הכדור מ"יד האלוהים" של מראדונה למכירה פומבית, ולא ייאמן מי ירוויח מיליונים

אנגליה לא מאמינה: השופט הטוניסאי שמר 36 שנה על הכדור של אחד המשחקים המפורסמים בתולדות הכדורגל, ועומד להרוויח עליו מיליוני דולרים. אז מה התירוץ שלו?

(גודל טקסט)

כדור המשחק של אחד המשחקים הכי מיתולוגיים בתולדות הכדורגל – שבו דייגו מראדונה כבש את הצמד הבלתי נשכח מול אנגליה במונדיאל במקסיקו 1986 – יועמד למכירה פומבית בחודש הבא. כזכור, מראדונה הוביל את את נבחרת ארגנטינה לזכייה בגביע העולמי במקסיקו, ואותו משחק היה ככל הנראה השיא של הקריירה שלו, והכי מייצג: הוא כבש שער אחד בידו (בגול שמוכר כ"יד האלוהים") ושער אחד כבש בסלאלום אגדי אחרי שעבר חמישה שחקנים אנגלים, במה שכבר הוכתר לא פעם כגול הגדול בכל הזמנים.

כעת מדווחים באנגליה שמי שמעמיד את הכדור למכירה הוא שופט המשחק, עלי בין נאסר הטוניסאי. ההערכה היא שהכדור שנשמר על ידי בין נאסר משנת 1986 יימכר בכ-3.5 מיליון יורו (!), במכירה הפומבית שתיערך ב-16 בנובמבר.

- אנגליה ארגנטינה רבע גמר מונדיאל 1986 דייגו מראדונה דוהר עם הכדור
| אימג'בנק GettyImages, Bongarts
אנגליה ארגנטינה רבע גמר מונדיאל 1986 דייגו מראדונה פיטר שילטון לוחצים ידיים לפני משחק
| אימג'בנק GettyImages, David Cannon

גארי ליניקר, ששיחק באותו משחק במדי נבחרת אנגליה (שהפסידה 2:1 לארגנטינה והודחה), הגיב ואמר: "איך לעזאזל הכדור הזה הגיע לשופט?! איזו חוצפה יש לשופט הזה לשמור על הכדור הזה כל השנים, ועכשיו הוא עוד יעשה קופה על טעות השיפוט הכי גדולה בהיסטוריה. באמת??".

דייגו מראדונה שחקן נבחרת ארגנטינה מבקיע שער בידו מול אנגליה במונדיאל 1986
השופט לא ראה, זה לא ימנע ממנו לעשות קופה | אימג'בנק GettyImages

השופט הטוניסאי לא סיפר כיצד הכדור הגיע לידיו, אבל אמר: "הכדור הזה הוא חלק מההיסטוריה של הכדורגל, וזה מרגיש כאילו עכשיו זה הזמן הנכון לחלוק אותו עם העולם". עוד סיפר על הגול של מראדונה עם היד, כשלכאורה קפץ מעל פיטר שילטון: "לא יכולתי לראות את האירוע במלואו, ראיתי להם את הגב כאשר מראדונה ושילטון קפצו… בהתאם להוראות של פיפ"א, ראיתי שהקוון אישר את השער, ורצתי לעבר נקודת האמצע. גם מאמן אנגליה בובי רובסון אמר לי בסיום 'עשית עבודה טובה, אבל הקוון היה חסר אחריות'".

כידוע, באנגליה מעולם לא התייחסו בכבוד גדול מדי למראדונה, שמכונה "רמאי", ולא אהבו את המיתולוגיה סביב "יד האלוהים", לאור העובדה שמדובר בשער לא חוקי. עם זאת, עבור השופט הטוניסאי מדובר באוצר, לאור העובדה שרק בחודש מאי האחרון נמכרה החולצה שמראדונה לבש במשחק – ב-8.5 מיליון יורו, פריט הספורט היקר אי פעם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי