מכבי ת"א תנסה להכשיר את בראון לירושלים, ניבו: "עייפות מנטלית"

play
לורנזו בראון מכבי תל אביב לצד וויל קאמינגס הפועל תל אביב | אודי ציטיאט
פינת "אורח בהפתעה" עם תומר גינת בתכנית "דריבל" 13:18

הצהובים עברו את רמת גן בבית במשחק עם הרבה עליות וירידות, כשג'ו תומאסון עורך בכורה סבירה: "הוא תוספת חשובה לסגל שלנו". במועדון ינסו להכשיר את הכוכב שסובל מכאבי גב: "צריכים לבוא עם אנרגיות למשחק בשישי"

(גודל טקסט)

זה היה רחוק מלהיות משכנע, אבל מכבי תל אביב התבססה לה אמש (שלישי) במקום השני בטבלת ליגת העל אחרי שניצחה 75:92 את מכבי עירוני רמת גן, השלישית ערב המחזור, בהיכל מנורה. הניצחון היה החמישי ברציפות של הצהובים במסגרת הליגה מאז ההפסד הביתי לעירוני קרית אתא לפני שלושה שבועות.

מכבי הגיעה למשחק אחרי הניצחון הגדול בדרבי ביום ראשון, ואחרי רבע ראשון טוב הגנתית, ספגה 31 נקודות ברבע השני ופשוט לא הצליחה להתמודד עם אלכס המילטון מרמת גן. ברבע השלישי שתי הקבוצות ניהלו קרב ללא הגנות גדולות, אך ב-10 הדקות האחרונות הצליחו הצהובים לעצור את רמת גן על 10 נקודות, בדיוק כמו ברבע הראשון, וגמרו את המשחק עם דקות התקפיות טובות. הצהובים קיבלו חמישה שחקנים בספרות כפולות, כשמעל כולם תמיר בלטא עם 18 נקודות ו-6 אסיסטים.

שחקן מכבי תל אביב ג'ו תומאסון
שחקן מכבי תל אביב ג'ו תומאסון | אימג'בנק GettyImages, מתוך האינסטגרם של מכבי תל אביב

מי שעוד היה טוב מאוד היה ג'וש ניבו שקלע 15 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים: "המפתחות היו לשחק חזק, להישאר בתוכנית המשחק, לשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט וזה מה שעשינו. אני חושב שאני בסדר פיזית, יש לנו לוח משחקים קשה, אני עושה מה שאני יכול כדי לדאוג לגוף שלי, יש עייפות מנטאלית להתכונן למשחק כל יומיים. אני עדיין צעיר אז אני בסדר".

ג'וש ניבו, מכבי תל אביב
ג'וש ניבו מטביע | דני מרון

מי שערך את הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים היה הגארד ג'ו תומאסון. במכבי רצו להריץ את השחקן שהגיע מגרנאדה ליותר מ-12 דקות אותן קיבל, אך תומאסון הסתבך בבעיית עבירות, והחלק השני של המשחק שלו, מסוף הרבע השלישי ועד אמצע הרביעי, היה יותר טוב כשהוא מסיים עם 7 נקודות ו-4 ריבאונדים.

"אני חושב שג'ו הוא תוספת נהדרת לקבוצה, יש לו מוטיבציה, אני חושב שהוא יהיה מנהיג טוב ויעזור לנו, יעזור לנו להביא עוד נקודות מעמדות הגארד. הוא יהיה חלק חשוב בקבוצה שלנו ברגע שהוא ירגיש נוח יותר בתוך השיטה", פירגן ניבו לחברו החדש.

למרות שהגיע כדי לתת מנוחה לגארדים הצהובים, ובמיוחד ללורנזו בראון שסובל מפציעה בגבו, במכבי לא צפויים להלביש את תומאסון למשחק נגד הפועל ירושלים ביום שישי, אלא לנסות ולהכשיר את בראון להתמודדות. הגארד מעוניין להשתתף במשחק, וגם אם לא יוכל, ייתכן שאנטוניוס קליבלנד יקבל את ההזדמנות.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
מכבי תל אביב חייבת להתעורר. בראון | אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

הצהובים רואים את המשחק הקרוב נגד ירושלים כהזדמנות להרחיק את האדומים מהבירה מהם וליצור מלחמה דו ראשית על המקום הראשון נגד הפועל תל אביב. במכבי בטוחים שבניגוד למשחק אמש, לא תהיה בעיה של ריכוז, כשבמועדון נותנים הרבה מאוד כבוד לירושלים. עם זאת, היכולת של האדומים מהבירה גורמת לכאב ראש למכבי.

"כדורסל הוא לא קל כמו להופיע והדברים הולכים בדרך שלך, וגם אם אנחנו עושים הכי טוב שאנחנו יכולים, הקבוצה השנייה עדיין יכולה לנצח. אנחנו צריכים לבוא עם אנרגיות בשישי, זה לא אומר שהמשחק יילך בכיוון שלנו, ננסה זה רק מה שאנחנו יכולים לעשות", אמר ניבו לקראת המשחק.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי