דדאס הורחק וסירב לרדת מהפרקט, חולון נעצרה על ידי נס ציונה

שחקני עירוני נס ציונה
שחקני עירוני נס ציונה | אלן שיבר, מנהלת הליגה

דבר כזה לא רואים כל יום: מאמן הסגולים ספג עבירה טכנית שניה, התפרץ על השופט ולא הסכים לעזוב. לאחר מכן הוא התפוצץ על צלם ערוץ הספורט ואיבד את הראש. חלון הפסידה 84:76 בחוץ לנס ציונה

(גודל טקסט)

שתי הנציגות היחידות של ישראל בגביעי אירופה השונים התמודדו היום (שישי) זו מול זו במשחק השלמה מהמחזור השני בליגת ווינר סל, שבסיומו המארחת חגגה עם 76:84 סוער והמשיכה לסגור פערים מהשמינייה הראשונה עם ניצחון שני ברציפות. מנגד, חניכיו של סטפאנוס דדאס היו עצבניים מאוד על השיפוט, איבדו את הריכזו ואת הראש ונעצרו אחרי חמישה ניצחונות. בריאן אנגולה להט בשורות המנצחת עם 30 נקודות, אייזיאה מיילס תרם 19 שלא הספיקו למפסידה.

אירוע יוצא דופן נרשם ברבע האחרון, כשיו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו קרא לשחקנים לרדת מהמגרש בעקבות שיפוט חד צדדי. השחקנים נשארו לבקשת המאמן סטפנוס דדאס, כשלנציאנו העצבני ביקש ממנו להכניס את שחקני הנוער כאות מחאה. הדרמה לא הסתיימה כאן. לקראת הסיום דדאס ספג עבירה טכנית שנייה, הורחק (בפעם השלישית העונה), נכנס לפרקט, נעמד וסירב לרדת ממנו. קודם לכן, גיא פניני הורחק וכריס ג'ונסון ואייזיה מיילס יצאו בחמש עבירות. בסיום, המאמן איבד את העשתונות והתפוצץ על צלם ערוץ הספורט (ראו ידיעה נפרדת).

מהלך המשחק

נס ציונה פתחה בחמישייה עם פטריק מילר, וויין סלדן, בריאן אנגולה, טל דן וג'רום מיינסי, חולון עם טיירוס מגי, סי.ג'יי האריס, כריס ג'ונסון, גיא פניני ואייזיה מיילס. מגי ומיילס התחילו עם צליפות מבחוץ, הסגולים ספגו סל בודד בשלוש הדקות הראשונות והאריס קבע 2:8 מהקו. אנגולה העיר את הכתומים בשלשה ומיינסי שחזר מטיפול קצר בכתף עלה על הלוח, אבל מיילס החם שמר על הפער בשלשה נוספת, 9:15. הכתומים שיפרו את ההגנה, המחליפים המקומיים נכנסו לעניינים הרבה יותר טוב מאלו של המארחים ובהובלת נמרוד לוי הובילו ריצת 0:15 עד סיום הרבע, 15:24.

סטפאנוס דדאס | דני מרון

דאנק של מיינסי סגר 17 נקודות ללא מענה ופתח פער דו-ספרתי, ג'ונסון שבר את הבצורת עם שלשה בעזרת הקרש, מיילס הגיע לספרות כפולות ובצליפה מהפינה צימק ל-28:23. סלדן ואנגולה הגדילו בחזרה, מגי ופניני קלעו מעבר לקשת ומיינסי קבע 29:36. הסגולים גיוונו את המשחק ההתקפה עם סלים של נייט ססטינה וג'ונסון בצבע והפער ירד ל-2 בלבד, אבל מילר עם 6 רצופות שלח את סטפאנוס דדאס לפסק זמן בפיגור 44:37. מגי דייק פעמיים מהקו, אבל אנגולה ממש לפני הבאזר קבע 39:46.

חולון חזרה חדה מהפסקת המחצית ובהובלת מיילס והאריס מחקה את הפיגור תוך שתי דקות, 46:46. נס ציונה חזרה מפסק זמן עם סל של דן, מיילס המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי בסגול, דן ואנגולה מנעו מהפך אבל מגי צימק ל-54:52 בלבד. סל של מיינסי הכפיל את הפער, דאנקים של אנגולה ודן הקפיצו את לב המושבה, פרדריק בורדיון קלע מבחוץ ואנגולה סגר את הרבע ביתרון 55:63.

אנגולה מול ג'ונסון
אנגולה מול ג'ונסון | אלן שיבר, מנהלת הליגה

ססטינה דייק פעמיים מהקו, מיילס יצא בחמש עבירות אבל בורדיון מבחוץ קירב את חולון ל-63:60 בלבד. מילר קלע 1 מ-2 מהקו, דן טייל לטבעת ובמסירת נגיעה מצא את מיינסי לדאנק אדיר, 60:68. פניני קיבל עבירה חמישית טכנית על ניסיון פלופ ומיד גם הורחק, אנגולה קלע 1 מ-3 מהקו, ג'ונסון יצא גם הוא בחמש עבירות עם בלתי ספורטיבית והפער גדל לדו-ספרתי, 60:71. האריס ובורדיון המשיכו להילחם, אבל מיינסי שמר על פער דו-ספרתי, 65:75. דאנק של ססטינה הפיח תקוות מחודשות אצל חולון, אבל דדאס הורחק ואף התעכב בפינוי המגרש, אנגולה ודן קלעו מהקו, בורדיון ועודד ברנדוויין עוד צלפו מבחוץ אבל זה היה מאוחר מדי, 76:84 בסיום לנס ציונה.

עירוני נס ציונה: אנגולה 30 (4-6 לשתיים, 2-8 לשלוש, 16-20 מהקו, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), מיינסי 17 (8-14 מהשדה, 10 ריבאונדים), מילר 15 (3-12 מהשדה, 9-13 מהקו, 6 ריבאונדים, 4 איבודים), דן 11 (5-6 מהשדה), לוי 5 (2-7 מהשדה), סלדן 4 (1-5 מהשדה), קררה 2. כן שותפו: לימונד וקורנליוס.

הפועל חולון: מיילס 19 (5-5 לשתיים, 3-9 לשלוש), מגי 16 (4-6 לשלוש, 4 אסיסטים), בורדיון 12 (4-6 לשלוש), האריס (3-7 לשתיים, 0-8 לשלוש, 5 אסיסטים) וססטינה (2-8 מהשדה) 8 כ"א, ג'ונסון 6 (1-5 לשלוש, 6 ריבאונדים), פניני 4 (1-5 לשלוש), ברנדוויין 3 (1-4 מהשדה).

אגב, בהגרלת רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א שנערכה היום, נקבע שחולון תתמודד מול בורגוס החזקה מספרד, שכזכור הדיחה אשתקד את הפועל ירושלים מהמפעל. אם יפתיעו ויעפילו על חשבון היריבה החזקה, הסגולים יתמודדו מול טנריפה או שטרסבורג בשלב חצי הגמר. משחקי רבע הגמר ייערכו בין ה-5 וה-6 במאי, חצאי הגמר ב-7 במאי, כשמשחק הגמר יתקיים כעבור יומיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי