ברביעי: מכבי חיפה יוצאת לאילת, הפועל באר שבע לנס ציונה

כריס דאו, מייקל בריסקר | דני מרון

ללא בריסקר הפצוע ואחרי הפרידות מסאואנה ומסמית', הירוקים ינסו לעצור את הדרומיים שמחזיקים ברצף של שלושה ניצחונות. מאוחר יותר, הכתומים יקוו לגבור על החבורה מבירת הנגב כדי לעקוף אותה בטבלה

(גודל טקסט)

מתחילת העונה לא קרה שמחזור משחקים בליגת העל בכדורסל התקיים במלואו באותו השבוע, ובשני המשחקים שייערכו מחר (רביעי) הסיפור לא יהיה שונה: הפועל אילת תארח את נועלת הטבלה מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-21, בעוד הפועל באר שבע תצא למשחק חוץ נגד עירוני נס ציונה במסגרת המחזור ה-25.

הפועל אילת – מכבי חיפה (18:30)

הקבוצה הדרומית מחזיקה ברצף הניצחונות הפעיל הכי ארוך בליגה – שלושה משחקים, מה שמציב אותה במקום השלישי בטבלה לאחר שגלבוע/גליל נכנעה לחולון בשבת האחרונה. הפועל אילת היא הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה במשחקים צמודים, עם חמישה ניצחונות לעומת הפסד בודד. בשבוע שעבר היא חזרה מפיגור של 14 נקודות לניצחון 90:95 על מכבי ראשון לציון, שהיווה המשך ישיר למומנטום החיובי מהניצחון הביתי 85:91 על מכבי תל אביב.

מכבי חיפה, שעשתה לא מעט שינויים פרסונליים לאחרונה בדמות החלפת המאמן דניאל סאואנה בעוזרו עמית בן דוד ושחרור אחד הזרים הגדולים בתולדות המועדון – דונטה סמית', נמצאת כאמור במקום האחרון והפסידה בכל ארבעת משחקיה האחרונים. לעומת האילתיים, הירוקים לא מצטיינים במשחקים צמודים וניצחו רק באחד כזה, מתוך שישה בהם שיחקו. ביום ראשון, כאשר בן דוד ערך את הופעת הבכורה שלו על הקווים, החבורה מהכרמל נכנעה 94:86 להפועל באר שבע בחוץ למרות דאבל-דאבל מרשים של רומן סורקין. מייקל בריסקר נפגע בקרסול ימין באותו משחק וייעדר בשבוע הקרוב, לכן יחמיץ את הביקור באילת מחר.

שחקני הפועל אילת. הקבוצה החמה בליגה | דני מרון

עירוני נס ציונה – הפועל באר שבע (20:30)

בחמישי שעבר הכתומים של בראד גרינברג גברו בביתם 66:76 על הפועל תל אביב בזכות רבע אחרון אדיר והשיגו ניצחון שהשאיר אותם במקום השמיני, צמודים ליריבה שלהם מחר, כאשר ניצחון עליה יביא לחילופי מקומות בין השתיים. בריאן אנגולה ופטריק מילר קלעו 20 נקודות כל אחד במפגש עם האדומים ונמרוד לוי קבע שיא עונתי של 11 ריבאונדים. באר שבע תגיע במצב רוח מרומם אחרי שני ניצחונות רצופים בבית, כאשר באחרון עמית זיס העמיד שיאי קריירה של 16 נקודות ומדד 21.

בעונה הראשונה בה שתי הקבוצות נפגשו במסגרת הליגה הבכירה (2018/19), כל המשחקים הסתיימו בפער דו ספרתי ובהפרש ממוצע של 15 נקודות. בעונה השנייה, אשתקד, כל המשחקים היו צמודים ונגמרו בהפרש ממוצע של 3.3 נקודות בלבד. שניים מהמשחקים הוכרעו על חודו של סל – ובשניהם השיגה באר שבע את ניצחונותיה הראשונים בליגת העל נגד הכתומים: 81:82 בבית בסיבוב הראשון אחרי חזרה מפיגור 15 ו-83:85 בחוץ בבית התחתון.

נס ציונה מחכה לבאר שבע | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי