פרי: "חברי הנהלה הביאו כסף מהבית כדי להחתים את פארגו"

ג'רמי פארגו | הפועל "בנק יהב" ירושלים

יו"ר מכבי ראשל"צ התראיין ל-103FM ודיבר על הרכש המרשים: "שחקן ברמה גבוהה מאוד. מקווה שלא יקרה אסון ונרד ליגה". וגם: הכבוד שהקבוצה לא מקבלת, עתידו של גיא גודס וכמה מכבי ת"א משלמת יותר לעוז בלייזר?

(גודל טקסט)

אחרי שהעפילה לגמר גביע המדינה על חשבון הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון הודיעה אתמול (שני) על רכש משמעותי ומרשים במיוחד – ג'רמי פארגו. אקס מכבי תל אביב והפועל ירושלים כבר בן 35 והוא ינסה לעזור לקבוצה של גיא גודס לעמוד במטרות שלה העונה. יו"ר המועדון, יצחק פרי, התראיין לתכנית הספורט של 103FM, דיבר על הרכש הטרי, שיתף את התסכול מאי קבלת הכבוד הראוי בתקשורת לטענתו, התייחס לעתידו של גודס ודיבר על התכניות העתידיות.

האזינו לראיון המלא

ההחתמה החדשה: "ג'רמי לא ילד, אבל ראינו אותו לפני חצי שנה משחק נגדנו במדי הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור. הוא היה אז בן 34 וחצי ונתן הצגה ענקית. ישבתי השבוע לפני שחתמנו וראיתי את המשחק ההוא, אם הוא היה היה קולע את השלשה על הבאזר של המשחק אז אני חושב שבהארכה היה להם יותר כוח מאיתנו".

כמה זמן ייקח להחזיר אותו לכושר אחרי שלא שיחק בחצי השנה האחרונה: "בוא נגיד שלקחנו בחשבון שיש לנו עכשיו כמעט שלושה שבועות של פגרה. זה זמן להחזיר אותו לכושר. אם ייקח לו עוד שבוע-שבועיים אחרי הפגרה להיכנס לעניינים, הוא עדיין שחקן ברמה מאוד גבוהה. בהרכב שלנו, שהוא הרכב מאוד חסר השנה, הוא יכול לעזור מאוד".

הפציעות של נועם אביבי, נועם דוברת והשאר: "כמו שאמרתי, יש פגרה עכשיו. דוברת נסע עם הנבחרת, אבל כל שאר הפצועים – אני מקווה שיחלימו. ביום שישי הרמתי טלפון לפיזיותרפיסט שלנו. אמרתי לו שכולם אומרים שהמאמן והשחקנים ענקיים, אבל אמרתי לו שאני חושב שהוא היה הגדול מכולם בזה שהוא החזיר למשחק הזה ארבעה שחקנים פצועים כדי לשחק. הוא התרגש, אבל אמרתי לו את זה מכל הלב. מגיע לו מחיאות כפיים, כי בלעדיו לא אני ולא גיא גודס היינו קולעים סלים".

נועם דוברת | אודי ציטיאט

העליות והירידות ביכולת העונה: "בעונה הזו משלמים מחיר על קבוצה עם שחקנים צעירים. הקו של מכבי ראשל"צ הוא קידום שחקנים ישראלים צעירים, וגם לא יכולנו לצרף שחקנים בגלל חוסר תקציב. שני הדברים האלו ביחד גורמים לכך ששחקן בן 18 וחצי כמו דוברת משחק בהרכב, והוא משחק בממוצע אולי הכי גבוה בארץ, 33-34 דקות למשחק. כנ"ל נועם אביבי, שגם מקבל הרבה דקות ומושך פציעה כזו או אחרת. גם עידו פליישר ילד, וגם הזרים שלנו. זו השנה הראשונה של אייזיה טיילור באירופה. אין לשחקנים שלנו ניסיון מוכח, להבדיל מג'רמי פארגו, וזה גורם לעליות וירידות. בחודש האחרון קיבלנו לא ירידות, אלא צלילות. נראינו רע מאוד בכמה משחקים וזו אחת הסיבות שהחתמנו את פארגו, למרות שאנחנו בשנה עם בעיות תקציב. לא רצינו להגיע לתחתית. ההנהלה קיבלה החלטה שקולה לעשות מאמץ ולגייס כספים באופן קשה מאוד ולהביא את פארגו לכאן. כמעט רוב חברי ההנהלה תרמו והביאו כספים מהבית".

"אני יכול לפרוק מהלב?", המשיך פרי. "בדרך כלל אני מתכונן לראיונות. רשמתי היום את רשימת ההישגים שלנו מ-2014/15 ואני אקריא אותם – היינו בחצי גמר פלייאוף ב-2014, היינו בגמר פלייאוף ב-2015 ואחרי זה עשינו אליפות. היינו שנה אחרי בחצי גמר של הפיינל פור. ב-2017 לקחנו את גביע ווינר, היינו בגמר גביע המדינה ובגמר הפלייאוף נגד מכבי תלך אביב. שנה אחרי זה שוב היינו בגמר הפלייאוף נגד מכבי ת"א. השנה אנחנו בגמר גביע מול מכבי ת"א, כך שמכבי ראשל"צ בשמונה השנים האחרונות הייתה בשבעה גמרים. הקבוצות שהיו נגדנו היו מכבי ת"א והפועל ירושלים, עם תקציב הרבה יותר גבוה. יש לנו מחלקת נוער מהטובות בארץ ואנחנו מקדמים הכי הרבה שחקנים צעירים לליגת העל. גולן גוט ועידן זלמנסון היו אצלנו בעונת האליפות. מכבי ראשל"צ מועדון שמכבד את הכדורסל הישראלי. אף קבוצה מהדרג השני כמונו לא הייתה קרובה להישגים האלה. למרות הכל, אנחנו לא מקבלים את הכבוד שמגיע לנו בתקשורת על כל ההישגים האלה".

התכניות העתידיות: "נשב בקיץ ונחשוב איך המועדון, למרות ההיסטוריה הטובה והנוער, נגדיל את התקציב בצורה כזו או אחרת. קשה מאוד להתמודד שנה אחר שנה עם הגב לקיר ולעשות ניסים וקסמים. מכבי ראשל"צ משלמת ב-20 השנה האחרונות בכל חודש את הכסף בזמן, מעולם לא היה איחור של יום אחד. זו עבודה קשה, בטח לי, שאני מתנדב כבר 40 ומשהו שנה בנושא הזה. אני מקווה שלא יקרה אסון ונרד ליגה, אבל נשב בקיץ ונסתכל על העתיד – איך הקבוצה מבחינה כלכלית תהיה יותר יציבה ותוכל להתמודד עם ירושלים ומכבי ת"א על שחקנים בקנה מידה יותר גדול. עוז בלייזר, לדוגמה, קיבל הצעה ממכבי ת"א בשכר שגבוה ב-50% יותר ממה ששילמנו לו. הוא הלך בצדק מבחינתו ומבחינתם. לא קל לנהל קבוצה כשאתה כל הזמן עם הגב לקיר מבחינה כלכלית".

האם הוא יצליח לשמור את גיא גודס במועדון: "הוא איתנו כבר שנה שלישית, וזה נדיר אצלנו. טוב לנו איתו ואני חושב שגם לו טוב איתנו. גיא מגיע להישגים יפים עם מכבי ראשל"צ. אנחנו מקווים השנה שאולי נשבור את הנאחס של השנתיים האחרונות מול מכבי ת"א, אולי בגמר הגביע. אנחנו לא פוסלים שזה יקרה בסגל מלא. אני מאוד מקווה שגיא יאמן את מכבי ראשל"צ גם בשנים הקרובות".

יצחק פרי וגיא גודס
יצחק פרי וגיא גודס | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי