בדרך לפיינל פור: 79:104 להפועל ירושלים על נס ציונה

הקבוצה של עודד קטש רחוקה ניצחון אחד מהפיינל פור, פלדין ובריימו כיכבו. 25 נקודות של ריבונטה רייס לא הספיקו לקבוצה של נדב זילברשטיין

(גודל טקסט)

הפועל "בנק יהב" ירושלים מכוונת הכי גבוה שאפשר. אחרי שזכתה בגביע המדינה, הקבוצה של עודד קטש רוצה להשלים דאבל. הערב (חמישי) האדומים פתחו את הפלייאוף נגד המדורגת שביעית, עירוני "חי מוטורס" נס ציונה, במשחק הראשון בסדרת הטוב משלושה עם ניצחון מרשים. הקבוצות נפגשו לראשונה אי פעם בפלייאוף, מחזיקת הגביע רוצה להמשיך לפיינל פור, הקבוצה של נדב זילברשטיין מקווה להעפיל לסיבוב הבא לראשונה בתולדותיה.

רביב לימונד מופיע בפלייאוף בפעם העשירית ב-11 העונות האחרונות שלו בישראל. בפעם הקודמת שהוא פגש את האקסית הפועל ירושלים בשלב רבע הגמר, בעונת 15/16 במדי הפועל ת"א, הוא קלע 16.4 נקודות ו-50% לשלוש, כולל שיא קריירה של 27 נקודות במשחק מס' 2, אותו הכריע בסל ניצחון. הסדרה הלכה לחמישה משחקים ובכולם הוא קלע לפחות 12 נקודות, אך ירושלים היא זו שעלתה לבסוף לפיינל פור. הגארד הוותיק מדורג במקום ה-61 בקלעי הפלייאוף בכל הזמנים עם 456 נקודות ב-55 משחקים.

נגד נס ציונה | אלן שיבר / אתר מנהלת הליגה

מהלך המשחק

ירושלים פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, סולימאן בריימו ועידן זלמנסון, נס ציונה עם רביב לימונד, רייבונטה רייס, ליאור קררה, ג'יי.פי טוקוטו וקמרון אוליבר. המארחת פתחה את המשחק נפלא ושלוש דקות לסיום הרבע הראשון, פלדיין קלע שלשה בדרך ליתרון 10:19. אך האורחת לא נתנה לברוח, וגולן גוט שעלה לשחק עם אצבע שבורה הצטרף לרשימת הקלעים ורייס עם 5 רצופות הוריד ל-19:18, אך הירושלמים שוב הגדילו את היתרון, 18:24 לירושלים בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני, הולנד קבר עוד שלשה והוסיף סל קל במתפרצת מאסיסט של ג'רמי פארגו שמתחמם, ונדב זילברשטיין לפסק ביקש פסק זמן בפיגור 31:18. דאנק של אוליבר עצר ריצת 0:12, בריימו והולנד הגדילו חזרה, רייס וגוט עצרו את ניסיון הבריחה אבל בלאט בשלשה ראשונה קבע 29:41. הקבוצה של עודד קטש נראתה מצוין עד לסיום המחצית הראשונה וירדה ביתרון מבטיח, 35:47.

רביב לימונד , תמיר בלאט | אלן שיבר / אתר מנהלת הליגה

ברבע השלישי התחיל הקאמבק של נס ציונה. משחק הגנה קבוצתי מצוין גרם למארחת ללכת פעם אחר פעם לג'יימס פלדיין, בעוד עמנואל טרי וג'רמי פארגו לא מצליחים להתעלות. רייס, לימונד ואוליבר תפסו פיקוד, ושתי דקות לסיום הרבע, קמרון אוליבר קבע שוויון 60:60 בליי-אפ. המארחת התעשתה לקראת סיום הרבע, וג'רמי פארגו קלע שלשה שתי שניות לסיום הזמן החוקי עם הלוח, בדרך ל-64:70 בסיום הרבע השלישי, והוציא לנס ציונה את האוויר.

את הרבע הרביעי הירושלמים פתחו בצורה אגרסיבית עם ריצת 0:6 מהירה והיתרון גדל ל-12, ומהרגע הזה האורחת הרימה ידיים. נמרוד לוי ותמיר בלאט עשו ככל העולה על רוחם על המגרש והפער כבר הגיע בשיאו ל-18 נקודות עם קליעות עונשין של תמיר בלאט. רייס המצוין סיפק כמה מהלכים מצוינים ועשה הכל כדי לשמור על קבוצתו במגרש, אך זה לא הספיק. 79:104 אדיר להפועל ירושלים בסיום, הקבוצה של עודד קטש רחוקה ניצחון אחד מהפיינל פור

משחק מצוין שלו לא הספיק. | אלן שיבר / אתר מנהלת הליגה

מי שכיכב בצד הירושלמי הוא סולימאן בריימו, ששיחק 25 דקות בלבד וקלע 21 נקודות ב-88% מהשדה. פלדין הוסיף 16 נקודות ב-27 דקות וגם עמנואל טרי היה מצוין עם 17 נקודות ב-80% מהשדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי