עודד קטש: "יושבי הראש עצלנים, לא השחקנים והמאמנים"

עודד קטש | הפועל "בנק יהב" ירושלים

מאמן נבחרת ישראל והפועל ירושלים בראיון ל-103FM: "יש פה שחקנים אינטליגנטים שאוהבים לעבוד, בניגוד למה שמספרים". על השינויים בסגל מחזיקת הגביע: "ג'יימס פלדין יחסר"

(גודל טקסט)

סיום עונת 2019/20 היה לא פשוט עבור עודד קטש. מעבר להדחה שלישית רצופה בחצי גמר הפיינל פור עם הפועל ירושלים, בעקבות ההפסד למכבי ראשון לציון, המאמן גם ניהל מאבק מול איגוד הכדורסל שנגדו הגיש תביעה בטענה כי הוצא לחל"ת באופן לא חוקי. בסופו של דבר העניינים לובנו, הפועל ירושלים בנתה את הסגל שלה לקראת העונה החדשה ובעוד כמה שבועות תתמודד בטורניר הפיינל אייט בליגת האלופות של פיב"א, שם היא מקווה ללכת עד הסוף. לקראת העונה שבפתח, קטש התראיין הערב (רביעי) ל-103FM.

האזינו לראיון

קטש פתח את דבריו בהתייחסות למועד הטורניר בליגת האלופות: "לפחות בשבילנו זה קורה מוקדם ממה שהיינו רוצים כי העונה שלנו נגמרה מאוחר, עדיין הזרים בבידוד ורק שבוע הבא נוכל להתאמן ביחד. שאר הקבוצות כבר עשו משחקי אימון, אז יש להן יתרון עלינו ונצטרך לגשר עליו עם הרבה חכמה. גם אם תנאי הפתיחה של כולם היו זהים, שבע משמונה הקבוצות עם סיכויים זהים, אבל כשאני אומר חוכמה זה להשתמש קודם כל בהרבה מאוד שחקנים שהיו כאן שנה שעברה, להיעזר בהם ולהיות שקולים בהכנסת שחקנים כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו פציעות".

השינויים בסגל האדום: "המשמעותי ביותר זה שג'יימס פלדין לא ממשיך איתנו, הוא היה סוג של מנהיג. על הרבה מאוד מהדברים הטובים שקרו אצלנו על המגרש אפשר לתת את הקרדיט לו. הוא חסר לנו גם בלב ואני בטוח שיחסר גם על המגרש, אבל מילאנו את זה בעזרת שחקנים כמו טאריק פיליפ ומלקולם היל. אני חייב להודות שהיה קיץ מאוד קשה, גם בגלל שסיימנו מאוחר והתקציב היה ידוע בשלב מאוחר, אבל אני חושב שהצלחנו מעל המצופה".

פספסו בחצי הגמר: "זו התחושה ולא משנה אם זה נגד ראשון או כל יריבה אחרת. אנחנו יודעים כמה זה נזיל בפיינל פור. ראינו גם בחצי הגמר השני, שהיה רחוק שלשה אחת מהפתעה גדולה. כל איבוד תואר כואב. אחרי הקורונה קרו דברים מאוד מוזרים והיה קשה מאוד לגייס את האנשים. ועדיין, כל הפסד הוא אכזבה. כאנשי מקצוע אנחנו חייבים להתרכז בדרך, התוצאות אמורות להגיע בהתאם ואני מקווה שבפעם הבא זה יהיה לטובתנו".

עודד קטש | דני מרון

המעבר לסדרות: "אני מקווה שזה צעד להיות מדינה מתוקנת שמשחקת סדרות פלייאוף עד הסוף ואני שמח על כך. גם באירופה, לעומת השנה שעברה, היינו אמורים לשחק סדרה אבל הקורונה הגיעה מבחינתנו בתזמון הכי גרוע שיש, כי באמת היינו בשיאנו".

הפועל ירושלים פחות טובה בלי הקהל שלה: "הכדורסל באופן כללי פחות טוב בלי קהל, זו הסיבה שלשמה משחקים. אני מקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר, אני לא יודע אם לחץ זו הדרך הנכונה כי הבריאות חשובה יותר מהכל. אנחנו באמת מייחלים לרגע שנוכל לשחק מול יציעים מלאים. אבל בינתיים אנחנו סבלניים ואני גאה בהמון אנשים שעושים הכל כדי לשמר את חוויית הכדורסל".

בכדורגל השחקנים הצטיינו בלי הקהל: "נראה לי שפשוט יש הבדלי רמות. גם שם קרו דברים הזויים, 2:8 למשל. יותר שמעתי מראיתי כי זה היה בשלב שהיינו צריכים לבנות את הקבוצה. מאוד קשה לשחק בלי קהל ולצערי מתרגלים לזה קצת ומוצאים דרך לייצר מוטיבציה. הקהל לא נמצא פיזית במגרש, אבל רואה וכוסס ציפורניים בדיוק באותה מידה בבית".

דני אבדיה, תמיר בלאט
"יש פה שחקנים אינטליגנטים שאוהבים לעבוד" | עדי אבישי

רבים משחקני הנבחרת יצאו לאירופה: "זה מצוין ששחקנים רודפים אחרי החלומות שיש להם. אני בטוח שהם ייקחו משהו מהחוויה הזו. אני חושב שהקורונה עשתה טוב לשחקן הישראלי, הרבה מאוד קיבלו הזדמנות ובצדק, כי יש פה שחקנים מוכשרים ועם הסתכלות קדימה לשלוש-ארבע שנים, יש כמה עמדות על המגרש שהבחירה תהיה מאוד קשה למאמן".

החוקים שמעודדים שחקנים לעזוב ופוגעים בליגה: "אני לא בטוח עד כמה מבין. אני גדלתי על הבלטות בגבעתיים, כמו שאוהבים לספר. אני בעד כל החוקים לדאוג שהשחקן הישראלי יקבל כל מה שהוא צריך כדי להתפתח. בשנים האחרונות יש קפיצה בהבנה של מה נער צעיר צריך. היו תהליכים שעזרו לזה מאוד. בסוף יהיו פה שחקנים טובים כי יש פה חומר טוב, שחקנים אינטליגנטים שאוהבים לעבוד, בניגוד למה שמספרים. תמיד אמרו שהשחקן הישראלי עצלן וזה פשוט לא נכון, זה יושבי הראש שהיו עצלנים ולא גידלו מספיק את המאמנים. פשוט צריך לעשות את הדברים נכון ברמה התרבותית ולהשקיע שם, אז הבעיות ייפתרו".

שחקן כמו עוז בלייזר, שמגיע למכבי ת"א עם ניסיון, זה מבטיח את מקומו בסגל? "כל אחד לוקח החלטות לעצמו. אני מניח שזה מה שהוא רצה ואולי חלם עליו. זה לגיטימי. אחד רוצה את זה בשביל הכסף, אחר המעמד או בשביל לרדוף אחרי חלום. זה חלק מלהיות שחקן מקצוען".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי