לוקאקו: "נוציא את הכדור החוצה בדקה ה-10 ונמחא כפיים לאריקסן"

בלגיה תפגוש הערב את דנמרק (18:50, ספורט1) בתקווה להבטיח את מקומה בשמינית הגמר. חלוץ אינטר רוצה לבקר את חברו בביה"ח אך לא בטוח שזה יתאפשר. בכל מקרה הוא מתכנן מחווה לקשר שהתמוטט. דה בריינה בתמונת ההרכב

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה פתחה את יורו 2020 עם ניצחון גדול 0:3 על רוסיה. הערב (חמישי) היא רוצה להבטיח את מקומה בשמינית הגמר כשתפגוש את נבחרת דנמרק (18:50, שידור ישיר בספורט1). עליה גברה פעמיים בליגת האומות בשנה האחרונה. בכל מקרה, עם כל הכבוד לכדורגל, ליבם של שחקני הנבחרת, בדגש על חברו לאינטר רומלו לוקאקו – נמצא עם אריקסן שמצבו הרפואי משתפר אך הוא רחוק מלחזור לכר הדשא. הקשר התמוטט לקראת סיום המחצית במהלך ההפסד 1:0 לפינלנד.

החלוץ שכבש צמד נגד רוסיה הבהיר כי ינסה לבקר את אריקסן בבית החולים לאחר המשחק, אם כי עדיין לא ברור אם הוא יוכל לעשות זאת בגלל הפרוטוקולים של הקורונה. "קיבלתי ממנו הודעה שאמר לי שהוא בסדר ואמרתי שאשמח לדבר איתו ולראות אותו. אשלח לו הודעה קטנה לפני המשחק. אתן לו לבלות עם משפחתו. הרבה אנשים רוצים להגיע אליו אך צריך לתת לו להתאושש".

מעבר לכך, לוקאקו הבהיר כי בדקה העשירית השחקנים יוציאו את הכדור החוצה "כדי למחוא לו כפיים". עוד אמר: "כמה שחקנים שלנו שיתפו איתו פעולה, אבל אנחנו גם רוצים לנצח במשחק הזה". נזכיר כי במהלך המשחק נגד רוסיה לוקאקו שאג למצלמה: "אני אוהב אותך, כריס" והקדיש לחברו את השער הראשון.

רומלו לוקאקו | ANATOLY MALTSEV/POOL/AFP via Getty Images

מאמן בלגיה, רוברטו מרטינס, הוסיף כי שחקניו יעשו מחווה לאריקסן בתחילת המשחק. "הכדורגל אינו זהה אם אריקסן לא במגרש. אנחנו מקווים שהוא יחלים לגמרי ויוכל לחזור לנבחרת וכמובן גם לאינטר". המאמן הבהיר כי כמובן שהמצב מוזר אבל: "כל אחד מודע לחשיבות המשחק". עוד אמר: "אנחנו לא כאן כדי 'להתקדם' אלא ללכת עד הסוף, אנחנו יכולים".

ובחזרה למשחק: יאן ורטונחן התאמן כרגיל וכשיר לשחק. רופא נבחרת בלגיה הבהיר כי כך גם לגבי קווין דה בריינה, קפטן מנצ'סטר סיטי, שנעדר ממשחק הפתיחה ונכלל בסגל למחר. הקשר המחונן נמצא אפילו בתמונת ההרכב, בעוד אדן הזאר שוב יעלה כמחליף אלא שקשר ריאל מדריד יהנה מיותר דקות בהשוואה למשחק האחרון.

"סדר היום של דה בריינה ברור, הוא כשיר ויכול לשחק. השאלה היא כמה הוא יכול לשחק. אני מרוצה מההתקדמות שהוא עשה וכך גם לגבי אקסל ויטסל. אנחנו רוצים שכל שחקן יהיה מוכן לשני המשחקים הבאים".

אדן הזאר, קווין דה בריינה |

בכלי התקשורת נכתב כי שחקני דנמרק נראו בכושר מצוין במהלך האימון והם במוטיבציית שיא לנצח עבור חברם שלא יוכל מלשחק. באימון עצמו צפתה לא רק התקשורת בקוצר רוח. גם הנסיך פרדריק הגיע כדי לשוחח עם המאמן ולבקר את שחקני הסגל ולשאול לשלומם. הבלם סימון קר שהיה גיבור השעה ועזר להציל את חברו, ירשום את משחקו ה-109 בדומה לקשר ויקפוץ למקום הרביעי בטבלת ההופעות. ביורו הקודם הדנים כלל לא השתתפו והם לא העפילו לשלב הנוקאאוט מאז רבע הגמר ב-2004.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי