קרב צמרת בין מכבי ת"א לחולון, ירושלים תתאושש מול הפועל חיפה?

סקוטי ווילבקין, אייזיה קאזינס | לילך וייס

בשבת: לאחר שהבטיחו את הפסגה, הצהובים רוצים לשמור על מאזן מושלם בבית העליון נגד הסגולים שעלו למקום השני בטבלה. הקבוצה מהבירה תתארח בכרמל לאחר התבוסה לחולון, קרב על הכניסה לפלייאוף בין נס ציונה לראשל"צ

(גודל טקסט)

לאחר שהקבוצות התבשרו כי יוכלו לשוב ולשחק באולמות הביתיים, משחקי הבית העליון והבית התחתון בליגת בעל בכדורסל יימשכו מחר (שבת), כשבמוקד מפגשים מסקרנים בין מכבי תל אביב להפועל חולון ובין הפועל חיפה להפועל ירושלים. בנוסף, עירוני נס ציונה תארח לקרב הקבוצות הכתומות את מכבי ראשון לציון, הפועל תל אביב תארח את עירוני נהריה, ובני הרצליה תארח את הפועל באר שבע.

מכבי תל אביב – הפועל חולון (20:30)

לאחר שהבטיחה את פסגת הטבלה בזכות ניצחונה הראשון העונה על גלבוע גליל, מכבי תל אביב תנסה לשמור על מאזן נטול הפסדים בבית העליון. הצהובים הפסידו בביתם להפועל חולון בעונה הסדירה שלוש פעמים בלבד בכל הזמנים, אך כל הפעמים הללו התרחשו בין 2017 ל-2019. בשלושת המשחקים שנערכו מאז ביד אליהו, האלופה ניצחה בכולם בהפרש מצטבר של 75 נקודות, כולל 81:100 בסיבוב שעבר. יאניס ספרופולוס יקווה לעוד תצוגה של סקוטי ווילבקין, שכיכב במשחק האחרון עם 23 נקודות.

מנגד, הפועל חולון רשמה 81:103 על הפועל ירושלים וטיפסה למקום השני בטבלה. הסגולים השוו את שיא כל הזמנים של המועדון עם חמישה איבודים. בהיעדרם של טיירוס מגי, אייזיה מיילס ומקסים דה זאו, סטפנוס דדאס נהנה מיכולת נהדרת של סי ג'יי האריס ונייט ססטינה שקלעו 23 ו-21 נקודות בהתאמה. המאמן היווני יקווה לרשום ניצחון חוץ ראשון על הצהובים מאז שהגיע לישראל.

סי ג'יי האריס, תמיר בלאט | לילך וייס

הפועל חיפה – הפועל ירושלים (20:45)

הפועל חיפה התרחקה מחלום הביתיות ברבע גמר הפלייאוף בעקבות שלושה הפסדים בארבעה משחקים. הקבוצה של אלעד חסין רשמה עד כה משחק אחד בלבד בבית העליון, בו הפסידה למכבי תל אביב לאחר ששמטה יתרון של 15 נקודות במחצית. הקבוצה מהכרמל יצאה עם ידה על העליונה בשני המשחקים הקודמים נגד הירושלמים, והיא תנסה להשלים סוויפ עונתי על הקבוצה מהבירה, בדיוק כפי שעשתה בעונה האחרונה שלה בליגה הבכירה – 1999/00.

לאחר ההפסד להפועל חולון, הפועל ירושלים ירדה למקום השישי והיא נועלת את טבלת הבית העליון. סולימאן בריימו, מהזרים הבודדים של הקבוצה שנשארו בארץ חרף המצב, היווה נקודת אור בודדת בתבוסה עם 19 נקודות ו-10 ריבאונדים. תמיר בלאט ועידן זלמנסון הוסיפו 14 נקודות כל אחד, ובמצב הנוכחי יונתן אלון יצטרך ששחקניו הישראלים יתעלו כדי שלקבוצה יהיה סיכוי להתקדם בפלייאוף הקרב ובא.

סולימאן בריימו | לילך וייס

עירוני נס ציונה – מכבי ראשון לציון (20:25)

שתי הקבוצות המתמודדות על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף מגיעות למפגש בכושר מצוין. בזכות הניצחון על מכבי חיפה, עירוני נס ציונה האריכה את רצף הניצחונות הארוך בתולדותיה בליגה הבכירה לשבעה משחקים. מנגד, גם מכבי ראשון לציון נמצאת במומנטום חיובי עם שלושה ניצחונות רצופים, כאשר בניצחון האחרון על בני הרצליה, גיא גודס נהנה מיכולת מופלאה של גולן גוט, שקבע שיא קריירה של 34 נקודות. בנוסף, גם נועם דוברת הצעיר נראה נהדר עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים. סגנית האלופה מדורגת במקום התשיעי במאזן 13:14, ניצחון אחד מתחת לנס ציונה השביעית.

גולן גוט | עודד קרני

הפועל תל אביב – עירוני נהריה (20:15)

אמנם ההפסד של מכבי חיפה גרם לכך שהפועל תל אביב נשארה בליגה באופן סופי, אך הניצחונות של המדורגות מעליה קבעו כי האדומים לא יגיעו לפלייאוף. הקבוצה של דני פרנקו נמצאת בעיצומו של רצף הניצחונות הארוך ביותר שלה העונה, העומד על שלושה משחקים. כעת, היא תפגוש את עירוני נהריה, שאיבדה סיכוי להישאר בליגה ונמצאת בתקופה נוראית של 11 הפסדים רצופים. על אף התקופה הקשה, ג'רון בלוסומגיים ממשיך לרשום סטטיסטיקות מרשימות, כשבהפסד האחרון להפועל באר שבע קלע 31 נקודות וחצה את קו 30 הנקודות בפעם השלישית בארבעת המשחקים האחרונים.

ים מדר | אודי ציטיאט

בני הרצליה – הפועל באר שבע (20:00)

כשנותרו עוד שלושה משחקים לתום העונה, בני הרצליה נמצאת מעל הקו האדום עם פער של שני ניצחונות על מכבי חיפה. עם תשעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים, הקבוצה של שרון דרוקר זקוקה לניצחון נגד הפועל באר שבע כדי להתקרב להבטחת ההישארות. מנגד, הדרומיים ממשיכים להיאבק על הכניסה לפלייאוף והם מדורגים במקום השמיני. ללא קיילב אגאדה ואריק גריפין, שעזבו בשל המצב הביטחוני, רמי הדר ינסה להשלים סוויפ עונתי על הקבוצה מאולם היובל.

שרון דרוקר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי