ליובין: "יפתח זיו יעזוב לאירופה? נהיה גאים בזה"

מאמן גלבוע/גליל דיבר על התקדמות הצעירים בקבוצה שלו והזהיר לקראת הסדרה נגד חולון: "יש להם את הישראלים המנוסים בליגה. נצטרך להיות עירניים"

(גודל טקסט)

למרות שבקיץ שעבר הייתה סכנה ממשית לקיומה ועל אף שהפסקת הליגה גרמה לה לאבד שלושה זרים מצוינים, ביניהם ג'מאר גאלי ואדגר סוסה, הפועל גלבוע/גליל סיימה את העונה הסדירה בכושר הטוב ביותר בליגת העל – עם שבעה ניצחונות משבעה משחקים בבית התחתון שבזכותם השתלטה על המקום החמישי בטבלה לקראת פתיחת הפלייאוף. מאמן הקבוצה מגן נר, ליאור ליובין, דיבר הערב (שלישי) ב-103FM על התקופה הטובה ולקראת סדרת רבע הגמר נגד הפועל חולון.

"לקורונה יש אפקטים רעים ושליליים, אבל מנסים למצוא את הטוב בכל דבר. אנחנו אוהבים כדורסל וכשיש הצלחה זה אפילו יותר גדול, אבל מלכחתחילה שמחנו לחזור", אמר ליובין על השיפור של החבורה מהגלבוע מאז הפגרה. "היה מאוד מאתגר ואינטנסיבי להחזיר את הזרים, כי לא כולם רצו".

השתלבות השחקנים הצעירים בקבוצה: "הגיעו שלושה זרים חדשים והיו לנו גם פציעות בתקופה הזו, אז עוד לא הספקנו לשחק עם הסגל הכי חזק שלנו. החיבור תמיד היה. התחלתי פה כעוזר של עודד קטש לפני מעל עשור והמקום הזה מיוחד, הוא תמיד גורם לכולם להתחבר – ישראלים וזרים כאחד. האווירה פה מיוחדת, גם הקהל עוזר וזה מקום יוצא דופן".

גלבוע חזרה בכושר מעולה מהפגרה | דני מרון

הסדרה נגד חולון: "ליום שישי כולם אמורים להיות כשירים. אנחנו משתדלים שלא להסתכל מה יש לנו להפסיד אלא על מה שאפשר להרוויח. הרווחנו הרבה העונה. לשמחתי, חולון נראים אחרת לעומת מה שהיה לפני הקורונה, אבל הפלייאוף זה סיפור אחר מהעונה הרגילה. אני כל הזמן מזכיר לעצמי ולשחקנים שיש להם את הישראלים הכי מנוסים בליגה ואת הישראלי אולי הכי מעוטר בכל הזמנים (גיא פניני). זה דברים שלא נותנים למאמן לישון בשקט וכשיש ממול מועדון עם כל כך הרבה מנהיגות ומסורת, אנחנו צריכים להיות עירניים. מאמין שאוחיון ישחק, כמו שפניני כבר החזיר את עצמו למשחק נגד ירושלים. אני מצפה לפגוש קבוצה הרבה יותר חזקה ממה שהם היו עד עכשיו".

האם ימשיך בעונה הבאה וכיצד ייבנה הסגל: "חיים אוחיון (הבעלים) אמר לי שכל עוד לא מדברים, אז ממשיכים. ובינתיים לא דיברו. הכל פתוח, זו באמת תהיה עבודה קשה אבל ישראל היא יעד מאוד אטרקטיבי מבחינת הרמה ומבחינת הארגון והסדר של הליגה, בטח מבחינת התנאים הסביבתיים. ג'ו תומאסון ממשיך איתנו לשנה הבאה. כרגע, למעט יפתח זיו, כל הישראלים חתומים לעונה הבאה. האם זיו יעזוב לאירופה? הסיפור שלנו זה להפריח שחקנים ולגרום להם להיות הכי טובים שהם יכולים, אנחנו גאים בזה. זה טוב לכדורסל וטוב להם. חשוב שהם ימצו את הפוטנציאל שלהם וזה ייתן גם אפשרות לשחקנים אחרים. היה דור שעשה את זה על בסיס קבוע. כנראה מה שאנחנו רואים עכשיו זה רק הסנוניות הראשונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי