למרות הגזענות הקשה נגד אנגליה, בולגריה יצאה בזול

אוהדי נבחרת בולגריה
אוהדי נבחרת בולגריה | Catherine Ivill/Getty Images

ההתנהגות המכוערת של הבולגרים במשחק מוקדמות יורו 2020 נגד אנגליה הסתכמה בקנס כספי על סך 75 אלף יורו ובשני משחקים ללא קהל, כשבקמפיין הקרוב גם כך איבדה הנבחרת סיכוי להעפיל משלב הבתים

(גודל טקסט)

ההתנהגות המכוערת והגזענית של אוהדי נבחרת בולגריה במשחק נגד אנגליה לפני כשבועיים אולי נשכחה מעט, אבל היום (שלישי) הודיעה אופ"א על העונש שספגו הבולגרים – ויש שיגידו שמדובר בעונש יחסית קל: מעבר לכך שהנבחרת הבולגרית תאלץ לארח את שני משחקיה הביתיים ללא קהל, ההתאחדות המקומית נקנסה ב-75 אלף יורו על הגזענות הקשה לעבר שחקניה שחומי העור של אנגליה – שאיימו לרדת מכר הדשא וכידוע אילצו את שופט המשחק לעצור פעמיים את ההתמודדות.

אנגליה הענישה את הבולגרים על כר הדשא עם 0:6 מוחץ, אבל האירועים המכוערים בסופיה בסופו של דבר גם הובילו להתפטרותו של מאמן הנבחרת קרסימיר בלאקוב, שטען כי לא שמע גילויי גזענות מהיציעים וגם יו"ר ההתאחדות הבולגרית בוריסלאב מיכאילוב התפטר מתפקידו לאחר שדרישה כזו נשמעה מפיו של ראש ממשלת בולגריה. בקמפיין מוקדמות יורו 2020, בו איבדה בולגריה כל סיכוי להעפיל, נותרה לה רק עוד משחק בית אחד נגד צ'כיה.

שתי ההתאחדות של אנגליה ובולגריה נקנסו בנוסף בעקבות ביזוי ההמנונים לפני המשחק על ידי אוהדיהן – האנגלים נקנסו ב-5,000 יורו והבולגרים ב-10,000 יורו מעבר לעונש הכבד שהוזכר לעיל על השלכת חפצים וגילויי גזענות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי