לב של אלופה: על הניצחון של מכבי ת"א בדרך לפיינל פור

אחרי טלטלה ענקית ובמשחק משוגע לחלוטין, הצהובים הראו אופי בדרך לפיינל פור. דורסי: "לא חזרנו לכאן כדי להיות חודשיים בבידוד ולהפסיד"

(גודל טקסט)

בסוף זה הוכרע על הפרקט. לאחר 48 שעות מטלטלות, שהגיעו לשיאן בדיוני בית הדין בהם נקבע כי סקוטי ווילבקין לא יעמוד לרשותה במשחק על עונה שלמה, מכבי תל אביב הזכירה את מה שאמר פעם רודי טומג'נוביץ' לאחר הזכייה של יוסטון רוקטס באליפות: "לעולם אל תזלזל בלב של אלופה". ללא הכוכב הבכיר, הצהובים הראו אופי וניצחו 68:83 את הדרבי האחרון של העונה בדרך לפיינל פור, בתום משחק שהתנהל בשגעת מוחלטת, על הפרקט וביציעים.

אותה מכבי תל אביב שנראתה מותשת נפשית בשני המשחקים הקודמים בסדרה, חזרה להציג את הלחימה שעזרה לה לגבור על אריות היבשת במהלך העונה הנוכחית והפעם שחקניה היו הראשונים לכל כדור, האגרסיביים יותר. אבל זה היה רחוק מלעבור חלק. ללא מוביל כדור אמיתי וכשדני אבדיה וטיילר דורסי נאלצים לנהל את ההתקפות, מכבי רשמה כמות חריגה של איבודים שביטלו פתיחה מצוינת ואפשרו ליריבה להישאר צמודה לאורך שלושה רבעים.

דווקא בעיצומו של המומנטום האדום, כששחקני מכבי התקשו אפילו לעבור את קו החצי ונראה היה שההתפרקות בדרך, פסק זמן שלקח יאניס ספרופולוס, אשר הגיע במוד לוחמני בעצמו ונפטר מהז'קט בשלב מוקדם שלא כמנהגו, איפס את החבורה בצהוב שחזרה מפוקסת יותר למגרש ודהרה כל הדרך אל הניצחון: "היה חשוב לשנות את המומנטום, ניסיתי להרגיע את השחקנים כדי שנישאר מרוכזים", אמר המאמן בהתייחס לאותה נקודה במשחק, "רק כשאיבדנו ריכוז, התחלנו להילחץ ואיבדנו כדורים. זה טבעי כי לא היו לנו מובילי כדור. באותו פסק זמן נרגענו והתחלנו לשחק, עצרנו אותם על 27 נקודות במחצית השנייה וזה היה המפתח".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

טיילר דורסי עבר רכבת הרים בשבועות האחרונים. תחילה הוא שהה בבידוד כשחזר ארצה לטובת חידוש הליגה, אך הפר אותו וגרר קנס של 30,000 ש"ח על המועדון. דווקא כשחזר לפרקט, נאלץ להתבודד שוב עקב חשיפה לחולה מאומת ונראה לגמרי מחוץ לקצב בשני הדרבים האחרונים. אבל אתמול מס' 11 התעלה בענק וחיפה על חסרונו של ווילבקין עם תצוגת קליעה מרשימה שכללה 26 נקודות ושלשות חשובות בדקות המהפך ברבע השלישי.

"לא חזרנו לכאן כדי להיות נעולים חודשיים בדירות ולהפסיד", הבהיר דורסי בסיום, "אנחנו צריכים לשמור על מסורת האליפויות של מכבי ולמצוא את הדרך לנצח, לא חשוב איך זה נראה על המגרש. חסרונו של ווילבקין? לא השפיע. הבא בתור צריך להתעלות, זה היה משחק של חיים או מוות, שחובה לנצח ולא חשוב מי על המגרש". על היכולת האישית שלו הוסיף הגארד: "לא זרקתי כדור במשך 10 ימים, אז ידעתי שיהיה לי קשה בהתחלה, במיוחד כי חזרתי ישירות לפלייאוף. אני יותר שמח על ההגנה שלי, אני לא דואג להתקפה – זה יבוא. ההגנה ניצחה לנו את המשחק".

לאחר שסיים משחק עם אפס בטור הנקודות לראשונה העונה, דני אבדיה הגיע לדרבי האחרון שלו כאילו רצה, למקרה שזה המשחק האחרון שלו, להשאיר את הזיכרון הכי עוצמתי שאפשר. הפורוורד המוכשר לא נתן לשישה איבודים לרגש אותו, תקף חזק את הסגל כבר מהדקות הראשונות והרים את הרמה ברבע המכריע, בדרך לדאבל-דאבל מרשים של 22 נקודות ו-10 ריבאונדים. "אמרתי בעבר ששחקנים הם לא מכונות, הערב דני התעלה. לא קל לשחק בתפקיד שונה משלך ולהחזיק בכדור יותר מבדרך כלל", אמר ספרופולוס על הכוכב הצעיר שלו.

כעת מכבי תל אביב תפגוש את גלבוע/גליל בחצי הגמר, כשווילבקין יחזור לסגל והמומנטום הפוך לחלוטין ממה שהיה לפני יומיים. שני משחקים מפרידים בין הצהובים לצלחת אליפות שלישית ברציפות, הישג שהקבוצה לא רשמה מאז 2007.

טיילר דורסי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי