לקראת פגישה מכרעת: גרוטו ישוחח עם ראשי הקבוצות והמנהלת

אלטון אקולטסה, דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

במנהלת הליגה אופטימיים לפני השיחה הדרמטית לגבי השבת קבוצות הכדורגל לאימונים. חוגג, בן דב, סגל וכלפון ישוחחו עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. קודם לכן, שר הספורט טרופר נפגש עם אדלשטיין: "הספורט חשוב"

(גודל טקסט)

במנהלת הליגה, בצוותא עם משרד התרבות והספורט, עושים מאמצים כבירים כדי להחריג את אימוני הכדורגל מהוראות התו הסגול, לאחר שבתחילת השבוע הקבוצות לא קיבלו אישור לשוב לאימונים.

הערב (שלישי) תיערך שיחה מכרעת בסאגה, בהשתתפות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב ומספר משחקני המועדון, בעלי מכבי נתניה אייל סגל, יו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון ונציג המנהלת ניר ינקלביץ'.

בשיחה, שתיערך באמצעות אפליקציית "זום", יוחלט באופן סופי האם יהיה ניתן להחזיר את אימוני קבוצות הכדורגל, באמצעות הגבלות חדשות – קפסולות והחמרות נוספות. במנהלת הליגה קיימת אופטימיות לגבי חזרת הקבוצות לאימונים.

שחקני בית"ר ירושלים | בית"ר ירושלים, רשמי

אתמול שוחח היו"ר כלפון עם גורמים בממשלה, אך הנושא עלה לסדר באופן חלקי בישיבה שהתקיימה בשעות הבוקר. בנוסף, כפי שפורסם בספורט1, היום נערכה פגישה בין שר התרבות והספורט חילי טרופר ובין שר הבריאות יולי אדלשטיין בנושא החזרת האימונים במהלך הסגר. "הפגישה התקיימה באווירה חיובית", נמסר, ובמהלכה דרש אדלשטיין כי כבר בסבב התיקונים הקרוב של הממשלה בתקנות הסגר, תשונה התקנה בנוגע לאימונים כדי להחזירם.

שר הבריאות אמר כי ככל שנראה ירידה משביעת רצון בתחלואה וככל שייפתחו ענפי משק אחרים, תשונה התקנה הנוגעת לאימונים. סוכם כי צוותים מקצועיים משני המשרדים בשיתוף נציגי הספורט ידונו במתווה שיאפשר חזרת אימונים כעת ובהמשך גם המשחקים.

על רקע הביקורת ההולכת וגוברת מצד השחקנים והבעלים בכדורגל הישראלי, שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "השר אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה אליו נקלע הספורט הישראלי בשל הסגר והבטיח לסייע במציאת פתרון קרוב. בפגישתנו הבהרתי כי ישנה חשיבות ברצף של פעילות הספורט ומחיר עצירת האימונים והמשחקים הוא עצום, הן מבחינה כלכלית והןמבחינה ספורטיבית. המטרה והאחריות שלי היא להחזיר את הספורט הישראלי לפעילות במועד הקצר ביותר ולא אשלים עם סיטואציה בה הספורט הישראלי לא יתקיים. אעשה הכל כדי שהאימונים ישובו בהקדם האפשרי".

עומרי אלטמן
עומרי אלטמן | הפועל תל אביב

עוד קודם דיווחנו כי גורמים בממשלה העבירו למנהלת מסר, לאור העובדה כי התכנית להחזרת המשק כוללת את חזרת הכדורגל למתכונת מלאה רק בשלב הרביעי, מה שעשוי לקחת זמן רב ולגרום לעונת הכדורגל להתקצר.

למרות התכנית, כלפון קיבל מסר כי עד הערב תתקבל החלטה האם להחריג את האימונים, לאחר השיחה שתתקיים בזום. המשמעות היא שייתכן שהאימונים יחזרו לפעול במתכונת מסוימת, עם ההגבלות וההחמרות שצוינו.

"אנחנו עושים כל מאמץ כדי להחזיר את הכדורגל. נקווה שאכן נקבל תשובה עד מחר", אמר הלילה כלפון, ששוחח אתמול שוב עם ראשי מערכת הבריאות. ביומיים האחרונים הצטרפו עשרות כדורגלנים למחאה גדולה סביב נושר הפסקת האימונים. הם מתכוונים להגביר אותה בימים הקרובים. חלק אף פנה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בעניין. חלק מהשחקנים הם שחקני בית"ר עידן ורד, שי קונסטנטין, מיכאל אוחנה ואופיר קריאף.

עידן ורד, אלירן עטר , מיכאל אוחנה | בית"ר ירושלים האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי