כספי בראיון: "יש דברים שעוד לא השגתי ביורוליג, אשחק עוד כמה שנים"

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

הכוכב הישראלי דיבר בפודקאסט של קייל היינס וסיפק מספר אמירות מעניינות לגבי עתידו, העבר ב-NBA וההשראה שנתן לילדים ישראלים רבים. וגם: דני אבדיה, סטיב קר ודריימונד גרין

(גודל טקסט)

אומנם עומרי כספי הוא כבר לא השחקן הצעיר והמלהיב ששיחק ב-NBA במשך עשור, אך את מה שיש לישראלי הבכיר להציע אף אחד לא יכול לקחת ממנו. לראיה, אמש (שלישי) הוא מילא תפקיד משמעותי בניצחון המרשים של מכבי תל אביב על מוליכת היורוליג ברצלונה, כאשר הוא תורם 11 נקודות, חלקן קריטיות במיוחד.

האזינו לפרק המלא

השבוע הוא התארח בפודקאסט של קייל היינס, והתבטא לגבי לא מעט נושאים. כספי סיפר על התוכניות לעתיד, על טבילת האש ב-NBA כבחור צעיר, על תקרת הזכוכית ששבר כישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם, על ההבדלים בין ארה"ב לאירופה וגם על דני אבדיה, סטיב קר ואותלו האנטר.

כזכור, בקיץ 2009 כספי היה לישראלי הראשון שנבחר בדראפט ה-NBA, כאשר סקרמנטו קינגס בחרה בו במקום ה-23. "באותו רגע שקראו את שמי בדראפט ונבחרתי בסיבוב הראשון, לא הבנתי את גודל העניין. גם לא היה אז טוויטר ופייסבוק והליגה לא הייתה משודרת כפי שהיא היום. לדעתי זאת הסיבה שהחגיגה לא הייתה מפוצצת".

כספי בימיו הראשונים בסקרמנטו קינגס | Rocky Widner/NBAE via Getty Images

כשנשאל לגבי החלק שלו בשושלת ההיסטורית של גולדן סטייט ווריורס, לאחר ששיחק במדיה בעונת 2017/18, כספי אמר: "סטיב קר לימד אותי המון על משחק הכדורסל וגרם לי לחשוב שונה על הרבה דברים. הוא היה המאמן הראשון שראיתי שבא לשחקנים ושאל: 'מה לדעתכם אנחנו צריכים לעשות פה? איך אנחנו יכולים לעצור את היריב?' היה ממש דו שיח בין המאמן לשחקנים כחלק מהתייעצות מקצועית. לשחקנים הייתה מילה של ממש בכל מיני לבטים מקצועיים, דריימונד גרין למשל הביא הרבה רעיונות שבאו לידי ביטוי בלא מעט משחקים".

על היותו מודל לחיקוי עבור ילדים ישראלים רבים: "יותר ויותר ילדים רוצים להיות חלק מהמשחק, הרבה צעירים נחשפים לשחקנים הגדולים כמו לברון וסטף דרך הרשתות החברתיות, רואים סרטונים של מיטב הביצועים שלהם ומחליטים שבא להם להיות כמוהם. זה מצוין, אבל הם צריכים להבין שאם רוצים להיות ב-NBA צריך לעבוד מאוד קשה ולהשקיע לאורך זמן, כי זה נראה כיף כשאתה צופה בזה בטלוויזיה אבל את כל המאחורי הקלעים לא תמיד רואים".

גם השאלה על דני אבדיה לא איחרה להגיע. "יש לו כישרון גדול להיות שחקן טוב בליגה, אבל זה תהליך. לדעתי הוא בכיוון הנכון. להשתלב ב-NBA זה לא דבר קל, פתאום אתה מוצא את עצמך משחק עם שני כוכבי על כמו ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל. בסוף הוא יסתגל להכל".

כספי ודריימונד גרין | Noah Graham/NBAE via Getty Images

לגבי העובדה שחזר ליורוליג במדי הצהובים: "הבטחתי לעצמי שאני רוצה להמשיך לשחק ברמות הגבוהות כל עוד הגוף שלי מאפשר לי. יש לי עוד דברים להשיג ביורוליג, ומכבי זה הבית שלי כי שיחקתי פה כבר מהנוער. זה היה טבעי בשבילי לחזור הנה, אשתי רצתה לחזור לכאן והמשפחה גרה קרוב. זה נוח עבורנו. הדבר היחיד שיש לנו בראש זה לנצח, אמנם השנה האחרונה הייתה מעט קשה עם הרבה עליות ומורדות, אבל גם אם לא נצליח להעפיל להצלבה אנחנו רוצים לנצח בכל לילה. יש לנו מנהיגים אדירים בקבוצה כמו סקוטי, אותלו ושאר השחקנים בחדר ההלבשה. בסוף היום, אם רוצים לנצח ברמות הגבוהות צריך חבר'ה שיש להם ניסיון בליגות האלה לאורך זמן, ואז זה מתחבר. אני מתרכז בלעזור לקבוצה לנצח ולשחק ברמות הגבוהות בשנים הקרובות, ומשם נראה מה הלאה".

על ההבדלים בין היורוליג ל-NBA: "האווירה ביורוליג מאוד שונה מהעונה הסדירה ב-NBA. בתל אביב, ביוון ובסרביה האוהדים משתגעים. באירופה הכדור זז מצד לצד, יש מחשבה מאחורי כל פוזשן. בארה"ב אין בהכרח משמעות לכל התקפה ואפילו לכל משחק. יש שם עונה ארוכה של 82 משחקים וההסתכלות על הדברים היא שונה".

לסיום, כספי נשאל על השחקנים האהובים עליו באירופה, בעבר ובהווה: "שחקן העבר האהוב עליי מהיורוליג – אנתוני פארקר. איך שהוא שלט באירופה וזכה באליפויות היורוליג שנה אחר שנה תוך שהוא זוכה ב-MVP. הוא היה מאוד צנוע גם על המגרש וגם מחוצה לו, עם כל האיכויות שהיו לו כשחקן. לגבי השחקן הנוכחי שאני הכי אוהב, אין אחד ספציפי, יש כמה. אני מתחבר בעיקר לשחקנים המבוגרים. את המשחק שלך אני מאוד מעריך (קייל היינס), את אותלו האנטר, ג'יג'י דאטומה".

עומרי כספי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי