פדרמן: "מעולם לא דיברנו על כסף". אבדיה: "גדול שחקני ישראל"

דני אבדיה, עומרי כספי | קובי אליהו

אחד מבעלי המועדון נפרד מעומרי כספי, שפרש מכדורסל: "אני מקווה שמה שהחלטת הוא לטובת כולכם". שמעון מזרחי: "התברכנו לא רק בשחקן גדול, אלא גם באדם בעל אישיות". הישראלי השני ב-NBA החמיא

(גודל טקסט)

אחרי קריירה נהדרת שנמשכה קרוב ל-20 שנה, עומרי כספי פרש מכדורסל. הפורוורד של מכבי תל אביב, שבשבועות האחרונים הראה סימנים כי יחליט לדחות את הפרישה שלו בעונה נוספת, ערך הערב (ראשון מסיבת עיתונאים בה הכריז רשמית על סיום הקריירה המפוארת שלו.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי הקדיש מילות פרידה לשחקן: "לא בכל יום נפרדים מאדם כמו עומרי. העיר יבנה הביאה אלינו בשורה גדולה בדמותה של עומרי. זכורות לי הנסיעות לבית הוריו של עומרי כדי לשכנע אותו לעבור מאליצור יבנה אל מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בהגיעו לגיל מצוות עבר עומרי אלינו. התברכנו לא רק בשחקן גדול, אלא גם באדם בעל אישיות".

צפו בסרטון הפרידה (באדיבות מכבי ת"א באינסטגרם)

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי ת"א, סיפר: "עומרי שבר תקרת זכוכית ואתם שברתם לנו רצפת זכוכית. ב-2005 במוסקבה, חבר אמר לי שנלך לראות את הנוער של מכבי משחקים. ישבנו למעלה והסתכלנו אחד על השני, אמרתי לו ‘מי זה הילד הזה?'. זו הפעם הראשונה שראיתי אותך משחק. אמרנו כבר אז שתהיה שחקן ב-NBA. היה כבוד בשבילנו להיות איתכם בקשר כל השנים האלה, אני מקווה שזה לא סוף הדרך. אני מאחל לעומרי כל מה שרק אפשר. לפני שלושה ימים, כשישבנו כל הבעלים במכבי, אמרתי לעומרי דבר אחד – זה הבית שלך, אתה נכנס ויוצא מתי שאתה רוצה וההחלטה היא שלך ושל משפחתך. אתה צריך להיות משוכנע שאתה רוצה להמשיך או לא. מעולם לא דיברנו על כסף. אני מקווה שמה שהחלטת הוא לטובת כולכם. יש לכם משפחה יוצאת מהכלל, תישארו ביחד. היה כבוד להכירכם ולהיות מקורב אליכם".

בנו דני פדרמן אמר: "נפגשתי עם עומרי הרבה פעמים כדי לנסות לשכנע אותו לחזור. רציתי מאוד שהוא יחזור, בכל שנתיים או שלוש ניסיתי לעשות מהלך כי חשבתי שזה נכון, בעיקר לנו. היום אני מבין שבמידה רבה טוב עשית כשנשארת ב-NBA. התרומה שלך למכבי תל אביב שם הייתה גדולה יותר מאשר עוד ניצחון איתנו או תואר איתנו".

עומרי כספי, שמעון מזרחי
עומרי כספי, שמעון מזרחי | קובי אליהו
עומרי כספי, שמעון כספי
עומרי כספי, שמעון כספי | קובי אליהו

לברכות הצטרף גם דני אבדיה, הישראלי השני ב-NBA, ששיחק לצד כספי במשך שנה במכבי תל אביב ונכח באירוע: "רגע בהחלט מרגש. גדול שחקני הכדורסל בישראל. סיומה של תקופה".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "עומרי הראה לנו לאורך כל הקריירה כמה קשה צריך לעבוד, כמה הקרבה נדרשת וכמה נחישות היא הכרחית כשרוצים להפוך לספורטאי עלית, כשרוצים לפרוץ דרך. עומרי היה ספורטאי שכזה. הישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם לא וויתר לרגע על הרצון להפוך לשגריר של ישראל וייצג אותנו בכבוד ובענווה. עומרי מסיים היום בכבוד את קריירת המשחק שלו. אני מאחל לנו, לספורט הישראלי בפרט ולמדינת ישראל כולה, עוד ספורטאים ואנשים כאלה, שימשיכו להנהיג אותנו, על המגרש או מחוצה לו".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל: "כספי הוא ספורטאי למופת וכדורסלן מחונן. הביא הרבה מאוד כבוד לישראל כששיחק בליגת ה-NBA, כספי הוא הדוגמה עבור כל ילד שחולם להצליח בין אם ככדורסלן ובכלל. הנחישות שלו, העבודה הקשה וההתמדה ראויים להערכה גדולה. אני שמח בשבילו על קריירה נהדרת ומקווה שגם עכשיו, לאחר הפרישה מכדורסל פעיל, נוכל ליהנות מניסיונו הרב גם בתפקידים אחרים בכדורסל הישראלי. הרבה בהצלחה".

הסטורי של דני אבדיה
הסטורי של דני אבדיה | מסך, אינסטגרם
עומרי ושני כספי
עומרי ושני כספי | קובי אליהו

שמעון כספי, אביו של עומרי: "היינו נוסעים לסקרמנטו ועוזרים לעומרי שם, אח שלו עזב הכל כדי לעזור לעומרי ולהיות איתו ובהמשך מיכל כלתי הצטרפה. תודה לאיתן ומיכל. מודה גם לאביב שבלעדיה, בלי השיחות והביקורים, כל העזרה, זה היה קשה. לסבא אלי שעזר לנו המון בהסעות בשיחות בעזרה, אהב את עומרי אהבת נפש ויודע שהוא כאן איתנו עכשיו. מודה לזיו ארז מאמן מכבי ראשל"צ, לאריק קובלסקי, אירית, יגאל שצקי שלא אשכח את שיחת הטלפון הראשונה שרציתי להעביר את עומרי ואיתן כספי להעביר והוא אומר לא מתאימים ובאותה שנה הוא בא יחד עם שמעון להעביר את עומרי למכבי. מודה למוני פאנן ז"ל, להנהלת מכבי ובראשה שמעון ופדרמן, עם כל מה שהיה בנינו דייויד, עשיתי מה שעשיתי כאבא ולא משהו אישי, מה שהיה היה. מודה לכל המאמנים של עומרי ולקהילה הקהילה היהודית בארצות הברית שחיבקה את עומרי מעל ומעבר. תודה עומרי על פרק חיים נהדר, מקווה שהצעירים ילמדו ויקחו את הצניעות".

עמי ביטון, מנהל מכבי ת"א: "אנחנו הולכים דרך ארוכה מאוד. הגעת למכבי ילד חצוף. טוב אבל חצוף. זוכר את מחנה האימונים הראשון שבו לא עשית חשבון לאף אחד. אף זר לא יכול היה לעשות מה שהוא עושה לאחרים. החלטת ללכת ל-NBA ועשית קריירה מפוארת. אני שמח על זה. חזרת אלינו, לשנתיים מאוד קשות ומאתגרות לנו ולך. עברת דברים רציניים. אם זה פציעות, וירוס שאני לא יודע מאיפה הגיע, והמשכת להיות חזק. המשכת בכל הכוח ורצית להמשיך ואני מאוד גאה בך על זה. כמה ימים לפני סוף העונה התחלתי להבין שתפרוש. שבוע אחרי העונה דיברתי עם ההורים ואמרנו איך נגרום לך להמשיך לשחק. האמנתי שתמשיך עד שבוע שעבר, ואז לפני כמה ימים כשדיברנו הבנתי שאתה רציני. אמרת לי משפט זכור ‘רוצה לפרוש בתנאים שלי'. התקשרת אליי אתמול בלילה, אמרת מה שאמרת, התרגשתי מאוד. מאוד שמח בשבילך, סומך עליך שתמשיך לעשות רק טוב, שיהיה בהצלחה, תהיה עם המשפחה המדהימה שלך. תעשה מה שאתה אוהב, מאחל לך את הטוב ביותר, אולי תזכור שיש גם כדורסל ותעסוק גם בזה. היום בבוקר שלחתי לך הודעה אם שמת לב לתאריך. 18.7, המספר בארה"ב 18, 7 המספר במכבי. אין לנו עכשיו אף שחקן לצום איתו בכיפור במחנה האימונים".

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל רוצה להודות לעומרי כספי, קפטן נבחרת ישראל על קריירה אדירה, בה הפך לא רק לשחקן גדול, אלא גם לשגריר של הכדורסל הישראלי בעולם כולו. עמרי יישאר חלק מהכדורסל הישראלי והאיגוד ימצא את הדרכים בהן הוא ישתלב בעתיד. אנו מברכים את עומרי ומשפחתו על ההחלטה לפרוש ומאחלים לו הצלחה ובריאות מושלמת".

שמעון כספי, עומרי כספי | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי