשות לצאת מהמומנטום השלילי בו הן נמצאות. קבוצתו של רמי הדר הפסידה את שלושת משחקי הליגה האחרונים וזקוקה לניצחון שישאיר אותה בטווח ביטחון ממכבי אשדוד אשר במקום האחרון. החבורה מגן/נר מגיעה לאחר שני הפסדים, אך גם בידיעה שניצחון עשוי להכניס אותה לשמינייה הראשונה, בהתאם לתוצאות במשחקים של אילת והפועל תל אביב.

שחקני עירוני נהריה. האנרגיות יספיקו אחרי השבוע העמוס? (דני מרון)
שחקני עירוני נהריה. האנרגיות יספיקו אחרי השבוע העמוס? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי