מסקנות הוועדה: ראשל"צ קופחה בגמר, גלבוע/גליל בחצי

שחקני מכבי ראשון לציון | דני מרון

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בחנה את אירועי הפלייאוף והפיינל פור ומצאה: לא היה פאול של מונרו, בורדיון ביצע עבירה על זיו בשניות הסיום ונעשתה טעות עם השעון במשחק בין ירושלים לכתומים

(גודל טקסט)

הוועדה המקצועית של איגוד שופטי הכדורסל קיימה היום (שלישי) את ישיבת הסיכום של עונת 2019/20 ובין השאר, פרסמה את מסקנותיה מהאירועים המרכזיים במשחקי הפלייאוף והפיינל פור, בדגש על אלו שהיו צמודים בדקות הסיום. הוועדה מצאה כי בדרבי הראשון של סדרת רבע הגמר בין מכבי להפועל תל אביב לא נרשמו טעויות וכמו כן, קבעה באופן צפוי ומתבקש כי הרחקתו של סקוטי ווילבקין בדרבי השני הייתה מוצדקת.

המסקנות המעניינות יותר הגיעו בגזרת הטעויות שביצעו אנשי המשרוקית ברגעי ההכרעה. ראשית, הוועדה פסקה כי נעשתה טעות בהגדרת זמן השעון בשנייה האחרונה של חצי הגמר בין הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון, אותו הכריע אדם אריאל עם שלשה היסטורית על הבאזר, כזכור. באשר לחצי הגמר השני, נקבע כי השופטים טעו קשות כשלא שרקו לעבירה על יפתח זיו בשניות הסיום. מדובר על המהלך בו הרכז של גלבוע/גליל ניסה לחדור לצבע ונעצר על ידי פרדריק בורדיון, כאשר הכדור יצא מידיו של זיו החוצה ועבר לשליטתה של מכבי תל אביב. גם במשחק הגמר נעשתה טעות על פי מסקנות הוועדה, שכן לא הייתה צריכה להישרק עבירה לחובתה של דריל מונרו. שחקנה של מכבי ראשון לציון יצא בעבירה חמישית, שבוצעה על אמארה סטודמאייר 35 שניות לסיום ההתמודדות.

למרות השגיאות, הוועדה ציינה לטובה את התנהלות השופטים והמערכת כולה בתקופת המשחקים שנערכו לאחר פגרת הקורונה, "תקופה קשה ומאתגרת שיצרה מגבלות וקשיים לכל המשתתפים והמעורבים. האיגוד והשופטים עמדו בכבוד באתגר המיוחד", נכתב בהודעת איגוד הכדורסל.

מסקנות הוועדה לא יעזרו לו | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי