ספרופולוס: "הלחץ עכשיו על גלבוע". גורדון: "משחקים עם הלב"

יאניס ספרופולוס, אבישי גורדון | דני מרון‎

המנהלת ערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת ומאמן מכבי ת"א ציין: "גלבוע טובים יותר ממה שהם הראו". מנגד בגלבוע מתכוננים למאבק, המאמן גורדון: "כל פעם שהיה לנו מומנטום הייתה לנו החלטה לא טובה"

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל ערכה היום (שלישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית של גמר הפלייאוף בין מכבי תל אביב להפועל גלבוע/גליל. כזכור, סדרת הגמר נפתחה אמש בניצחון מכבי תל אביב 74:83 ביד אליהו, והמשחק השני ייערך מחר (21:00) בגן נר.

"אני רוצה לדבר על האוהדים שלנו במשחק אתמול", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים, "הייתה אווירה מדהימה, הרגשנו את מנורה מלא. זה היה מדהים לשחק מול האוהדים שלנו אחרי כל כך הרבה זמן עם הגבלות. בתקווה שזאת תהיה האווירה מעכשיו עד סוף האנושות. אנחנו יודעים שרק עלינו ל-0:1 וזה כלום. משחקים מחר את המשחק השני, מצפים למשחק אחר לחלוטין, גלבוע קבוצה טובה מאוד, הוכיחו את זה כל העונה, וגם אתמול. במיוחד באולם הביתי שלהם, הם טובים יותר ממה שהם הראו. אנחנו מצפים למשחק שונה לחלוטין, צריכים להיות מאוד מרוכזים, לעקוב אחרי תוכנית המשחק. כולם אומרים שהיה לנו משחק טוב אתמול, אבל אנחנו יכולים לשחק טוב יותר. מצפה לעשות זאת מחר".

המאמן של הצהובים המשיך ואמר כי: "כשיש לך ליבה של שחקנים שרצים איתך הרבה שנים ומכירים אותך, זה קל יותר לעקוב אחרי תוכנית המשחק ולדעת מה לעשות על המגרש. שיחקנו מול יריבה איכותית, אנחנו מצפים למשחק אחר, אבל בהשוואה למשחק הראשון, הלחץ עכשיו הוא עליהם".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון‎

קפטן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "גלבוע היא קבוצה טובה במיוחד, הם עשו לנו עבודה קשה במהלך כל העונה, וגם אתמול. אנחנו מצפים למשחק פיזי מאוד, נצטרך לשחק טוב יותר מהמשחק הראשון כדי לסיים את זה. האווירה אתמול הייתה נהדרת, הקהל היה נהדר, הם היו במשחק מהפתיחה, נתנו לנו מומנטום. לשחק באווירה כזאת נותנת לך דחיפה מיוחדת. להשתמש בזה, זה מפתח בשבילנו".

בגלבוע/גליל מוכנים למשחק השני, והמאמן אבישי גורדון אמר במסיבת העיתונאים: "רוצה להודות לכל הקהל שלנו שתומך בנו בכל מקום בארץ ולראש המועצה עובד נור ולצוות המסור שעושה ימים כלילות. אנחנו משחקים עם הלב, וזה מה שיהיה ביום רביעי עם הקהל שלנו, מצפה לנו משחק קשה מאוד. בגמרים אין דבר כזה עייפות, בטח באולם כזה עם אווירה כזאת מיוחדת. זה הכל בראש. מכבי היו מההתחלה מאוד אגרסיביים, אנחנו צריכים לבוא מוכנים לזה, צריכים להיות הרבה יותר קשוחים איתם. שחקני המפתח הרגישו בנוח. כל פעם שהיה לנו מומנטום הייתה חסרה לנו החלטה נכונה, נלמד מזה. אנחנו לא מוותרים, כל פעם לומדים מטעויות, מכבדים את מכבי ויהיה משחק מעניין מחר".

קפטן גלבוע נתנאל ארצי אמר: "שמחתי לראות אולם מלא אתמול. זה יהיה משחק קשה מאוד, מכבי היא מכבי, יהיה משחק מהנה עם אווירה טובה. זה לא פשוט להגיע למעמד שלא כל אחד בקבוצה שלנו חווה. לא חוויתי מעמד כזה, מכבי היו שם המון פעמים, זה לא יהיה פשוט, משימה לא פשוטה בכלל. הפסדנו את המשחק הראשון, הוא היה מאוד אנרגטי מול אולם מלא. הרבה שחקנים התרגשו".

נתנאל ארצי | דני מרון‎

לפני דוברי הגמר נאם יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל: "בכל זאת הגענו לסיום הליגה. זה לא מובן מאליו. היו לנו רצף אירועים שהחל בעונה הקודמת ולא עצר גם העונה. נגיף הקורונה סירב לעזוב, נאלצנו להתחיל את העונה בשלושה שבועות, סגר נוסף בינואר, הוכחנו שאנחנו לא מוותרים גם אם יש קשיים גדולים. אירוח גמר הליגה הבלקנית – סיום נפלא עבורנו וסמל לנחישות של כולנו. מבחינתנו לראות אוהדים ביציע נתן הרבה מוטיבציה לשחקנים, הקהל היה חסר לכל אחד מאיתנו, החזרה עם התופים והרעש עשתה לליגה רק טוב. בלעדי כספי רשת הביטחון לא בטוח שהקבוצות היו מצליחות לשרוד את התקופה הזאת. חזרנו לסדרות אחרי 16 שנה, דחפתי תמיד לסדרות, אני שמח שלפחות ב-4 השנים הקרובות נהנה מסדרות רבע, חצי וגמר הפלייאוף".

פרנקל העניק מגן הוקרה לארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ואמר: "בלי שיתוף הפעולה בינינו הליגה הייתה נראית אחרת, הקבוצות היו סובלות בצורה בלתי רגילה. תודה". ארז כלפון: "שמואל, שלומי, צוות המנהלת וכל הקבוצות. אנחנו אחרי שנה וחצי ארוכות, קשות, מורכבות בכל המדינה ובספורט הישראלי. אני מברך אתכם על שיתוף הפעולה ביחד איתנו. השיתוף פעולה בינינו הוביל את זה שאנחנו וגם אתם תסיימו את העונה בצורה ספורטיבית ועל הפרקט".

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | צילום: עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי