מכבי ת"א תממש את האופציה על ביטון. בן חיים: "מי שלא מאמין שלא יבוא"

דן ביטון חוגג עם אופיר דוידזאדה | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

הקשר שכבש את שער היתרון מול זלצבורג, זוכה למחמאות ואמור להירכש מלודוגורץ. רגשות מעורבים לאחר ההפסד בפלייאוף ליגת האלופות, החלוץ שנכנס במחצית השנייה: "מסתבר שגם עם ה-VAR טעויות הן חלק מהמשחק"

(גודל טקסט)

כנגד כל הסיכויים ועם סגל חסר במיוחד, מכבי תל אביב הציגה אמש (שלישי) הופעה מכובדת מול אלופת אוסטריה רד בול זלצבורג בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, אך בסיום ההתמודדות הראשונה בבלומפילד, הצהובים ירדו בתחושת אכזבה בעקבות הפסד 2:1, שמונה ימים לפני הגומלין באוסטריה. כדי להעפיל למפעל הבכיר ביבשת, מכבי תל אביב זקוקה לשני שערים לפחות ולשמור על שער נקי ברד בול ארנה, משימה לא קלה בכלל, אולם הצהובים יצאו מהמשחק הראשון בתחושה שהשד לא נורא כל כך.

בסביבת המועדון אמרו בסיום המשחק: "המכביזם לא הספיק. הגול הענק של דן ביטון הקפיץ מאות אלפי אוהדים בבית, אך הם נרגעו בסיום ויצאו עם מחמאות שלא שוות הרבה". ואם מדברים על הקשר שמושאל מלודוגורץ, מסתמן שבקרוב הצהובים יממשו את האופציה על השחקן ויירכשו אותו מהאלופה הבולגרית.

כבר הבוקר יגיעו השחקנים ואנשי הצוות שנכחו במשחק אתמול לבדיקת קורונה נוספת, בתקווה שכולם יימצאו שליליים. ללא קשר לגומלין האירופי, משרד הבריאות צפוי לדחות את משחק הליגה הקרוב של מכבי תל אביב נגד מכבי נתניה ביום שבת, בשל ריבוי נדבקים.

שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

המאמן גאורגיוס דוניס סיפר לאחר המשחק על התוכנית שלו, שהשתבשה לאור התוצאה החיובית של אדוארו גררו: "אחרי שאיבדנו ביום ראשון שבעה שחקנים, ניסינו לקבל את ההחלטות הכי טובות והתאכזבתי לשמוע על גררו שנמצא חיובי לפני המשחק כי הוא היה מתוכנן לפתוח בהרכב עוד לפני יום ראשון. ניתחנו את זלצבורג ועם המהירות של גררו והכוח שלו, התאכזבתי שהוא לא ישחק.  אין לי דעה אם יהיה משחק בשבת וזו לא החלטה שלי".

במחצית השנייה נכנס למשחק החלוץ טל בן חיים שאמר: "נראה כמו לא פנדל. זה מאכזב מאוד, כי עם ה-VAR טעויות לא אמורות להיות חלק מהמשחק. מסתבר שגם עם ה-VAR טעויות הן חלק מהמשחק. הוא היה צריך להפוך את ההחלטה.

"לא הייתה לנו הכנה אופטימלית וזה מעמד שלא זוכים להגיע אליו הרבה, מגיע כל הכבוד לכולם. יכולים להיות שהיינו מנצחים 0:3 עם כולם ואולי מפסידים, אין חוקים. מי שבמכבי מספיק טוב להיות בקבוצה. כאב לכולנו שחברים שלנו חולים בבית ושיחקנו בשבילם, אבל שחקנים כמו קארצב וברסקי יכולים להיות גאים בעצמם. זה משחק שניקח ממנו הרבה להמשך".

אדוארדו גררו | מאור אלקסלסי

סיכוי בגומלין? "מי שלא מאמין, שלא יבוא. צריך לדעת שנתנו הכל כדי להיות בליגת האלופות – זה שיא הקריירה בשביל כל שחקן ואין דבר שאני יותר רוצה בשבילי ובשביל המועדון. נעשה הכל כדי להגיע".

מאחורי הקלעים של ההכנה הלא אופטימלית: "כל השבוע הזה היה הזוי, כל החצי שנה הזו. אבל ברגע שהמשחק מתחיל כלום לא מעניין חוץ מלנצח. המטושים האלה כבר יצאו לנו מכל החורים. כשאתה שומע את ההמנון וחושב על ליגת האלופות, צריך לרדת מהמשחק כמו גברים, להסתכל אחד לשני בעיניים ולדעת שעשינו הכל. אנחנו, השחקנים יותר בכירים ומנוסים, ניסינו להחדיר שאין תירוצים וכל הכבוד לקארצב, ברסקי ובלטקסה שלא שיחקו הרבה השנה ונתנו מעצמם וצריך להוריד בפניהם את הכובע".

טל בן חיים | אודי ציטיאט

על השנתיים האחרונות שלו: "היו קטסטרופה. גופנית אני מרגיש מעולה אחרי שנתיים שלא הרגשתי טוב. אם לא אשחק טוב, זה לא בגלל המצב הגופני. אני היום יותר רעב מאשר מגיל 16. הייתי בעבר שחקן שכמעט לא נפצע ופתאום מכזה מקום גבוה לא הצלחתי לחזור לעצמי שנתיים ואני לא מאחל סיוט לאנשים הכי רעים בעולם. חסרות לי דקות משחק ואני בטוח שכשאקבל דקות, אחזור לעצמי".

עוד על הדמיון לבאזל: "בין אם נפעיל או לא, את ה-90 דקות היום ניקח להמשך העונה. פגשנו קבוצה מצוינת שכבשה כמות לא הגיונית של שערים והם הבקיעו מולנו שני שערים ואחד מהם בפנדל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי