גינת: "דדאס אמר לי 'איזה גבר'". המאמן: "אהיה בישראל בעונה הבאה"

play
תומר גינת דאסטי האנס חגיגות הפועל תל אביב | ברני ארדוב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.6 06:27

האדומים חגגו עלייה לגמר, כוכב הניצחון המרשים על קרית אתא: "רוצים לקחת אליפות". מיילס ספג מכה ונסע לבית החולים

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב העפילה הערב (שני) לגמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל זו השנה השנייה ברציפות, אחרי שהביסה באולמה הביתי 83:100 את עירוני קרית אתא במשחק השלישי של סדרת חצי הגמר. האורחת המפתיעה ניצחה העונה פעמיים בדרייב-אין, כולל במשחק הראשון בסדרה, אבל הפעם ספגה מבול שלשות מהאדומים שקבעו שיא מועדון בקליעות מחוץ לקשת ויתמודדו על התואר שוב מול מכבי תל אביב.

הדרבי הראשון בסדרת הגמר ייערך ביום חמישי (21:00), כאשר הצהובים יארחו עם יתרון הביתיות. האדומים יארחו במוצ"ש ב-21:00 ואם יהיה צורך במשחק שלישי, הוא ישוחק בשני ב-21:00. מכבי תל אביב עם 56 אליפויות עד כה ואילו הפועל תל אביב עם חמש זכיות, כשהאחרונה הייתה אי שם ב-1969. מאז הייתה עוד 14 פעמים סגנית האלופה או שהפסידה בגמר הפלייאוף.

האדומים יגיעו לדרבי ללא ג'ון הולנד, ששבר את כף ידו בעקבות ההטבעה לקראת סיום המשחק השני מול קרית אתא. אייזיאה מיילס ספג מכה במשחק הערב והוא נסע להיבדק בבית החולים.

סטפנוס דדאס הפועל תל אביב
מחכה למכבי תל אביב. דדאס | ברני ארדוב

תומר גינת, המצטיין במשחק: "עמדנו כאן אחרי המשחק הקודם בבית והיה לילה מאוד קשה. באתי הרבה יותר דרוך ומרוכז, ואני שמח שעזרתי לקבוצה להגיע למקום לו היא ראויה. דדאס אמר לי בעברית 'איזה גבר'. האופי תמיד היה פה, אנחנו באים לגמר כדי לעשות את זה. נהיה שם עד הסוף. יש צלחת, אנחנו רוצים לקחת אליפות".

המאמן סטפנוס דדאס סיכם: "נתנו פייט גדול אחרי המשחקים הקודמים. זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו העונה בתזמון מצוין. שיחקנו ברוטציה קצרה מאוד של שבעה שחקנים. קשה מאוד להתכונן ככה. אנחנו נראים כמו בית חולים, כולם פצועים, יש לנו בעיות, לי יש בעיות. אני לא יודע אם מיילס ישחק. כולם פצועים, קרית אתא חזרו קצת עם לחץ, הרבע האחרון לא היה מהנה כי ראיתי שהשחקנים שלי נראים גמורים. זו עלייה שנייה לגמר של המועדון בשנים האחרונות, דני התחיל עם עבודה טובה ששמה את הקבוצה בצמרת, ושמרנו את הקבוצה שם".

על מכבי תל אביב: "יש לנו סיכוי טוב, אני חושב שהאוהדים שלנו נרגשים לפגוש את מכבי בסדרה על האליפות. אחת המטרות שלי כשהגעתי לכאן הייתה להגיע לגמר. סבלנו מהרבה פציעות ועשינו הרבה התאמות. אני עושה את העבודה שלי ואני לא מוטרד. אני לא מסתכל על חוזה לעונה הבאה כפרס. הרגשתי שהיה לי קרדיט כי הייתי מאמן העונה פה בפעם שעברה, והפועל תל אביב הייתה כבר בצמרת. אם מסתכלים על כל הבעיות, התוצאות נהדרות, עשינו הרבה ניצחונות בהפרש גדול. בטוח שאני אהיה בישראל בעונה הבאה, נדבר עם ההנהלה".

שרון אברהמי מאמן עירוני קרית אתא
מרגיש פספוס. שרון אברהמי | ברני ארדוב

שרון אברהמי סיכם את העונה המוצלחת של עירוני קרית אתא: "התחלנו את העונה בתקציב יותר נמוך משנה שעברה, עם פחות שחקנים בכירים. היו לנו זרים יותר מוכחים בעונה שעברה. התחלנו את העונה עם שני זרים שעזבו בגלל המלחמה, הבאנו זר שהיה אמור להיות בלאומית, רוב העונה שיחקנו עם שלושה זרים. צברנו ביטחון, סימנו אותנו בין הקבוצות שהיו אמורים להילחם נגד הירידה, לא חלמתי שנהיה ביסטואציה אחרת. הוכחנו שהשלם גדול מסך חלקיו. התחלנו לנצח את הגדולות, קיבלנו ביטחון. תמיד הסתכלתי למטה, והצלחנו להיכנס לטופ 6 שזה היה הישג ענק. היו"ר שלי אמר שמבחינתו עשינו את שלנו. רציתי להביא עוד זר, הגענו לסדרה נגד רמת גן עם שלושה פצועים, כינסנו את כולם והבאנו אותם כשירים. עשינו שם 0:3 מטורף מבחינתנו, היה כיף ענק, הגענו לסדרה הזאת שפערי הרמות ידועים ועם הכל האמנו, לבוא הנה במשחק פלייאוף ולנצח זה הדובדבן שבקצפת".

המאמן המשיך: "הפספוס שלנו של הגמר, ואני מרגיש פספוס, היה בבית. שוויון 57:57, עם 12 החטאות עונשין ואחוזי שלשות נוראיים. לא הצלחנו לנצח את זה, והיום נפלנו מהרגליים. כמות המשחקים ששיחקנו עם מעט שחקנים, היה לנו קשה. האהבה, ההערכה, גם מאנשי הפועל, מכל הליגה ומהקהל, זה ממלא את הלב שלי בגאווה. והדבר השני זה עם מי עשינו את זה. הילדים האלה הם כמו הילדים שלי. אני מאמין בצעירים. אני יוצא איתם לכל מלחמה. אני לא חושב שיש הרבה קבוצות שהיו באות לדרייב אין עם הטירוף, ועצבנו אותם. היו שני אספקטים שלא מתאימים לנו, זה איבודי הכדור והשלשות שלהם. אנחנו הולכים טקטית על דברים מסוימים, היום זה היה גדול עלינו.

על ההמשך: "אני לא יכול לחשוב על העונה הבאה, אפילו איפה אני אהיה. זו קבוצה חד פעמית, השחקנים האלה עשו עונה חד פעמית, קיבלו ביטחון וגם החזירו. אנחנו מבינים שייקח הרבה שנים להבין את גודל ההישג שעשינו".

רז אדם: "אנחנו יכולים לסיים את העונה הזאת בראש מורם. ריגשנו הרבה אנשים, עשינו משהו מיוחד בכדורסל הישראלי. הבאנו המון ילדים למשחקים בקריות, שלא בטוח שהיה להם קשר לכדורסל. חיברנו קהילה שלמה, הקבוצה הזאת הייתה חלקה מליגה שנייה, דיברו עלינו שנרד ליגה, והגענו לטופ 4. ניצחנו פה פעמיים, סיימנו את העונה בראש מורם, זה עונה מאוד מיוחדת, שכל אחד מאיתנו יקח אותה הלאה. אני שמח שאני יכול לקחת קבוצה עם עוד הרבה שחקנים טובים, להוביל קבוצה למקומות טובים. מה יקרה בעתיד אני לא יודע. אני אוהב כדורסל, תמיד אשקיע את כל כולי להגיע הכי רחוק שאני יכול. אני מכיר את שרון כבר שבע שנים, כל קיץ אנחנו מדברים וזה סוף סוף הצליח. בשיטה של שרון, הוא רוצה שהקבוצה תהיה ביחד. כל ערב זה יכול להיות שחקן אחר. זה לא רק אמין או ג'יימס, זה גם אני, גיא, בן וג'יי ג'יי. כל פעם מישהו אחר ניצח משחק. בביחד שלנו, באגרסיביות, ריגשנו אנשים, זה מאוד חשוב בטח בתקופה הקשה שלנו. האמנתי בצוות הזה.

עוד אמר: "ברור שתארים אישיים זה תמיד כיף לקבל, אבל מה שעשינו פה כקבוצה זה מה שחשוב. גיא פלטין קיבל שחקן ההגנה בצדק, בן שרף היה תגלית העונה ובצדק, הם שחקנים טובים ששרון הביא בקיץ ואני שמח בשבילם. ההצלחה של הקבוצה זה מה שמעניין אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי