ספורטאים? הנה משהו חשוב שכדאי שתבדקו

אורח החיים הספורטיבי
אורח החיים הספורטיבי | pexels

אורח החיים הספורטיבי כולל לעיתים ביצוע "הקרבות" שונות, כדי לשמור על השרירים והגוף בפעילות. כיצד מורכב אורח חיים בריא ומה אסור לשכוח? נגלה במאמר זה

(גודל טקסט)
אם תשאלו אצנים מקצועיים, שחקני כדורגל וכדורסל או מתעמלים אולימפיים, תגלו כי לכולם משותף דבר אחד – שגרת חיים שונה מזו של אדם שאינו עוסק בפעילות ספורטיבית. קיים הבדל בין אדם המשחק כדורגל להנאתו בסופי שבוע לכדורגלן המתאמן מדי יום. הנה מה שחשוב לדעת:
 
תזונה בריאה ומאוזנת
הגוף שלנו מורכב מהמאכלים השונים המזינים אותו. בניגוד לדיאטה של אדם המעוניין להסיר משקל עודף, ספורטאים רבים דווקא בונים את השריר, ומוסיפים לגוף כמות גדולה יותר של חלבונים ואנרגיה זמינה לפני פעילות. בנוסף, עליהם להקפיד יותר על שתייה ברמה מספקת, ולאזן את כמות המים הנכנסת לגוף עם כמות הנתרן המתאימה כדי לא לפגוע בגוף. בדרך כלל ספורטאים יתמקדו בכמות מספיקה של ויטמינים, מינרלים, אנרגיה וחלבון בשביל לשפר את הביצועים הספורטיביים. בתחילת הדרך הם יעזרו בדיאטנית מוסמכת, ולאחר מכן יוכלו רק להתאים את התזונה, בהתאם לכמות הפעילות ולשינויים הפיזיולוגיים, המתרחשים במהלך הפעילות ובניית השריר.
 
הימנעות מעישון ואלכוהול
היבט נוסף בחייו של ספורטאי מקצועי כדרך חיים היא הפחתת כמות האלכוהול, או המנעות מוחלטת ממנו וכן הימנעות מעישון. אלכוהול עשוי לגרום לנזקים הורמונליים שונים, ועשוי לפגוע במסת השריר. מבלי להכנס לתיאור הפיזיולוגי הסבוך, נציין כי הדרך שבה השריר משתקם לאחר פעילות גופנית, תלויה ביכולת עיבוד החלבון שבו, יכולת הנפגעת כאשר הגוף נחשף לאלכוהול בכמות גבוהה מדי.
עישון משפיע על מגוון רחב של איברים בגוף ובראש ובראשונה על הריאות. החומרים שמצטברים בהן עשויים להפחית את קיבולת הריאות, ולפגוע הן בפעילות אירובית והן בפעילות אנאירובית. לכן, בדרך כלל ספורטאים יעדיפו להמנע הן מעישון אקטיבי והן מעישון פאסיבי.
 
שעות שינה מסודרות
לצד הפעילות הספורטיבית הענפה, ספורטאים דואגים גם לאזן את שעות השינה. אין זה משנה אם ילכו לישון מוקדם יותר, כדי לקום כשהשמש זורחת לריצת הבוקר, או שיבחרו לישון או שעה נוספת בבוקר, אם הלכו לישון מאוחר. שמירה על שבע־שמונה שעות שינה בלילה, מאפשרת לגוף להשתקם לאחר פעילות גופנית מאומצת, ולהתחיל את היום רעננים לביצוע פעילות נוספת ביום שאחרי.
 
הידעתם כי תוכלו להיות מתוגמלים על אורח חיים בריא?
חלק חשוב נוסף הוא שמירה על הגוף באמצעות ביטוח בריאות מתאים. זאת, כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר במקרה של פציעה או מחלה. 
 
נציין לסיכום, כי מעבר לשמירה על בריאות הגוף במהלך השנים שבהן אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית, יש עוד בונוס שמעניקות לכם חלק מחברות הביטוח. למשל, תוכנית Safe Life  המאפשרת לכם להפעיל אפליקציה הבוחנת את כמות הצעדים היומית שלכם, ומזהה כאשר אתם בפעילות גופנית. פעילות זו מסוגלת להעניק לכם עד 25% הנחה בעלות הפוליסה של ביטוחי חיים, ביטוח תאונות אישיות וביטוח החיים. הסיבה לכך נובעת מהסיכוי הסטטיסטי שלכם להפעיל את הביטוח בשל בעיות בריאות, כאשר אתם פעילים באופן קבוע. ככל שאתם בריאים יותר כך אתם משלמים פחות.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי