שמעון כספי: "הפרישה תפסה אותי לא מוכן, קיוויתי שהוא ימשיך"

שמעון כספי, עומרי כספי | קובי אליהו

אביו של הכדורסלן שהודיע על סיום הקריירה: "חשבתי שהוא צריך לתת עונה פרידה, הוא אמר שהוא מעדיף לפרוש כשהוא עומד על הרגליים". וגם: המסר לפדרמן, העצה לאבדיה ובמה בנו יעסוק כעת?

(גודל טקסט)

הכדורסל הישראלי נפרד אתמול (ראשון) מאחד השחקנים הגדולים שצמחו בו, כאשר עומרי כספי הודיע על פרישה ממשחק פעיל בגיל 33. הערב, אחד האנשים הכי קרובים לכדורסלן ומי שדחף אותו לקריירה המפוארת שרשם, אביו שמעון כספי, התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לפרידה של בנו מהכדור הכתום.

האזינו לראיון

"דיברנו על זה מאז סיום העונה. הוא התלבט אם להמשיך או לא, אמר לי 'אבא תן לי לחשוב'", סיפר שמעון כספי על הימים שעברו על בנו מהזכייה באליפות ועד ההודעה על פרישה. "אמו ואני נתנו לו את כל המרווח, במוצאי שבת הוא התקשר ואמא 'אבא זהו, אני פורש'. ניסיתי להגיד לו 'למה, אולי בכל זאת עוד עונה'. הוא אמר 'אבא אני לא יכול, אני פוחד להיפצע'".

הוויתור על עונת פרידה: "האמת שזו הייתה הכוונה. אמרתי לו שלדעתי הוא בא בסוף העונה וזרק פצצה. חשבתי שהוא צריך להעניק למכבי ולאוהדים עונת פרישה. אני חושב שזה יותר יפה ומכובד, אבל מה שהכריע זה החשש להיפצע. לחזור שוב להכנה, לאימונים, כן דקות משחק או לא דקות משחק. הוא אמר לי שהוא מעדיף לפרוש כשהוא עוד עומד על הרגליים".

החזרה לישראל ב-2019: "שמחתי שהוא חזר אחרי 10 שנים. יש חששות שאחרי פרק זמן כזה ארוך, הוא יישאר שם. הקטע של הפרישה תפס אותי לא מוכן. קיוויתי שאולי בכל זאת ימשיך, הוא לא אמר לי שהוא עוזב".

עומרי כספי, שמעון כספי
"הפרישה תפסה אותי לא מוכן" | קובי אליהו

דבריו לדייויד פדרמן במסיבת העיתונאים: "כשעומרי התחיל את הקריירה בבוגרים של מכבי ת"א, רציתי שהוא ישחק ולא שיהיה נער פוסטר. כשראיתי שהוא יותר בקטע של נער פוסטר, אמרתי 'בואו נעבור לקבוצה אחרת בליגת העל, שישחק'. מה שהיה חשוב באותו גיל זה דקות המשחק. מה שרציתי אז זה את הדבר הכי טוב לבן שלי והייתי עושה את זה גם היום. מעבר לכך אין בינינו כלום, זאת הייתה הזדמנות להגיד לפדרמן 'מה שהיה היה. עשיתי את מה שעשיתי כדי לקדם את הבן שלי'. שנוכל להתייחס אחד לשני כמו משפחה".

הליווי הצמוד לעומרי: "יש עליות וירידות ומאוד חשוב, במיוחד ברמות האלה, שיהיה מישהו מאחוריו. הורים, ילדים, אחים ואחיות. אם אין את זה, אתה פשוט נופל. זו ליגה מאוד תובענית ואם אתה לא נמצא שם, זו בעיה. כשהוא נבחר בדראפט הייתה אופציה שאני או אמא שלו נסע איתו. אח שלו עזב הכל ונסע איתו. אין סיכוי שהיינו משאירים אותו לבד בשנה הראשונה, במיוחד עם כל העומסים והלחצים. אתה לא יודע בכלל איך להסתכל על הליגה הזאת, לו היה לו מישהו שהוא יכול לשאול אותו. לא משאירים לבד מישהו שהוא טירון בליגה הטובה בעולם".

עומרי כספי לצד הוריו
עומרי כספי לצד הוריו. ליוו אותו כל הקריירה | קובי אליהו

עצה למי שרוצה לשרוד ב-NBA: "לפני הכל זה צניעות. הרבה עבודה קשה. במקרה יצא לי לדבר עם דני אבדיה ואמרתי לו משפט חשוב – 'אתה לא יכול להיות כמו השחקנים ב-NBA שעושים סלטות באוויר. היתרון שלך עליהם זה המוח היהודי, תנצל את זה. הראש שלך הוא הכלי שלך'. כך גם אצל עומרי, אמרתי לו שהוא בא להוכיח שהוא צריך לשחק, שלא יעשו לו טובות".

מה הרגיש כשבנו חזר למכבי ת"א: "זו הייתה סגירת מעגל. הוא לא היה צריך להוכיח שום דבר אחרי עשור ב-NBA. הוא רצה להגיד תודה לקבוצה שעזרה לו בזמנו ולסיים את הקריירה במקום שהוא הכי אוהב".

האם רצה שעומרי יקבל תפקיד מקצועי ב-NBA: "לא. רציתי אותו בארץ. נמאס לי כבר מה'זומים' והטיסות לחו"ל. אני שמח שהוא בארץ. שמחתי שהוא קיבל הצעה ממכבי. ההודעה שהוא נתן במוצאי שבת תפסה את מכבי לא מוכנה מהבחינה הזאת. אני מניח שבשבועיים הקרובים הוא יקבל איזושהי הצעה מהם. מה שהוא יקבל, אני אגיד תודה".

התכניות של עומרי לעתיד: "יכול להיות שהוא ישלב בין תפקיד מקצועי לעסקים. אני חושב שאסור גם לוותר על איגוד הכדורסל, כי יש לו המון ניסיון והוא יכול לתת המון מהידע שלו לשחקנים צעירים, לנבחרות ישראל וכן הלאה. הוא רוצה לעשות עסקים, אבל הוא לא שולל תפקיד כזה או אחר".

מכבי ת"א תציע לו תפקיד מקצועי? | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי