שחקני סקוטלנד בכו מאושר, רוברטסון: "הערב האמוציונלי בקריירה"

דקלאן גלאגר, סקוט מקטומיניי | Nikola Krstic/SNS Group via Getty Images

אחרי שעברו את ישראל בחצי גמר הפלייאוף, הסקוטים גברו 4:5 בפנדלים על סרביה בגמר, העפילו ליורו לראשונה מזה 25 שנה והתפרקו מהתרגשות. מגן ליברפול: "לא יכול לחכות לקיץ. בחיים לא הרגשתי ככה אחרי משחק"

(גודל טקסט)

אנחנו יכולנו להיות שם? אחרי שעברה את ישראל בפנדלים בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, סקוטלנד אתמול (חמישי) גם הצליחה לרשום העפלה לטורניר לראשונה מזה 25 שנה, כשניצחה בגמר את סרביה – שוב בפנדלים, שהסתיימו בצורה הכי דרמטית שיש עם החטאה של אלכסנדר מיטרוביץ' ו-4:5 שהגיע אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

צפו בסקוטלנד מעפילה ליורו אחרי ניצחון בפנדלים על סרביה

זה היה משחק משוגע, שכן הסקוטים הובילו החל מהדקה ה-52, ראו את ההעפלה המרגשת ליורו בידיים שלהם ובדקה ה-90 ספגו שוויון מלוקה יוביץ' ששלח את המשחק להארכה – שכולם יודעים איך היא נגמרה. השחקנים התרגשו מאוד בסיום מההישג הגדול והזילו דמעות של אושר.

מדינה שלמה חגגה אל תוך הלילה, ובאינטרנט כבר רצים סרטונים של אוהדים בסקוטלנד מתפרעים, במובן החיובי של המילה. בתקשורת המקומית נכתב: "דייויד מרשל עצר את הפנדל של אלכסנדר מיטרוביץ' והביא לסיום דור של כישלון, כאב וייסורים".

אנדרו רוברטסון, כוכב ליברפול וקפטן הנבחרת, זכה עם הקבוצה שלו בליגת האלופות ובאליפות אנגליה – אבל שום דבר לא ריגש אותו כמו ההעפלה המיוחדת ליורו והוא סיפר בסיום המשחק: "אני כבר לא יכול לחכות לקיץ. זה היה הערב הכי אמוציונלי בקריירה שלי, בחיים לא הרגשתי ככה אחרי משחק. אני כל כך גאה בכולם".

שחקני סקוטלנד חוגגים | Nikola Krstic/SNS Group via Getty Images

"הרגשנו את האהבה מהבתים בסקוטלנד עד לכאן", הוסיף המגן. "ידענו שזו יכולה להיות מתנה נהדרת לכולם. אני מקווה שכולם חוגגים, כי עברנו תקופות קשות כאוהדי נבחרת סקוטלנד בשנים האחרונות. עבר הרבה זמן מאז שהיינו ביורו פעם אחרונה – אבל עכשיו עשינו את זה. זה מראה על הכוחות שיש לנו, הרבה היו מפסידים בתוספת הזמן אחרי שספגו שוויון בדקה ה-90".

ראיין כריסטי, אשר כבש את השער שהעלה את סקוטלנד ל-0:1 בדקה ה-52, אמר בדמעות בסיום: "פשוט לילה מדהים. האמנו מההתחלה. זה מדהים, לא יאומן. זו הייתה שנה נוראית עבור כל האומה שלנו. ידענו כשבאנו למשחק שאנחנו יכולים לתת משהו קטן למדינה, ואני מקווה שכולם יערכו מסיבות בבתים שלהם כי זה מגיע להם. הורדנו מעצמנו קוף שסחבנו ועכשיו אנחנו ממשיכים קדימה".

שחקני סקוטלנד חוגגים | Nikola Krstic/SNS Group via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי