רונאלדו יחפש את שערו ה-100, סרביה תחכה למעידה

כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

החלוץ ינסה לכבוש צמד שיוביל את פורטוגל לניצחון בלוקסמבורג ולהעפלה ליורו, בעוד הבלקנים זקוקים לאיבוד נקודות של אלופת אירופה ולשלוש נקודות נגד אוקראינה כדי לעלות. בצרפת, דשאן יאמן את משחקו ה-100

(גודל טקסט)

המשחקים האחרונים בשלושה בתים במוקדמות היורו ייערכו מחר (ראשון), רובם לפרוטוקול בלבד אחרי שברובם כבר הוכרעה זהות העולות, אך בבית 2 הקרב על המקום השני עדיין פתוח ובזמן שאלופת אירופה פורטוגל תתארח בלוקסמבורג כשהיא חייבת להשיג שלוש נקודות, סרביה תחכה למעידה שלה ותנסה במקביל לנצח את אוקראינה כדי לעלות ליורו על חשבון הנבחרת של כריסטיאנו רונאלדו. בהמשך הערב, אנגליה וצרפת ינסו לסיים את קמפיין עם ניצחון.

לוקסמבורג – פורטוגל (15:50, שידור ישיר בספורט1)
הנבחרת שזכתה ביורו 2016 לא התקשתה בכלל ביום חמישי האחרון והביסה 0:6 את ליטא, כשגם מחר המשימה לא צפויה להיות מאתגרת במיוחד אך הלחץ על הכתפיים שלה יהיה מעט גדול יותר לאור העובדה שסרביה אורבת לה מאחור. ניצחון יבטיח סופית לפורטוגל את המקום ביורו, בעוד כריסטיאנו רונאלדו, שהפציץ שלושער לרשת של הליטאים, יגיע חדור במטרה לכבוש צמד שערים שיביא את מאזנו במדי הנבחרת ל-100 ואולי יאפשרו לו גם לעקוף את ערן זהבי בטבלת הכובשים של המוקדמות הנוכחיות. כמובן שאם מוליכת הבית אוקראינה תנצח את הסרבים פורטוגל תעלה בכל אופן, אך בתור אלופת אירופה היא בוודאי לא תחכה לטובות מאף אחת.

המאמן פרננדו סנטוס נאלץ להסתדר בחלון הנוכחי ללא מספר שחקנים בכירים, ביניהם גונסאלו גדש וז'ואאו פליקס שסובלים שניהם מפציעות קרסול, אנדרה גומש שגמר את העונה לאחר הפציעה הנוראית שספג נגד טוטנהאם וגם ז'ואאו מריו ונלסון סמדו ייעדרו. "אנחנו יודעים שהפעם נפגוש יריבה שונה מליטא, דיברנו כבר המון ועקבנו אחר האיכויות שלהם, אבל לנו יש שחקנים איכותיים שרגילים לסיטואציות כאלה", אמר סנטוס והתייחס לסיכוי של רונאלדו לכבוש את שערו המאה: "אני מקווה שהוא יכבוש מחר את השער הכי יפה בקריירה שלו".


יגיע ל-100 שערים? רונאלדו (PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images)

סרביה – אוקראינה (16:00)
הבלקנים מגיעים לאחר ארבעה ניצחונות רצופים וביום חמישי האחרון גברו על לוקסמבורג 2:3, כאשר מחר הם מחויבים להשיג ניצחון כדי לשמור על איזשהו סיכוי להעפיל, אם כי האפשרות שפורטוגל תשמוט נקודות בלוקסמבורג לא גדולה. פיליפ קוסטיץ' ומילאן פבקוב נעדרים מהסגל של ליובישה טומבאקוביץ' עקב פציעות, אך דושאן טאדיץ' ואלכסנדר מיטרוביץ' יהיו שם כדי לנסות להכניע את אחת הנבחרות היחידות שלא נוצחה בכל הקמפיין.

האוקראינים כבר הבטיחו את הכרטיס ליורו ולכן יגיעו לבלגרד נטולי לחץ, אך גם נטולי המגן השמאלי של מנצ'סטר סיטי אולקסנדר זינצ'נקו. במחזור האחרון הם גברו 0:1 על אסטוניה וגם מחר ינסו אנדריי ירמולנקו וחבריו להשיג שלוש נקודות כדי להשלים קמפיין ללא הפסדים.


קיין. אנגליה רוצה לסיים קמפיין עם ניצחון (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

קוסובו – אנגליה (18:50, שידור ישיר בספורט4)
נבחרת שלושת האריות מעכה 0:7 את מונטנגרו בוומבלי במחזור האחרון והמשיכו בכושר ההבקעה הנהדר, כאשר בשנת 2019 הם כבשו 34 שערים בתשעה משחקים. גארת' סאות'גייט ימשיך לנסות למצוא את ההרכב האידיאלי לקראת הטורניר הביתי בקיץ הקרוב, בעיקר בכל הנוגע לחוליית ההגנה שהשתנתה בשבעה מתוך תשעת המשחקים של הנבחרת השנה.

ראחים סטרלינג צפוי לחזור להרכב לאחר ההיתקלות בינו לבין ג'ו גומז שגרמה להשעייתו מהמשחק האחרון, בעוד בלמה של ליברפול הודח מהסגל לאחר שהתלונן על פציעה בסיום המשחק נגד מונטנגרו. ג'יימס מאדיסון יקווה לערוך את הופעת הבכורה שלו בהרכב לאחר שנכנס מהספסל שלשום, בעוד סאות'גייט יצטרך להחליט האם להעניק לדיקלן רייס הזדמנות נוספת במרכז השדה.


שיאן המשחקים כמאמן הטריקולור. דשאן (BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)

אלבניה – צרפת (21:35, שידור ישיר בספורט1)
אלופת העולם גברה 1:2 על מולדובה ביום חמישי האחרון, אך עשתה זאת ביכולת לא משכנעת כל כך ורק פנדל מוצלח של אוליבייה ז'ירו העניק לה את הניצחון, כך שהיא תקווה לסיים את הקמפיין בהופעה מוצלחת יותר, גם כדי להסב נחת למאמן דידייה דשאן במשחקו ה-100 על הקווים של הנבחרת, יותר מכל מאמן אחר. האיש שעומד על הקווים של "הטריקולור" מאז 2012 מחזיק במאזן של 64 ניצחונות לצד 18 תוצאות תיקו ו-17 הפסדים, כאשר ב-44 מהמשחקים סיים ללא שער חובה.

שחקן נוסף שעשוי לרשום ציון דרך מכובד ביותר הוא אוליבייה ז'ירו. אם יטול חלק במשחק, חלוצה של צ'לסי יתשווה בכמות ההופעות ללורן בלאן וביצ'נטה ליזארזו, הניצבים במקום השמיני בכל הזמנים עם 97 הופעות בינלאומיות. חשוב מכך, במקרה שיכבוש, ז'ירו ישתווה למישל פלטיני במקום השני בטבלת הכובשים ההיסטורית של הנבחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי