מרטינס: "מבחינתי, דה בריינה הוא הפליימייקר הטוב בעולם"

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | ANDY BUCHANAN/AFP/Getty Images

מאמן נבחרת בלגיה החמיא לכוכב שבישל שלושה שערים וכבש אחד ב-0:4 על סקוטלנד: "הוא יכול למסור כדור מכריע לפני שהיריב שם לב". קשר סיטי נשאר צנוע: "זאת העבודה שלי. הכי חשוב שהחלוצים יהיו במקום הנכון"

(גודל טקסט)
מי יעצור את בלגיה? הנבחרת של רוברטו מרטינס, שלא רק קיבלה את אחד הבתים הקלים ביותר שאפשר לבקש במוקדמות יורו 2020 אלא גם מציגה יכולת נהדרת בכל משחק בדרך למאזן מושלם אחרי שישה משחקים, הביסה אתמול (שני) גם את סקוטלנד עם 0:4 מלהיב, בכיכובו של קווין דה בריינה שבישל שלושה שערים וכבש אחד.


בתקשורת הבלגית החמיאו לכוכב סיטי: "דה בריינה המלך, הנהיג את הנבחרת ועבר את הסקוטים בקלות", נכתב עליו, "המבשל היעיל ביותר שנראה בשנים האחרונות באירופה. משחק מלהיב שלו, הוא לוקח את הנבחרת ליורו". במשחקים האחרונים שלו, בסיטי או בנבחרת, דה בריינה היה מעורב ישירות בשער בכל 48 דקות.


גם רוברטו מרטינס החמיא לקשר שלו: "קווין יכול להעביר מסירה מכריעה עוד לפני שהיריב שם לב", אמר המאמן הספרדי, "הוא רואה הכל כל כך מהר. מבחינתי, הוא הפליימייקר הטוב בעולם. עוד במונדיאל הוא היה השחקן החשוב שלנו, ומאז הוא עבר עונה מלאת פציעות והחמיץ הרבה משחקים. עכשיו הוא רענן ואנחנו מרוויחים".


מרטינס.
מרטינס. "עוד במונדיאל הוא היה השחקן החשוב שלנו" (AFP)


"ברור שאנחנו רוצים לנצח בבית ולהתחיל להתכונן ליורו", אמר מרטינס על הניצחון, "היו הרבה היבטים למשחק הזה: היינו צריכים להשקיע בהגנה, לעבוד הרבה בלי כדור".


דה בריינה עצמו אמר: "לא התחלנו כל כך טוב. הם היו חדים יותר, אבל אחרי שכבשנו את השער הראשון השתלטנו על המשחק. נראינו טוב מאוד. בהזדמנות הראשונה מצאנו פרצה וכבשנו".


הקשר שמר על ראש צלול באשר להופעה שלו: "זאת העבודה שלי. לפעמים יש לי תפקיד שונה בנבחרת ואני צריך לעשות דברים אחרים, הפעם יצא לי טוב. יש לי אמון בחברים שלי ואני יודע שהחלוצים יהיו במקום הנכון כשאני מוסר. זה הכי חשוב. לא משנה איפה אני משחק, אנשים טוענים שאני משפיע רק כשאני משחק בעומק המגרש אבל זה לא נכון. היו לי הרבה משחקים טובים בבלגיה, אני לא צריך לשפוט בעצמי. על הסטטיסטיקה מסתכלים בסוף הקריירה. אני רוצה להציג משחק טוב גם ביום ראשון". דה בריינה וסיטי יפגשו את העולה החדשה נוריץ' במחזור הפרמיירליג הקרוב.


לוקאקו חוגג עם דה בריינה.
לוקאקו חוגג עם דה בריינה. "על המגרש אני רוצח" (BUCHANAN/AFP/Getty Images)


עוד אחד מהמצטיינים היה רומלו לוקאקו, שכבש את שערו ה-49 במדים הלאומיים. "להגיע ל-50 בבריסל? ברור, אם רק יתנו לי לשחק", אמר חלוץ אינטר, כשהוא מתייחס למשחק הבית הבא של הנבחרת נגד סן מרינו בעוד חודש, "אני לא לחוץ לגבי זה. השער ה-30 היה יותר חשוב עבורי, מאז הכל זה בונוס. אני רוצה להבקיע כמה שיותר, על המגרש אני רוצח אבל בבית אני יותר רגוע".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי