יצחק פרי: "איגוד הכדורסל מתחבא בצד ומפחד לדבר בקול רם"

יצחק פרי | דני מרון

יו"ר מכבי ראשל"צ, שמאיימת להופיע עם קבוצת הנוער לגמר הגביע עקב ההחלטה שלא לדחותו, דיבר ב-103FM והעביר ביקורת על חוסר הספורטיביות וסירובה של מכבי ת"א להזיז את המשחק

(גודל טקסט)

מבצע "שומר החומות" וההשפעה שלו על הכדורסל הישראלי, בין היתר, גרמו לסערה סביב משחק גמר גביע המדינה שייערך בחמישי הקרוב. אחת הפיינליסטיות, מכבי ראשון לציון, איבדה שלושה מארבעת שחקניה הזרים ונותרה עם סגל מוחלש באופן משמעותי, אך למרות שעשתה מאמצים כבירים להזזת תאריך המשחק, הדבר לא הסתייע ומחר (רביעי) הקבוצה מעיר היין תחליט סופית האם לעלות לגמר עם קבוצת הנוער, או להתייצב בסגל הקיים שכולל זר אחד ורוטציה בת כשישה שחקנים בסך הכל. יו"ר המועדון יצחק פרי התראיין הערב ל-103FM והתייחס לסוגיה.

פרי דיבר על ההחלטה שמכבי ראשל"צ תיאלץ לקבל לקראת הגמר: "עם קבוצת הנוער דיברתי אתמול בערב ואמרתי לרכזים שייקחו כדור וישנו איתו עד המשחק. קבעתי פגישה למחר עם הקבוצה, אני אסביר להם את הראות של המועדון על משחק שאין לו שום ערך ספורטיבי לדעתי. אני אשמע אותם ויחד איתם והמאמנים נקבל החלטה שקולה באיזה הרכב להופיע ביום חמישי. בכל מקרה, בעקבות העזיבה של הזרים חלק גדול מקבוצת הנוער תופיע".

היו"ר המשיך והביע ביקורת על איגוד הכדורסל ועל מכבי ת"א, שתגובתה לבקשה לדחות את המשחק הייתה שאין תאריך בו יתאפשר לקיימו: "פנינו היום בבוקר גם לנשיא המדינה וגם לשר הספורט בבקשה שיתערבו. ראינו שהאיגוד מתחבא בצד כי הוא מפחד לדבר בקול רם. מכבי ת"א הגיבו בכתב תשובה לפנייה של האיגוד שחלק מהדברים בו לא היו מדויקים ונכונים, אבל לגופו של עניין – הם מסרבים לדחות את המשחק. אם מכבי יבואו ויאמרו 'תנו לנו תאריך הגיוני שנדחה את המשחק ונופיע', אני בטוח שיענקל'ה (בן שושן, מנכ"ל האיגוד) יישב איתם וימצא פתרון. הם אמרו שהם לא מוכנים לדחות. בתקנון של האיגוד כתוב שעל מנת לדחות משחק – צריך הסכמה של שתי קבוצות. מכבי ת"א לא מסכימה. זה מאפשר ליענקל וגם לשלומי (מנכ"ל המנהלת) להתחבא מאחורה ולהגיד 'הם לא מסכימים, למה שנמצא תאריך'".

אקיל מיצ'ל | עודד קרני

חוסר הספורטיביות בגמר: "לפני שבועיים הנהלת איגוד הכדורסל הצביעה על שינוי בשיטת גביע המדינה, שאומר שקבוצות הליגה השנייה לא ישתתפו במפעל. למה? אמרו שאין היגיון ספורטיבי שתשחק קבוצה עם שני זרים מהליגה השנייה מול קבוצה עם ארבעה זרים מליגת העל. אז משחק הגמר זה לא שני זרים מול ארבעה, אלא זר אחד מול חמישה".

יו"ר האיגוד הבטיח פעמיים שהמשחק יידחה: "אני יכול להגיד לזכותו שאתמול הוא בא למשחק שלנו ונתן כבוד לצעירים שהם דור העתיד של הכדורסל הישראלי, ואמר 'אני לא מסוגל לעשות שום דבר'. מה הוא עושה בתפקיד? אני לא יכול לענות במקומו".

בנוסף, פרי התייחס גם לפציעה של נועם דוברת, שפרק את המרפק במשחק נגד הפועל ת"א אתמול וסיים את העונה: "הוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר, כבר מאתמול בבית החולים אצל רופא שלטעמנו מהטובים בארץ. אנחנו סומכים עליו בשתי ידיים, גם נועם והמשפחה. כרגע אנחנו שקטים ומסתכלים קדימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי