"אריקסן יוכל לשמוע אותנו מהחלון": דנמרק מנסה להתכונן לבלגיה

שחקני נבחרת דנמרק | Wolfgang Rattay - Pool/Getty Images

הג'ולמנד אישר למשפחות לבקר בניסיון להקל על שחקניו שעדיין מתאוששים מאירוע הלב של אריקסן, אך לקראת המפגש (חמישי, 18:50 בספורט1) הצהיר שאף אחד לא פנה אליו וביקש לא לשחק. ויטסל ודה בריינה הגיעו לקופנהאגן

(גודל טקסט)

נבחרת דנמרק עדיין מנסה להתאושש מהטראומה שחוותה כתוצאה מהתמוטטות כריסטיאן אריקסן במשחק נגד פינלנד, כידוע חייו ניצלו בזכות החייאה על כך הדשא והוא כעת בהתאוששות בבית החולים, חש בטוב ויצא מכלל סכנה, אבל יהיה עליה לאזור כוחות ולהרים את עצמה ככל שהיא יכולה, כי מחר (חמישי, החל מ-18:50 בספורט1) היא תפגוש את המדורגת מספר 1 בעולם לפי פיפ"א, נבחרת בלגיה.

בלגיה, שהביסה 0:3 את רוסיה במשחק פושר למדי במחזור הפתיחה, נחתה היום בדנמרק לקראת המפגש ובין השחקנים שיצאו לקופנהאגן נכלל גם קווין דה בריינה, שהשבוע התאמן לראשונה מאז הניתוח שעבר בפניו בעקבות השברים שספג בגמר ליגת האלופות והוא עשוי לעלות לדקות ראשונות ביורו הנוכחי. גם אקסל ויטסל הגיע עם "השדים האדומים" לדנמרק וגם הבלם ירן ירטונחן, שנפגע נגד רוסיה, יהיה כשיר. מי שלא ישחק הוא המגן טימותי קסטנייה שנפצע במשחק הקודם ובמקומו יפתח תומא מונייה.

תקציר הניצחון 0:3 של בלגיה על רוסיה

שחקני נבחרת דנמרק וגם המאמן קספר הג'ולמנד תקפו את אופ"א על כך שניתנו להם רק שתי אפשרויות בחירה ששתיהן היו "רעות" כפי שאמר החלוץ מרטין בריית'ווייט. האופציות, כידוע, היו או לשוב לשחק מיידית נגד פינלנד – משחק שבסופו של דבר הדנים שטרם יצאו מהטראומה הפסידו 1:0 – או לעלות למגרש למחרת בשעת צהריים מוקדמת. הדנים לפני הכל חשים הקלה שכריסטיאן אריקסן מתאושש מאירוע לב ושמחים שמצבו טוב, אולם גם מבינים שהם שיחקו בנסיבות לא הגיוניות, הפסידו ואולי ישלמו על כך בהדחה מהיורו.

קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו | JOHN THYS/AFP via Getty Images

באימון נבחרת דנמרק הבוקר, הג'ולמנד הבהיר שהוא לא יודע מה מצבם המנטלי של שחקניו לקראת המשחק מול בלגיה, אבל בכל הנוגע למצב הפיזי של שחקניו, האימון נערך בסגל מלא.

"עד היום אף אחד לא אמר לי שהוא לא מרגיש שהוא יכול לשחק מחר", אמר המאמן, שבכוונה ניסה לדחות כמה שיותר את החזרה לאצטדיון, "כריסטיאן נמצא בבית חולים סמוך לאצטדיון ובוודאי יוכל לשמוע את האווירה אם יפתח חלון וזה יהיה ערב מרגש לא רק עבורנו, אלא גם עבורו. נפגוש נבחרת חזקה מאוד עם שחקן כמו רומלו לוקאקו שנראה כרגע בלתי ניתן לעצירה, גם אריקסן הזהיר אותנו מפניו, אבל אחרי ימים לא קלים ולאחר שהמשפחות הגיעו לבקר, אני חושב שנהיה מוכנים למשחק". לאימון היום גם הגיע פרדריק, נסיך דנמרק, בנה הבכור של המלכה מרגרטה השנייה ויורש העצר.

לדנמרק מאזן לא רע מול בלגיה לאורך ההיסטוריה, שישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושישה הפסדים, אולם השתיים נפגשו בקמפיין ליגת האומות האחרון ואז בלגיה ניצחה פעמיים, 0:2 בדנמרק ו-2:4 בבלגיה.

גם הנסיך הדני הגיע לתמוך בנבחרת | JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי